7 stvari koje možda niste znali o Netflixu

Donosimo nekoliko zanimljivih činjenica o popularnome streaming servisu koji je sada dostupan i u Hrvatskoj.

Netflix je doslovno preko noći stigao u Hrvatsku, što je oduševilo brojne domaće ljubitelje serija i filmova, a u povodu toga donosimo nekoliko zanimljivih činjenica i statistika o popularnome američkom streaming servisu.

Stariji od Googlea
Netflix je osnovan “davne” 1997. godine kao servis koji korisnicima uz mjesečnu fiksnu naknadu omogućuje posuđivanje DVD-ova putem interneta (i njihovu isporuku poštom). Samim time, tvrtka je otprilike godinu dana starija od Googlea. Streaming uslugu Netflix je uveo 2007. godine.

Netflix se u početku zvao drukčije
Netflix je danas globalno prepoznatljiv brand i ime, ali u ranim danima imao je sasvim drukčiji radni naziv – Kibble.com. U igri su, među ostalim, bili i nazivi Directpix.com i Replay.com.

Sve je počelo zbog zakasnine
Izvršni direktor Netflixa Reed Hastings došao je na ideju za servis nakon što je morao platiti zakasninu od 40 dolara za videokazetu posuđenu u klasičnoj videoteci. Inače, riječ je bila o filmu Apollo 13.

Njihova prva originalna “emisija” bila je – testni video
Kuća od karata prva je serija nastala u Netflixovoj produkciji, ali, tehnički gledano, njihov prvi originalni sadržaj bio je bizarni 11-minutni testni video Example Show. Navedeni uradak američki korisnici još uvijek mogu pronaći i pogledati u sklopu samoga servisa.

Vrtoglavni rast vrijednosti
Na prijelazu tisućljeća, nekad veliki američki lanac videoteka Blockbuster mogao je kupiti Netflix za 50 milijuna dolara, ali je odustao od akvizicije. Blockbuster je u međuvremenu bankrotirao, a tržišna vrijednost Netflixa danas iznosi oko 50 milijardi dolara.

Najgledaniji film je…
Kompanija je nedavno objavila kako je The Ridiculous 6 dosad najgledaniji film na Netflixu. Nikad čuli? Riječ je o vestern-komediji nastaloj u njihovoj produkciji, a premijeru je imala krajem prošle godine. Zanimljivo, film s Adamom Sandlerom u glavnoj ulozi pobrao je redom negativne kritike.

Gotovo svugdje, osim u Kini
Netflix je u prvim danima 2016. godine snažno proširio svoju globalnu prisutnost, postavši u konačnici dostupan u otprilike 130 zemalja svijeta. Međutim, o jednom velikom tržištu trenutačno može samo sanjati – Kini. Zbog restrikcija tamošnjih vlasti, Netflix nema zeleno svjetlo za “osvajanje” najmnogoljudnije zemlje svijeta, ali iz tvrtke kažu da će do kraja godine pokušati učiniti nešto i na tom planu. Sjeverna Koreja i Sirija također su neke od zemalja u koje Netflix nema pristup.


Propustili ste