Poslovni profili na Pinterestu
- 22. studenoga 2012.
- #društvene mreže — #Geekovi iza željezne zavjese — #gluu.me — #jasno i glasno — #Jasno&Glasno — #Lada Radin — #Nedjeljom ujutro — #Pinterest — #retrogeek — #Sandra Bencun — #subotom navečer — #Taste of Croatia
Prije nekoliko dana Pinterest je najavio mogućnost prebacivanja postojećeg profila na poslovni model – što bi moglo biti ugodno iznenađenje za brendove jer do sada za njih nisu postojale jasne opcije. Štoviše, naglašavano je kako je riječ o društvenoj mreži koja je osmišljena za dijeljenje pozitive i vizualno privlačnoga sadržaja, te da nije dopušteno njegovo korištenje u komercijalne svrhe
Piše
Nikolina Sok
Uvođenjem nove opcije izgled profila ostaje identičan za poslovne i ostale korisnike, ali korisnici poslovnih profila imat će tri prednosti koje će ih razlikovati od onih ”običnih”. Oni će moći verificirati svoj profil na Pinterestu, a omogućeno je da na službenom webu budu postavljeni gumbi za pin, share te widgeti s recentnim pinovima. Osim toga, u Pinterestu navode mogućnost kvalitetnijeg uvida u statistike, nešto slično Facebookovim insightsima, što će biti uvedeno s vremenom kao i neke nove opcije za promociju.
U Pinterestu su se potrudili da brendovima daju potpun uvid u to kako najbolje iskoristiti mogućnosti ove društvene mreže za promociju. What works donosi kratke savjete o tome što sve Pinterest pruža svojim korisnicima, koji također mogu pogledati i nekoliko case studyja brendova koji uspješno vode svoje profile.
Razlog zašto se Pinterest odlučio na ovaj korak vjerojatno je sve bolje uviđanje da su oglašivači glavni izvor prihoda svake društvene mreže. Kreiranjem poslovnih modela iskoristit će bolje povezivanje korisnika s brendovima, a može se očekivati da će u budućnosti neke od svojih opcija za poslovne profile naplaćivati. No, zasad je sve u potpunosti besplatno.
Pinterest u Hrvatskoj još uvijek nije doživio svoj ”boom”. Premda su mnogi brendovi prisutni na ovoj društvenoj mreži, može se primijetiti kako većina vrlo lako odustaje i ignorira svoje profile, a korisnici nisu previše aktivni. Glavni je fokus i dalje na Facebooku i Twitteru koji, dakako, imaju najveći broj korisnika.
Odabrali smo dva primjera aktivnoga vođenja profila na Pinterestu, saznali smo što im on donosi te kako će reagirati na novu poslovnu opciju.
Sandra Bencun, Jasno&Glasno
Kao relativno nova društvena mreža, Pinterest kod nas još uvijek nije dovoljno prepoznat kao što je to slučaj primjerice u Americi gdje se, uz bok Facebooku i Twitteru, navodi kao treća najvažnija društvena mreža. S obzirom na to da u prvome planu ima fotografije, koje možete slagati i preslagati prema svojim interesima, idealan je za sve one kojima je kreativnost okosnica cjelokupnog biznisa.
Vjerujem kako će Pinterestov poslovni model (uvođenjem novih mogućnosti – a vjerujem da će ih biti) dodatno popularizirati ovu društvenu mrežu i među poslovnim korisnicima, bez obzira na to čime se bave. Naravno, nije svaka društvena mreža za svaku djelatnost, no uvijek je dobro biti tamo gdje su vaši korisnici – ako procijenite da je to dobro za tvrtku (ne postoje pisana pravila koja jednako vrijede za sve, pa to svaka tvrtka mora procijeniti za sebe). A ako ste dovoljno kreativni, čak i korporativnu priču možete ispričati putem fotografija i tako se izdvojiti od drugih, ali i približiti svojim ciljnim skupinama. S druge strane, korisnicima svojih proizvoda i usluga možete pokazati što vas kao tvrtku inspirira, s čime će se nekolicina zasigurno poistovjetiti.
U tvrtki Jasno&Glasno Pinterest koristimo za seriju Nedjeljom ujutro, subotom navečer te putem fotografija dijelimo zgode i nezgode junaka serije, ali i njihove interese, kao i za mobilnu aplikaciju Gluu.me te iPad i Kindle knjigu Geekovi iza željezne zavjese, koje ćemo prebaciti na poslovni model jer će se mogućnosti koje nudi zasigurno proširiti. Druga dva projekta orijentirana su na strano tržište, pa su tako puno zahvalnija za Pinterest s obzirom na broj aktivnih korisnika.
Lada Radin, Taste of Croatia
Zasad još nismo razmišljali o korištenju Pinterestova poslovnog modela. Jednostavno, zasad još ništa ne prodajemo i koristimo ga iz čistoga gušta (pomalo i ovisnosti). Volimo vizualno, volimo upoznavati projekte i ljude koji polažu na estetiku, i zasad nam je to dovoljno. Koristimo ga u svrhu promocije Hrvatske općenito, naše gastronomije, enologije i, naravno, ljudi iza svega toga.
Tijekom posljednje dvije godine koncentrirali smo se na to da strancu ponudimo odgovor na pitanje ”gdje pronaći dobru hranu i vino?”, u drugoj fazi cilj nam je stranca educirati o tome što treba kušati kada dođe u neku hrvatsku regiju. Vezano uz to, dugoročni plan nam je pojačati dio s malim OPG-ovima i lokalnim poljoprivrednicima, jer je to posebno zanimljivo našim ljudima koji sve više žele kupovati hranu iz svoje okolice. U tom smislu možda jednoga dana počnemo koristiti Pinterest i u poslovnom smislu, premda je korištenje Pinteresta u Hrvatskoj tek u povojima.
Pinterest, za razliku od Facebooka, koristimo po vlastitu guštu, ne za skupljanje followera, te ne očekujemo nikakvu pretjeranu interakciju. Mislim da ima više stranih korisnika jer se Pinterest kod nas još nije pretjerano ”uhvatio”. On nam ne donosi ništa posebno, ne koristimo ga planski za “viši cilj”. Pinterest nije socijalna mreža za dijeljenje informacija koliko vizualnih podražaja, ljepote, estetike i dobrih ideja.