Šalabahter za brendove u digitalnome okruženju
- 8. siječnja 2016.
- #brand — #digitalni marketing
Iako se danas prisutnost brenda u digitalnome okruženju podrazumijeva, u samim počecima razvoja i primjene aktivnosti internetskoga marketinga, brendovi, koji su do tada bili prisutni isključivo u offline okruženju, suočili su se s velikim izazovom. Iako ne u razmjerima kao nekad, pojedini brendovi i danas se suočavaju s izazovima koje je donijelo i svakodnevno donosi digitalno marketinško doba.
Offline i online, kao različita okruženja, zahtijevaju različite pristupe u samome upravljanju brendom. Osim klasične komunikacije, naglasak je na stvaranju, upravljanju i održavanju odnosa sa zajednicom potrošača.
Bilo da je riječ o već postojećem brendu na internetu, razvoju novoga brenda ili cobrandingu, jednostavnoj ili složenoj ideji, uz prepoznavanje pravih prilika za uspješno poslovanje u digitalnome okruženju, nekoliko je univerzalnih pravila koje brendovi moraju slijediti:
1. U digitalnome okruženju svaki brend treba biti vješt sugovornik jer snažni brendovi znaju, ne samo kako komunicirati, nego i kako putem kreiranja i distribucije sadržaja te poruke koju prenose izgraditi zajednicu potrošača i s njima održati kvalitetne odnose.
2. Brend treba biti autentičan i jedinstven, istaknuti sva relevantna obilježja koja ga razlikuju od drugih brendova kako bi izgradio i/ili održao svoju vrijednost u online okruženju te opravdao svoje ideale među potrošačima koji ga prate.
3. Digitalno okruženje podrazumijeva i stalno osmišljavanje, stvaranje, organizaciju i distribuciju sadržaja kako bi se brend što kvalitetnije povezao sa zajednicom svojih potrošača.
4. Osim prikupljanja podataka, veoma je važno da brend menadžeri i ostale osobe uključene u odlučivanje i upravljanje brendom znaju na koji će način iskoristiti prikupljene podatke za unaprjeđenje postojeće situacije i optimizaciju procesa upravljanja brendom u digitalnome okruženju.
5. Naravno, brend u digitalnome okruženju mora biti vidljiv, upoznati se s načinom donošenja odluke potrošača o kupnji proizvoda ili korištenju usluga te biti prisutan na svakome koraku tog procesa odlučivanja. Brend treba upoznati svoje (potencijalne) potrošače i saznati kakvo je njihovo ponašanje u digitalnome okruženju.
6.Vrlo je važno da brend u digitalnome okruženju bude relevantan kao izvor informacija, održava jasnu i konzistentnu komunikaciju sa zajednicom potrošača, odnosno da svojim aktivnostima u digitalnome okruženju te održavanjem svojega obećanja zasluži i povjerenje potrošača.
7. Uz sve to, brend u digitalnome okruženju treba biti konstantno dostupan svojim potrošačima, odgovoriti na njihove zahtjeve, pitanja, potrebe, sugestije, pozitivna i negativna iskustva, i to na način koji odgovara samome konceptu brenda te ciljevima koje se nastupom u digitalnome okruženju nastoji ostvariti.