Nikola Barać: Savjet za sve SoMo Borce – bitno je sve!
- 4. rujna 2014.
- #Huge Media — #Nikola Barać — #SoMo Borac — #SoMo Borac 2014 — #SoMo intervju — #SoMo nagrade
Nikola Barać iz agencije Huge Media ovoga je tjedna odvojio nekoliko minuta i popričao s nama o nadolazećoj digitalnoj godini, agenciji u kojoj radi, najdražim projektima te trendovima koji dolaze. Također je spomenuo zašto je važno prijaviti se na najvažniju digitalnu nagradu godine! Upoznajte nas sa svojom agencijom. Što sve radite, koji su vam najdraži […]
Piše
Boris Ličina Borja
Nikola Barać iz agencije Huge Media ovoga je tjedna odvojio nekoliko minuta i popričao s nama o nadolazećoj digitalnoj godini, agenciji u kojoj radi, najdražim projektima te trendovima koji dolaze. Također je spomenuo zašto je važno prijaviti se na najvažniju digitalnu nagradu godine!
Upoznajte nas sa svojom agencijom. Što sve radite, koji su vam najdraži projekti?
Huge Media jedna je od najstarijih digitalnih marketinških agencija u Srbiji, osnovana 2008. godine s vizijom da, u svijetu koji je tek postajao potpuno digitalan, pruži klijentima mogućnost najmodernije komunikacije sa svojom publikom i time unaprijedi njihovo poslovanje putem modernizacije i otvaranja novih poslovnih tržišta. Posebno nam je drago što je HM nastao kao startup i postao jedna od najvažnijih agencija u regiji, bez investitora, već putem samofinanciranja od svog rada.
Mnogo je projekata pokrenuto u ovih šest godina, ali uvijek pamtimo prve uspjehe – Frikomaniju, augmented reality Facebook aplikaciju virtualnog lizanja sladoleda putem FB aplikacije, zahvaljujući kojoj smo korištenjem najnovijih tehnologija ne samo istaknuli snagu i suvremenost robne marke već i upoznali potrošače s kompletnim asortimanom impulsnih sladoleda te im omogućili da u digitalnom svijetu uživaju u istim ostvarivanjem bliske interakcije s proizvodima, koja nam je donijela i prvu pobjedu na jednom natjecanju 2010. godine.
Koji će digitalni trendovi prevladavati sljedeće godine?
Puno bih mogao pisati o ovoj temi, ali ću se u skladu sa SoMo Borac natjecanjem zadržati u okvirima društvenih mreža.Kao prvo, ne bih mogao ni pomisliti da će se dogoditi neka krucijalna promjena u odnosu na 2014. godinu. Ono što bih izdvojio kao potencijal s velikom šansom za uspeh, koji će se početi sve više koristiti, jest online obrada videosadržaja na digitalnim kanalima komunikacije. YouTube i drugi igrači na ovom terenu pokazuju alate (kako kupljene, tako i razvijane unutar kuće) koji nemaju funkcionalnosti poznatih alata, ali zadovoljavaju više od 80% potreba većine korisnika s materijalima snimljenima na svakom mogućem uređaju.Kao prvi među jednakima izdvojio bih YouTube. YouTube kao medij, kanal za promociju brendova i društvena mreža s mogućnostima lajka, dislajka i komentara pretplatnika nešto je za što mislim da će naglo poletjeti. Da se razumijemo, YouTube je već velik i dominantan, ali pravi potencijal i bum možemo očekivati sada, kako se materijali lokaliziraju i otvaraju mogućnosti monetizacije novim YouTube zemljama. Money makes world go ’round.
Pored motivacije monetizacijom, mislim i na kreiranje videosadržaja, ne konvertiranje TV spotova, već ciljanih sadržaja za ovaj kanal, kao i na izradu video oglasnih rješenja specifičnih za medij. Ovo je stvar koja se već izvjesno vrijeme radi i prakticira… A nakon ovogodišnjeg lansiranja YouTubea u našoj regiji, očekivano je da se agencije pozabave na pravi način ovim dosad neiskorištenim blagom. Tu postoji posao za sve dijelove biznisa, od vođenja YouTube naloga (komunikacija s pretplatnicima), produkcije videomaterijala, optimizacije istog za Google pretragu, promocije i privlačenja zanimanja, kreativnog osmišljavanja videosadržaja (scenarij/režija/produkcija)… Haha, koliko nas samo posla čeka!
Moram istaknuti da mi se Instagram, društvena mreža s osloncem na Facebooku, osobno najviše sviđa, pa možda i s te strane očekujem/priželjkujem/nadam se velikom rastu i korištenju Instagrama. I ovdje bih izdvojio videomaterijale/spotove u trajanju od 15 sekunda s jakim, kratkim i preciznim porukama. Zamislimo samo što se sve može predstaviti za 15 sekunda, pa to je čitava vječnost! Ako Jamie Oliver može predstaviti recept za tih 15 sekunda, hmmmm, što bismo mogli napraviti mi koji se svakodnevno bavimo klijentima i njihovom promocijom? I za kraj, matematizacija marketinga. Uvijek prisutna, počinje biti nezaobilazna stavka svakog projekta, a uskoro i alat upravljanja marketingom. Otvorite oči. Naš svijet postaje itekako zanimljivo mjesto.
Što savjetujete onima koji prijavljuju svoje radove na SoMo Borac? U čemu je tajna – dobroj prezentaciji ili nečem drugom?
Kako sam i prošle godine bio član žirija i detaljno se bavio svim prijavljenim projektima, na osnovi tog iskustva mogao bih dati savjet svim SoMo Borcima – BITNO JE SVE!!!
Prvo i osnovno, ne prijavljujte rad da biste samo pobijedili. Bitno je da se ”izmjerite” s drugima, uvidite svoje mjesto pod suncem kako biste mogli napredovati. Kada su konkretne stvari u pitanju, za početak vaš rad mora imati smisao i ideju, hoću reći dobru temu, kako se ne bi dogodilo ono staro iz osnovne škole ”napisao si dobar zadatak, ali si promašio temu” :), zatim ide realizacija i naravno, rezultati… Na kraju sve ovo treba dobro prezentirati, bez suvišnih elemenata i pretjerivanja, jer se tako najlakše izgubi nit i poenta što ste htjeli pokazati i reći! Jednom riječju – vodite računa da ne ”preradite”.
Zašto je važno prijaviti se na SoMo Borac?
Važno je biti prisutan. Hoću reći, važno je sudjelovati. 🙂 Šalu na stranu, mislim da je vrlo važno biti prisutan kako bismo jedni druge, prvenstveno mislim na agencije u regiji, gurali naprijed, dijelili jedni s drugima informacije, dolazili do novog potrebnog znanja. Tako se rađaju i partnerstva.
Postoji li neki regionalni digitalni projekt koji vas je oduševio u posljednjih godinu dana?
Za sada ne!
SoMo Borac se dodjeljuje na Weekend Media Festivalu u sljedećim kategorijama: SoMo Face (najbolja Facebook stranica), SoMust Have(Instagram, Twitter, Vine i ostale društvene mreže), CM godine (community menadžer/ica godine), SoMo Content (najbolji contentmarketinški projekt),Viralni blockbuster (internetski video godine), There’s Not A Problem I Can’t Fix Cause I Can Do It In The Mix (društvenomrežni miks), Aplikacija s velikim A (najbolja mobilna aplikacija) i Hodam i gledam (mobilni site ili kampanja).
Prijaviti se možete na www.somoborac.com/prijava. Svakodnevne novosti vezane za ovu najvažniju digitalnu nagradu možete pratiti i na službenoj Facebook stranici – www.facebook.com/somoborac.