10 reklama koje mijenjaju svijet

Kad kulturološki relevantan sadržaj upakirate u dobru priču, ona umije potaknuti promjene, podići svijest i promijeniti kut gledanja na stvari.

Tim riječima Ronda Carnegie iz TED-a, inkubatora modernih mislilaca, nije objasnila moć koja leži u nekom vidu umjetnosti poput književnosti ili slikarstva, već u oglašavanju, djelatnosti koja je češće prozivana nego uvažavana.

Kako bi dokazali svijetu kako ipak postoje reklame koje vrijedi ‘dijeliti’, koje funkcioniraju kao mini umjetnička djela od kojih vam tijelom prolaze trnci, ekipa iz TED-a i ove je okupila cijenjene marketinške stručnjake i složila listu od deset oglasa koji mijenjaju svijet.

Taj je popis gotovo besprijekornih reklama važan jer pokazuje oglašivačima kako je moguće obraćati se potrošačima kao ljudima, a ne kupcima te kako reklama može biti uspješna i kad je proizvod ili usluga u podtekstu, a u prvom planu neka ideja, priča, emocije ili vrijednosti.

Uzmite si malo vremena i pregledajte TED-ov izbor, pa ćete shvatiti zašto je moguće voljeti oglašavanje.

1. The Crowd – GlaxoSmithKline/TBWA, London

Lansirana uoči londonskih Olimpijskih igara, kompanija GlaxoSmithKline pridružuje se ostalim brendovima u borbi protiv dopinga. U ovoj reklami efekte dopinga izjednačavaju sa zanosom koji sportaš osjeti na terenu, pred svojom publikom. Publika jest najbolji doping.

2. Find Your Understanding – Expedia/180 L. A.

Priča o putu na kćerkino vjenčanje dirnula je i nadahnula milijune gledatelja koji su na YouTubu pogledali ovaj uradak putničke kompanije Expedia. Ona na jedinstven način govori o ljubavi između oca i kćerke te njegovim strahovima i dvojbama vezanim uz činjenicu da se mezimica udaje za drugu ženu. Inspirativno i vrlo ljudski.

3. Annie – Dell/Y&R New York

Annie, modernoj verziji Pipi Duge Čarape ili zvijezde istoimenog mjuzikla, tehnologija je pomogla da dokaže svojim školskim kolegama kako može letjeti. Reklama prednosti tehnologije iznosi iz dječjeg rakursa što je čini jako dopadljivom i šarmantnom.

4. A Dramatic Surprise – TNT/Duval Guillame, Antwerp Belgium

Drama koja je uzdrmala šetače po mirnom belgijskom trgu, proglašena je jednim od najboljih virala prošle godine. Dobre rezultate nisu ostvarili samo zbog tog elementa šoka, nego zbog zaista ludog i neočekivanog scenarija koji je uslijedio nakon što bi prolaznici pritisnuli crveni gumb.

5. Follow the Frog – Rainforest Alliance/Wander Films, Los Angeles

S ovom se pričom zaista može poistovjetiti svatko tko je ikad pomislio da ne čini dovoljno za boljitak svijeta. Možda koristi štedne žarulje, vozi električni automobil i reciklira papir, ali ne može pobjeći od dojma da bi bio korisniji kad bi dignuo dupe i napravio nešto zaista konkretno. Reklama vam kaže da – ne, dovoljno je otići do obližnje trgovine. Pametno i duhovito.

6. Meet the Superhumans – Channel 4/4 Creative, London

Intimna i snažna priča o paraolimpijcima ispričana je kroz sjajne, dramatične kadrove dok u pozadini ‘trese’ numera ‘Harder Than You Think’ Public Enemyija. Moćno, autentično, dojmljivo.

7. The Farmer – Dodge Ram/The Richards Group, Dallas

Nisu se svi složili da je ovaj uradak jedan od najboljih na ovogodišnjem Super Bowlu. Kritike su uputili Hispanoamerikanci koji tvrde da nisu samo bijelci svojim rukama zabitim u suhu zemlju izgradili Ameriku, pa nekorektnim smatraju izostanak predstavnika njihove manjine. Iako im je kritika na mjestu, radi se o vrlo značajnom oglasu koji uči kako oglašavanje može ‘podići’ patriotski duh.

8. Security Cameras – Coke/Y&R, Argentina

Svakako jedno od boljih Coca-Colinih ostvarenja u posljednje vrijeme, pokazuje kako je moguće svijet gledati iz drugog, ljepšeg kuta. Proizvod je tako elegantno i nenametljivo ubačen u kadrove reklame koju poželite pogledati nekoliko puta zaredom.

9. Three Little Pigs – The Guardian/BBH, London

Guardian zamišlja kako bi mediji u moderna vremena pokrili bajku o Tri praščića i to printom, online i društvenim mrežama s mnogo akcija, reakcija i vrlo zanimljivim obratom. Obavezno pogledati.

10. Dumb Ways to Die – Melbourne Metro Rail /McCann Melbourne

Bez obzira na to što tragične smrti u ovoj reklami izgledaju zaista preslatko, prava je poruka odaslana, a poanta jasna. Video je postao viral u rekordnom roku, doživio nekoliko parodija i karaoke verzija, ali i, što je najvažnije, priznanja struke i publike.

cta-planb-3


Propustili ste