Top 10 buzzworda koji su obilježili ljeto
- 3. rujna 2015.
- #buzzword

I u 2015. godini susreli smo se s nekoliko pojmova o kojima smo mnogo pričali, tweetali i pisali u blogovima. Donosimo pregled top 10 buzzworda koji su obilježili ovo ljeto, ali i godinu, a koliko su bili popularni, govori broj tweetova o njima u samo mjesec dana (26. 7. – 25. 8. 2015., prema Topsy – social analyticsu).
1. Internet of Things aka IoT
Internet of Things (IoT) s ukupno 283.983 tweeta u mjesec dana, otvara naš popis. O ovom generalnom pojmu koji nam govori kako će u budućnosti apsolutno sve na što smo navikli u svakodnevnome životu biti povezano s internetom naširoko se raspravljalo, a vjerujemo kako će taj trend i dalje kontinuirano rasti.
2. Big data
Popis nastavljamo još uvijek aktualnim pojmom big data. Na drugome mjestu našao se s ukupno 225.953 tweeta u samo mjesec dana. Označava još uvijek rastuću važnost i dostupnost podataka (strukturiranih i nestrukturiranih). Ovaj je pojam, uz podsjećanje na važnost podataka, korišten s ciljem poticanja poduzeća za daljnjim i većim ulaganjima u oglašavanje na internetu.
3. Growth Hacking
Na koji način (uz vrlo često male budžete) potaknuti rast u online okruženju, publiku, odnosno samo promatrače, pretvoriti u aktivne korisnike, izgraditi zajednicu u social media okruženju? 31.333 tweeta u posljednjih mjesec dana bilo je posvećeno tim pitanjima.
4. Marketing Automation
Paltforme i tehnologije koje pomažu oglašivačima u učinkovitijem upravljanju s više online kanala (e-mail, društveni mediji, web stranica) i automatizacija zadataka i ove su godine bili u fokusu rasprava te jedna od popularnijih tema dijeljenoga sadržaja. Sa 26.511 tweetova u posljednjih 30 dana, smjestio se na 4. mjesto top liste.
5. Millenials
I milenijalci, odnosno generacija Y, bili su omiljena tema marketingaša ove godine. O toj skupini potrošača mnogo se čitalo na društvenim medijima i slušalo na konferencijama, prezentacijama. U posljednjih mjesec dana o njima se tweetalo čak 16.068 puta.
6. Responsive Web Design
Responzivni web design još uvijek se spominje u društvenomrežnom okruženju sa 8.891 tweetom. O njemu se raspravljalo u kontekstu njegove nužnosti, prednosti koje donosi te poticanja poduzeća na njegovu primjenu.
7. Native advertising
Iako se o native advertisingu naveliko pričalo tijekom cijele godine, smjestio se tek na sedmome mjestu sa 6.053 tweeta u mjesec dana. Iako se, kad se spominjao native advertising, često zapravo mislilo na sponzorirani sadržaj, svi oblici native oglašavanja još uvijek su omiljena tema rasprava među oglašivačima te mu je posvećeno mnogo pozornosti.
8. Rich Media
Sa 5.210 tweetova na ljestvici se našao i rich media, pojam koji označava poznate oblike oglašavanja na internetu pretvorene u interaktivne, obogaćene novim elementima te podignute na višu razinu, kako bi time privukli i zaintrigrali potrošače.
9. Engagement Marketing
Direktno pozivanje i poticanje potrošača na interakciju i pomoć u izgradnji marke u online okruženju pojam je koji se sa 5.016 tweetova u 30 dana izborio za svoje mjesto na popisu najboljih. Među ostalim, raspravljalo se o tome kako razviti engagement marketing strategiju, povećati ROI te potaknuti i povećati angažiranje samih korisnika.
10. Deep Linking
I posljednji, ali nikako ne manje važan je deep linking. Ne, nije riječ o povezivanju unutar web stranice koje ulazi dublje od početne stranice ili neke druge podstranice. Pojam je to koji označava povezivanje posjetitelja web stranice sa specifičnim mjestom unutar mobline aplikacije. Vjeruje se kako ova taktika ima još mnogo potencijala, a sa 4.731 tweetom u proteklih mjesec dana, ovaj pojam zatvara našu top listu.