Top 7: Društvene mreže koje brinu o vašoj privatnosti
Društvene mreže konstantno su na udaru zbog dubiozne politike privatnosti, za što je najveći krivac svakako Facebook. Opcije na najvećoj društvenoj mreži konstantno se mijenjaju, postavke privatnosti nisu uvijek potpuno jasne, a ljudi često nepromišljeno tagiraju druge ili na brzinu objave nešto što nije za svačije oči. Slično je i s Twitterom, na kojemu su poruke po defaultu javne, dok zaključani profili u puno slučajeva ograničavaju komunikaciju pa ih velik broj ljudi uopće ne koristi. Drugo pitanje je pak u čijim sve rukama završe podaci o vama i vašim aktivnostima na društvenim mrežama, a aktualni skandal s tajnim američkim programom Prism, koji špijunira telefonsku i internetsku komunikaciju diljem svijeta, samo je dolio ulje na vatru. Možda je stoga vrijeme da isprobate neke društvene mreže koje nisu toliko razvikane, ali bolje brinu o privatnosti svojih korisnika (ili barem tako tvrde).
7. Edmondo
Edmondo je društvena mreža prvenstveno namijenjena za online komunikaciju između profesora i učenika, a tvorci platforme ističu kako ona pruža sigurne načine povezivanja i kolaboracije. S pomoću servisa profesori mogu nastaviti s razrednom raspravom i diskusijama nakon nastave, davati dodatne zadatke te provjeravati razumijevanje i napredak učenika. Edmondo svojim korisnicima nudi mnogo personaliziranih opcija i postavki privatnosti, a učenici među ostalim mogu dijeliti materijale za školske projekte i međusobno na njima raditi nakon predavanja. Ova društvena mreža također omogućava da se u cijelu priču uključe i roditelji.
6. 23Snaps
Živciraju li vas prijatelji i poznanici koji konstantno spamaju Facebook fotografijama svoje djece i savršenih prizora iz obiteljskoga života? Možda biste im mogli skrenuti pozornost na to da postoji društvena mreža kreirana upravo za njih. 23Snaps se promovira sloganom “privatna kolekcija vaših najdražih uspomena”, a njezina primarna svrha jest da svoje obiteljske fotografije podijelite s bliskim ljudima koje će one uistinu i zanimati.
5. Yammer
Uredsko okruženje i Facebook nisu uvijek najbolji par, ali zato je tu Yammer – društvena mreža za tvrtke. Yammer omogućuje komunikaciju između timova i zaposlenika unutar kompanije te pruža niz kolaborativnih mogućnosti i alata, a sve u svrhu bržeg i efikasnijeg obavljanja poslovnih zadataka. Postavke privatnosti i administracija mogu se prilagođavati ovisno o potrebama kompanije, a sustav omogućuje i odvojenu komunikaciju s vanjskim partnerima i klijentima.
4. Couple
Couple je mobilna društvena mreža namijenjena, kao što joj i samo ime sugerira, ljubavnim parovima. Aplikacija je prvenstveno prilagođena zatvorenoj komunikaciji između dvoje ljudi, pa tako sa svojom dragom ili dragim možete razmjenjivati poruke, fotografije i videozapise ili igrati jednostavne igrice. Jedna od korisnijih opcija svakako je virtualni podsjetnik, koji će vas spriječiti da zaboravite na dogovoreni sastanak, večeru ili godišnjicu. Couple će vrlo vjerojatno biti koristan i onim parovima koji održavaju vezu na daljinu.
3. Everyme
Everyme je zapravo Google Plus za one koji ne vjeruju Googleu! Slično kao i kod Googleova servisa, Everyme omogućuje grupiranje ljudi u privatne krugove, a specifično je da se putem SMS-a ili e-maila mogu uključiti i oni koji nisu ili ne žele biti korisnici ove društvene mreže. Svoje prijatelje, rođake ili kolege s posla možete tako razvrstati u zasebne krugove te sa svakim od njih voditi odvojenu komunikaciju, tj. svojevrsni grupni chat. U Everymeu inače ističu kako je svaki njihov korisnik vlasnik svojih podataka te ih može u svako doba eksportirati ili izbrisati.
2. Diaspora
Diaspora je prije dvije godine lansirana uz popriličnu pompu premda do danas nije uspjela privući znatan broj korisnika. Međutim, ako želite koristiti open source društvenu mrežu koja brine o vašoj sigurnosti i privatnosti, Diaspora bi vam se mogla svidjeti. Servis je konstruiran po principu decentralizirane mreže “čvorišta”, koja korisnicima omogućuje osobne serverske prostore, a sama platforma i nema pravog vlasnika te funkcionira kao neprofitna organizacija koja se ”krpa” donacijama i prodajom majica. Drugim riječima, nema oglašivača ni reklama, što znači da nema ni prodaje korisničkih podataka pohlepnim kompanijama.
1. Path
Mnogi od vas na Facebooku imaju i po nekoliko stotina “prijatelja”, ali s koliko njih uistinu komunicirate i uopće održavate neki smisleni kontakt? Koliko je među njima onih koji ne bi trebali znati gdje ste trenutačno, što radite ili kakvo je vaše mišljenje o nekome ili nečemu? Svi vi koji ste se zamislili nad prethodnim pitanjima možda biste trebali isprobati mobilnu društvenu mrežu Path. Za razliku od Facebooka, Path ima malo drukčiju filozofiju i ne dopušta gomilanje “prijatelja”, nego ih ograničava na maksimalno 150 – što bi trebalo biti dovoljno za sve osobe koje vam uistinu nešto znače u životu. Samim time vaši statusi i sadržaj koji dijelite neće doprijeti do onih ljudi s kojima niste bliski.