Kako promovirati brend bez korištenja Facebooka

Facebook je već poprilično odmakao od obične društvene mreže koju koristimo za objavljivanje raznih postova, komentiranja, objavljivanja fotografija, lajkanja i sl. Došlo je do pravog booma oglašavanja raznih brendova putem društvenih mreža u takvoj mjeri da je ovakvo oglašavanje postalo već uobičajena praksa. Facebook definitivno prednjači u tome, ali odnedavno ako želite biti primjećeni morati ćete to i platiti. Upravo iz tog razloga velik broj korisnika razmišlja ili se već počeo okretati prema alternativnim načinima promocije.

Znatan je broj onih (posebice manjih poduzetništva) koji nemaju budžet kojim bi mogli pokriti sve troškove promocije svog brenda. Srećom, živimo u svijetu interneta i velik je broj mogućnosti za oglašavanje i interakciju sa korisnicima. Iako je planetarno popularan, Facebook nije jedini medij putem kojeg biste mogli ostvariti dobru promociju i korisnicima ponuditi kvalitetan sadržaj radi kojeg će vas zapamtiti, pričati o vama i iznova se vraćati na vaše stranice. Ionako je kvalitetan, zanimljiv i dobro prezentiran sadržaj ono nešto radi čega ćete privući korisnike. Iako će Facebook vjerojatno uskoro dosegnuti brojku od milijardu korisnika, privlačenje pozornosti na vaš brend, prikupljanje sve većeg broja fanova koji će se vraćati na vaše stranice težak je zadatak, a sada potencijalno i skup. Međutim, brendovi imaju i alternativu.

Promocija brenda i interakcija sa korisnicima može biti vrlo uspješna i bez Facebooka. Podaci ionako govore kako se velik broj korisnika više ne vraća na Facebook stranice nakon što kliknu like. Korisnike možete naviknuti da pričaju o vama svojim (Facebook) prijateljima čak i onda kada se odlučite da vam usluge Facebooka ne trebaju. S izradom jedne interaktivne web stranice na kojoj ćete redovito objavljivati kvalitetan i zanimljiv sadržaj možete puno toga dobiti. Prije svega vaša stranica treba imati društvenu komponentu.

Krenuvši od svima omiljene fotogalerije treba imati na umu kako bi fotografije trebale prikazivati zadovoljne korisnike kako koriste vaš proizvod. Osim fotografija potrebno je obratiti i pozornost na pisanu riječ, uvrstite na vašu stranicu izjave korisnika koje prikazuju njihova pozitivna iskustva s vašim proizvodima. Odaberite one izjave koje su konkretne, a nisu samo prazne riječi hvaljenja. Pokažite kako je vaš proizvod stvarno nekome pomogao prilikom riješavanja nekakvog problema ili naprosto kakav pozitivan učinak je imao u konkretnim situacijama. Kod odabira video materijala ne treba se ograničiti samo na onaj video materijal koji prikazuje isključivo vaše proizvode. On može biti i informativan, pokazati kako nešto učiniti – bitno je da je vezan za područje interesa koje je jednako ili slično vašem. Sav sadržaj koji objavljujete mora biti okrenut prema korisnicima. Greška bi bila izraditi klasičnu web stranicu koja bi sadržavala nekolicinu obavijesti i pokoju fotografiju. Time se vraćate godinama unatrag i učinka nema (možda ga i ima, ali ne onog pozitivnog).

Danas se sve vrti oko korisnika i korisnici moraju imati dojam kako aktivno sudjeluju u jačanju vašeg brenda. Stranicu je potrebno redovito osvježavati aktualnim novostima, informacijama – korisnici ne smiju pomisliti kako ste ih zanemarili. Povremeno objavite anketu koja je ujedno odličan način kako da se prikupi feedback radi nečega što vas interesira i što bi vam pomoglo u daljnjem razvoju. Najbolji feedback, onaj konstruktivan, ionako se može dobiti jedino direktno od korisnika. Osim anketa, dobro je imati na umu povremeno organizirati i kakvo natjecanje. Kao nagradu odaberite nešto iz asortimana svojih proizvoda, a korisnik će vrlo vjerojatno kao zahvalu pokazati vam vjernost. Cilj je pridobiti što veći broj korisnika koji će se vraćati po još, koji će postati vaši aktivni fanovi i u konačnici koji će sudjelovati u vašem razvoju.

Danas se susrećemo sa sve većim brojem brendova koji na svojim stranicama uvrštavaju i blog. Ipak je blog odlično sredstvo za redovitu objavu dobrog sadržaja. Putem bloga korisnici vas mogu bolje upoznati, a time više vam se i približiti. Osim da sami pišete i objavljujete isključivo svoj sadržaj na blogu, periodično pozovite nekog da gostuje na njemu. Svakako će doprinijeti zanimljivosti vaše web stranice. Ako ne želite (ili ne možete) biti aktivni na Facebooku, nemojte i druge ograničavati. Još uvijek je iznimno velik broj korisnika na toj mreži i svaki glas koji se tamo proširi može itekako dobro doći. Stoga omogućite dijeljenje objavljenog sadržaja putem društvenih mreža, posebice Facebooka.

Dosad smo se svi ionako uvjerili kako je za dobru promociju zaslužan prvenstveno kvalitetan i zanimljiv sadržaj. Ako je takav sadržaj dobro prezentiran velike su šanse kako ćete prikupiti zavidan broj fanova te je stoga potrebno omogućiti im da takav sadržaj šire dalje. Ne treba plaćati promociju posta ili stranice kako bi se doprijelo do fanova – bitno je osmisliti dobar sadržaj, način na koji će se on prezentirati i svakako je potrebno omogućiti da komunikacija teče u oba smjera. A besplatnih medija za njegovo objavljivanje itekako ima, od WordPressa pa sve do (ipak) neke druge društvene mreže. Ionako raste broj onih koje omogućavaju otvaranje poslovnih profila.

cta-planb-3


Propustili ste