Što nam donose business profili na Instagramu
- 25. srpnja 2016.
- #instagram
Bilo je pitanje vremena kada će, nakon algoritma, Instagram uvesti i business profile. Kao jedna od najbrže rastućih društvenih mreža, Instagram je morao uvesti neke izmjene i dodatne opcije kako bi ostao “up to date”, odnosno ostvario neku dobit i pružio veću vrijednost svojim korisnicima.
Po čemu se razlikuju od običnih profila?
Sve je počelo oglašavanjem na Instagramu, uslijedio je video od 60 sekundi, a sada nam stižu i business profili koje je Instagram najavio početkom godine. Iako takvi profili još uvijek nisu dostupni u Hrvatskoj, uskoro ih možemo očekivati pa je dobro znati koje sve opcije donose.
Kao što na Facebooku imamo stranicu za tvrtke ili brandove, tako ćemo moći kreirati i posebne business profile na Instagramu. Oni će biti besplatni za korištenje, kao što su to i obični profili, a ako želite, korisnici će moći s vama stupiti u kontakt pomoću “call to action” gumba. Pored toga, korisnici će moći pronaći i smjer do vaše trgovine ili poslovnice.
Analitika business profila
Insights, odnosno analitika, pružit će vam uvid u to tko su vaši pratitelji na Instagramu, koje im se fotografije/videozapisi najviše sviđaju, i to sve putem mobilne aplikacije. Da biste vidjeli neke demografske statistike poput spola i godina, morat ćete imati više od 100 pratitelja. Po svemu sudeći, analitika će biti donekle slična Facebookovoj, ali u početku vjerojatno neće biti toliko rasprostranjena. Nažalost, Instagram za sada ne pruža opciju preuzimanja CSV filea s podacima, tako da ćete analitiku morati čitati isključivo u aplikaciji.
Promidžba postova izravno u aplikaciji
Ako želite da vaše fotografije ili videozapisi budu vidljiviji, moći ćete ih reklamirati izravno u aplikaciji putem odabranoga targetiranja. Možete čak ostaviti Instagramu da vam predloži kako targetirati. Promidžba posta traje onoliko koliko vi to odredite. Međutim, zasad ostaje nejasno hoće li se cjelokupno oglašavanje s Facebooka prebaciti u Instagramovu aplikaciju ili će pak ostati samo reklamiranje postova u aplikaciji. Rezultat promidžbe postova u aplikaciji nećete moći vidjeti putem Advertising Managera ili Power Editora na Facebooku.
Svojim kolegama možete dati pristup oglašavanju jednostavnim dodjeljivanjem uloga na Facebookovoj stranici koja je povezana s business profilom.
Promjena privatnoga profila na Instagramu u business profil
Da, to će biti moguće. Ako ste već vodili profil za svoju tvrtku ili brand, možete ga prebaciti u business inačicu onda kada bude vrijeme za to. Ipak, da biste to učinili, morate u postavkama na Instagramu svoj profil povezati sa stranicom na Facebooku koju koristite za taj brand. Moguće je povezati samo jednu stranicu s jednim profilom. Ako posjedujete više stranica na Facebooku za jedan business, onda se preporučuje da povežete onaj koji najviše koristite.
Kada to obavite, Instagram vas dalje vodi jednostavnim uputama, nakon čega se sve vaše fotografije i videozapisi pojavljuju kao dio business stranice, a privatna stranica više ne postoji. Ne brinite se jer ćete se u postavkama moći lako vratiti na privatan profil ako to želite. Međutim, inicijalno kreirane business profile nije moguće prebaciti u privatne. To je moguće jedino ako je business profil nekada bio privatni.
Iskustva tek slijede, ali ono što je sigurno, to je da će business profili svakako utjecati na sve veću prisutnost tvrtki i brandova na Instagramu. Možda čak možemo za svoju tvrtku ili brand unaprijed isplanirati materijale koje želimo podijeliti putem business profila, kao što imamo stranicu na Facebooku u te svrhe.
Da se odmah razumijemo, nemojte Instagram pretvoriti u svoju stranicu na Facebooku – svaka društvena mreža zahtijeva da joj se posebno posvetite i prilagodite joj komunikaciju.
Izvor vizuala: blog.business.instagram.com