Google Analytics – mjerenje prometa na društvenim mrežama

Broj društvenih mreža raste, a odabir kojoj od njih ćete posvetiti svoje vrijeme nije bezazlen. Imati kvalitetan i vjerodostojan uvid u promet koji na pojedinim mrežama ostvaruje vaš objavljeni sadržaj može vam pomoći prilikom kreiranja uspješnije i kvalitetnije kampanje. Google Analytics svakako može pridonijeti takvom poboljšanju

Bez obzira na to jeste li pojedinac, mala kompanija ili ona velika, Google Analytics vam itekako može pomoći prilikom analize vašeg poslovanja na internetu, a k tome je i besplatan! Google Analytics predstavlja kvalitetno rješenje za internetsku analizu, a omogućava vam praćenje podataka o konverzacijama na određenoj internetskoj lokaciji, analizu protoka posjetitelja na određenoj internetskoj lokaciji te identifikaciju njezinih elemenata, koje bi eventualno trebalo promijeniti kako bi se posjetitelji što duže zadržali.

Uzmemo li u obzir i činjenicu da s pomoću ove usluge možete otkriti koje su to ključne riječi koje imaju veći odjek kod vaših (potencijalnih) korisnika ili klijenata i koje vode do konverzacija, kakav sadržaj zadržava posjetitelje te na kojem mjestu korisnici najčešće napuštaju vašu internetsku lokaciju, ne čudi što je Google Analytics jedan od moćnijih alata za analizu vašeg prisustva na internetu. Kako biste ga što bolje iskoristili, potrebno je imati na umu više stvari.

Prvenstveno je potrebno identificirati otkud dolazi promet koji ostvarujete na svojoj internetskoj adresi, bilo da se radi o društvenim mrežama, internetskoj stranici ili blogu. Takva informacija važna je za određeni poslovni cilj, primjerice oglas na Facebooku koji će ipak imati više učinka kod ciljane, odabrane publike – one za koju ste sigurni da poznaje vaš proizvod ili, još bolje, da ga koristi. Svakako ne treba zanemariti ni podatak pristupaju li korisnici vašoj stranici putem računala ili mobilnih uređaja. Sve je veći broj korisnika pametnih telefona koji sve češće pristupaju internetu putem njih, a ne putem računala. Posebice se to odnosi na društvene mreže jer svaki pametni telefon ima aplikaciju za pojedinu društvenu mrežu, pa se pokazalo kako sve veći broj korisnika barem jedanput dnevno ”u hodu” provjerava svoje profile, osvježava ih novim objavama ili pregledava tuđi sadržaj. U tom slučaju nije svejedno kako se objavljeni sadržaj prikazuje kada ga se ne pregledava putem računala. Većina stranica prilagođena je za prikaz i na takvim uređajima, ali može se dogoditi da objavite sadržaj koji neće biti pregledan ili jasan ako ga se ne pregledava na računalu.

Koristeći Google Analytics, vrlo lako možete doći do podatka koliki je postotak pregledavanja objavljenog sadržaja putem mobilnih uređaja. Time se svakako mogu izbjeći nespretnosti prilikom objavljivanja sadržaja na internetu i omogućiti da on bude jasan i pregledan svima. Ono što je također poprilično važno jest prepoznati na kojoj društvenoj mreži ostavljate bolji dojam, jer vas takav podatak može potaknuti da više vremena posvetite upravo onoj mreži na kojoj ostvarujete bolje rezultate. Ako ste, primjerice, aktivniji na Facebooku dok na Twitteru baš i niste (premda i na ovoj društvenoj mreži imate kreiran profil), ne mora značiti da su i rezultati koje ostvarujete na Facebooku bolji. Ovo je važno za one koji nastoje poboljšati svoj marketing.

Osim što s pomoću Google Analyticsa možete detaljno pratiti sve što se zbiva na vašoj internetskoj stranici, blogu ili profilu na društvenoj mreži, što može itekako pomoći prilikom poboljšanja vaše aktivnosti na internetu, ovaj alat vas može i usmjeriti kada je u pitanju odabir društvene mreže. Ionako se danas pod pojmom marketinga sve više misli na marketing kakav se razvija na pojedinoj društvenoj mreži, stoga bi bio velik propust pogriješiti na samome početku, prilikom odabira kojoj ćete društvenoj mreži posvetiti više vremena.

U svakom slučaju nikada nije kasno – Google Analytics će vas potaknuti ili da promijenite marketinšku taktiku koju trenutačno primjenjujete radi postizanja boljeg uspjeha, ili ćete naprosto odlučiti više vremena posvetiti onoj mreži koja vam, prema Google Analyticsu, donosi bolje rezultate.

cta-planb-3


Propustili ste