NSN: Mobilni broadband kao ključna tehnologija

Do 2020. u Hrvatskoj će u opticaju biti šest puta više pametnih telefona koji će generirati 60 puta veći mobilni podatkovni promet od ovoga danas. Iz tog će razloga kvaliteta podatkovnih i glasovnih usluga za naše korisnike, jednako kao i za one svjetske, biti presudni u odabiru mobilnog operatora ili lojalnosti postojećem, moglo se čuti na novinskoj konferenciji Nokia Solutions and Networksa.

Mobilni broadband ključna je tehnologija koja definira sadašnjost i budućnost telekomunikacijske industrije, te direktno utječe na pozitivna gospodarska kretanja i porast BDP-a. Nokia Solutions and Networks, jedan od vodećih globalnih isporučitelja telekomunikacijske opreme i rješenja, u Zagrebu je na konferenciji Mobile Innovation & Experience Day okupio domaće i inozemne telekom-stručnjake, predstavnike regulatornih i obrazovnih institucija, te uglednih medija – kako bi otvorio dijalog o načinima na koje će tržište i operatori odgovoriti na eksponencijalni rast broja mobilnih broadband korisnika i mobilnog podatkovnog prometa.

Korisnici na prvom mjestu

Budući profitabilnost i daljnji rast mobilnih mreža primarno ovise o korisnicima i njihovim telekomunikacijskim navikama, Mobile Innovation and Experience Day na samom je početku adresirao njihove stavove i to temeljem podataka prikupljenih u velikoj godišnjoj Studiji privlačenja i zadržavanja korisnika (Aquisition & Retention Study 2013.) koju NSN tradicionalno provodi na globalnoj razini.

Na zasićenim tržištima, otkriva NSN-ova studija, čak dvije trećine korisnika su napredni i aktivni korisnici koji se na dnevnoj bazi služe mobilnim uređajima za surfanje webom, video-pozive, kupovinu te preuzimanje glazbenih, filmskih ili TV sadržaja. Ovom kategorijom korisnika dominiraju mlađi od 35 godina, a lani je njihov udio, u ukupnom broju korisnika, iznosio čak 64 posto. Kako bi korisnici ostali lojalni svome mobilnom operatoru u igri je niz faktora, no ključni su kvaliteta podatkovne veze, glasovna komunikacija koja mora teći bez problema, te cjenovni modeli i uključene opcije. Nadalje, kako bi ostvarili očekivanja korisnika i zadržali pa čak i povećali postojeću korisničku bazu, mobilni operatori kontinuirano se moraju prilagođavati novonastalim odnosima na tržištu. Naime, 40 posto korisnika je spremno platiti veću cijenu za inovativne mobilne usluge i veću kvalitetu, brzinu i/ili propusnost. Istovremeno, kada njihove potrebe nisu zadovoljene, napredni korisnici su spremniji i na mijenjanje davatelja usluga: čak 39 posto njih na globalnoj razini razmišlja o promjeni operatora u sljedećih dvanaest mjeseci, što je čak 10 posto više nego godinu ranije.

“Jasna je veza između kvalitete usluge i vjernosti korisnika”, kazala je tijekom konferencije Nives Sandri, direktorica hrvatske podružnice NSN-a i dodala kako je upravo slijedom toga NSN razvio rješenja za pomno praćenje korisničkih iskustava (Customer Experience Management): problemi individualnih korisnika NSN-ovim se alatima lociraju na internetskim mapama, a svako se korisničko iskustvo bilježi i rangira po različitim kriterijima kako bi pomogli operatorima u podizanju efikasnosti i učinkovitijem odgovaranju na prohtjeve tržišta i korisnika. NSN-ovim portalom – CEM On Demand – koji služi za praćenje i analiziranje telekomunikacijskih navika korisnika danas se koristi 160 operatora diljem svijeta među kojima je i naš Vipnet.

Upravljanje zadovoljstvom korisnika

Inovativne tehnologije koje donose rezultate

Kada je pak o tehnološkim izazovima riječ, NSN je u Zagrebu je prezentirao čitav niz inovativnih rješenja koja će podjednako unaprijediti efikasnost mobilnih mreža i zadovoljstvo korisnika. Jedno od njih je Liquid Applications tehnologija koja iz temelja mijenja ulogu bazne stanice u mobilnim mrežama. Od lansiranja GSM tehnologije davne 1991. godine, mobilna ili bazna stanica imala je samo jednu ulogu: slanje i primanje signala između uređaja. Sada NSN okreće ovaj važan segment mobilne mreže naglavce: bazna stanica postaje mjesto gdje se prikupljaju i smještaju sve vrste korisničkih podataka, a sama stanica “zna” gdje i na koji način se korisnik služi svojim tabletom ili smartphoneom.

Budući drastičan rast mobilnog podatkovnog prometa od operatora traži velika ulaganja, NSN je tijekom konferencije demonstrirao i fleksibilna rješenja koja im omogućuju postepenu nadogradnju mreža. Rješenja su to kojima se optimalno raspoređuju i koriste mrežni resursi, maksimalno iskorištava frekvencijski spektar, a dragocjeni mrežni kapaciteti alociraju na mjesta gdje su najpotrebniji. Takve su primjerice male bazne stanice (takozvana small cell rješenja) koje su instaliraju na područjima s velikom gustoćom korisnika kao i na teško dostupnim lokacijama. Njima se danas operateri služe kako bi u zatvorenim prostorima, poput trgovačkih centara, podzemnih garaža, stanica metroa, stadiona, dvorana i studentskih kampusa, korisnicima osigurali kvalitetan mobilni signal.

Tijekom konferencije stručnjaci NSN-a više puta su apostrofirali presudnu ulogu koju za budućnost mobilnog broadbanda imaju LTE mreže: „Ključna tehnologija koja je operatorima apsolutno nužna kako bi se uspješno nosili za zahtjevima rastućeg tržišta je LTE (Long Term Evolution) odnosno mobilni sustavi četvrte generacije. NSN do danas je u svijetu izgradio ili gradi 94 LTE mreže, među kojima je i ona Hrvatskog Telekoma, a posebno smo ponosni na činjenicu da smo vodeći isporučitelj naprednih sustava u Koreji i Japanu, dakle najzahtjevnijim svjetskim mobilnim tržištima“, kazala je Nives Sandri i dodala da je NSN u cijelosti fokusiran na mobilni broadband pa je tako samo prošle godine čak 2,1 milijardu dolara uloženo u istraživanje i razvoj alata, usluga, aplikacija i rješenja kojima će olakšati implementaciju i unaprijediti upotrebu vodeće telekomunikacijske tehnologije današnjice.


Propustili ste