Content marketing: Newsletter
- 27. studenoga 2012.
- #content marketing — #gingernet — #newsletter — #Sanja Vale
Digitalna agencija Gingernet svaki tjedan na bazu pretplatnika, koja se sastoji glavninom od Gingerovih klijenta, šalje newsletter o aktualnostima iz svijeta digitalnih medija i oglašavanja; na newsletter se možete prijaviti ovdje. Teme o kojima pišemo pokrivaju sve segmente digitalne sfere. Cilj nam je pronaći što više zanimljivih, aktualnih, korisnih i informativnih članaka, videoisječaka, infografika, kao i novosti, trendova te statističkih podataka iz svijeta digitalnih medija, zabave, društvenih mreža i online oglašavanja te ih zatim podijeliti s našim klijentima koji najčešće nisu u tolikoj mjeri upoznati s navedenom tematikom.
Newsletter se šalje jednom tjedno, najčešće utorkom. Ton komunikacije i način pisanja Ginger tjednih vijesti i zanimljivosti je po uzoru na nas i našu Ginger radnu okolinu i atmosferu, ležeran, pomalo otkačen i zabavan, ali ujedno zadržava i adekvatnu dozu ozbiljnosti i profesionalizma.
Trenutno Ginger newsletter ima 240 aktivnih subscribera kojima se newsletter šalje na tjednoj bazi, te čija se brojka zainteresiranih povećava iz tjedna u tjedan. Broj vijesti i zanimljivosti o kojima pišemo te koje stavljamo u naš newsletter kreće se između 5 i 7 jer budući da se ta brojka pokazala najidealnijom varijantom iz razloga što nakon više od 7 vijesti koncentracija kao i pažnja te zainteresiranost čitatelja pada, dok sve manje od 5 vijesti odaje sliku i dojam manjka informiranosti te angažmana s naše strane.
Uz kratki uvodni tekst koji ujedno predstavlja i kratki info o tome što će se govoriti u glavnoj vijesti, stavljamo i zanimljivu te vizualno atraktivnu sliku koja, osim što dodaje na vizualnoj atraktivnosti i identitetu newslettera, služi kao i link koji vodi direktno na portal na kojem se ta vijesti nalazi. Portali na kojima najčešće pronalazimo vijesti koje zatim dijelimo s našim klijentima kreću se od naših domaćih, regionalnih portala pa sve do onih s američkog i zapadnoeuropskog tržišta.
Praćenjem i monitoriranjem aktivnosti poput ukupnog broja klikova, klikova po osobi, broju otvorenih linkova, broju osoba koje nisu kliknule i sl., osiguravamo adekvatnu optimizaciju i kontrolu nad svim aktivnostima koje se događaju na našem newsletteru. U prosjeku svaki naš newsletter otvara 40% subscribera. S ovakvom formom komunikacije prema klijentima krenuli smo početkom ove godine i naišli na pozitivan odjek. Često nam se događa da nas klijenti mole da na listu primatelja dodamo i njihove kolege iz različitih odjela koji inače nemaju veze s medijima i oglašavanjem.
Osim vlastitog newslettera Gingernet newslettere kreira i za klijente poput ATP Croatia Open Umag turnira, Hrvatskog skijaškog saveza, Destly kluba za luksuzna putovanja, ShoeBeDo-a i drugih. Poseban je izazov kreirati newsletter za primjerice ShoeBeDo webshop jer njegova uloga nije samo informativna nego i prodajna. Newsletter se trenutno šalje na bazu od 27.000 korisnika. Zahvaljujući naprednom Mailchimp sustavu za slanje newslettera, za svaki newsletter imamo nevjerojatnu analitiku koju možemo pratiti u realnom vremenu. Znamo točno koliko je ljudi otvorilo newsletter, koliko je kliknulo na svaki pojedini link unutar newslettera, koliko je podijelilo neki sadržaj na društvenim mrežama s obzirom na to da se trudimo da svaki naš newsletter ima social komponentu. Potom kroz Google Analytics točno možemo vidjeti kako su se ti isti korisnici dalje kretali po webshopu i jesu li u konačnici napravili konverziju.
Ono što se u praksi pokazalo ključno kod uspjeha newslettera je jak i jasan subject line, vrijeme u koje se newsletter šalje, a koje mora odgovarati ponašanju i potrebama pretplatnika, te sadržaj koji korisnicima mora biti relevantan i koristan. Krenu li korisnici primati informacije za koje smatraju da im nisu relevantne niti će im biti relevantne u budućnosti, neće se ustručavati odjaviti se s vaše liste ili jednostavno početi po automatizmu ignorirati ili brisati takve newslettere. Prije svega bitno je da newsletter ispunjava svoje obećanje – korisnici su pristali iz nekog razloga primati newsletter tako da ako newsletter ispunjava komuniciranu svrhu nema bojazni od odjavljivanja ili brisanja. No samo jedna povreda tog obećanja može rezultirati time da se korisnik odjavi s liste.
Premda je danas sve veći naglasak na komunikaciji putem društvenih mreža, newsletter strategije su i dalje vrlo važan dio digitalnih strategija. Idealna je situacija u kojoj newsletter proizlazi iz CRM-a koji točno analizira prema kojim korisnicima je potrebno ići s kojom ciljanom informacijom. Tek tada newsletter postaje efikasan marketinški i prodajni alat.