Trend u 2013. godini – oglasi u novom obliku
- 11. prosinca 2012.
- #content marketing — #facebook — #instagram — #oglasavanje — #twitter
U 2013. nastupit će novi trend u oglašavanju koji će klasične bannere i pop-up oglase smjestiti u zaborav. Kako piše Inc. Magazin, tvrtke i njihovi brendovi s korisnicima će se sve više povezivati putem blogova, videa i ostalih kreativnih i korisnih sadržaja kojima je cilj što više angažirati korisnike
Piše
Nikolina Sok
Pop-up oglase i bannere internetski korisnici već odavno znaju blokirati, a često ih ignoriraju zbog prenatrpanosti stranica. Istodobno, korisnici sve više svog vremena provode na internetu, a posebice na društvenim mrežama. Ova dva trenda donose novi oblik marketinga koji je baziran na povezivanju s ljudima putem online sadržaja.
Takav sadržaj može uključivati mnogo toga: blogove, podcastove, videouratke, a cilj je angažirati korisnike i potaknuti ih da sadržaje dijele s ostalima. Ovo se također može odnositi i na B2B model, a tvrtke mogu iskoristiti stečena znanja te ih prezentirati potencijalnim suradnicima u obliku studija slučaja, videosnimaka ili predavanja o ključnim marketinškim trendovima.
Društvene mreže nude odličnu priliku za širenje kreiranog sadržaja među korisnicima, što je teže ili čak nemoguće postići tradicionalnim načinima oglašavanja. Umjesto toga Inc. Magazin ističe kako se marketinški stručnjaci okreću tzv. prirodnijem oglašavanju (native advertising), a o tome će se u 2013. godini sve više pričati i primjenjivati u praksi.
Cilj takvog načina oglašavanja je poboljšanje cjelokupnog iskustva posjetitelja stranice koji će oglas vidjeti kao dio stranice, a ne kao nametanje, jer on slijedi format i stil platforme na kojoj se pojavljuje. Čini se da ovakav pristup djeluje jer je na Facebooku u drugom kvartalu 2012. zabilježen veći broj klikova na sponzorirane priče u odnosu na klasične oglase, i to za 53 posto.
Ipak, prebacivanje na novi oblik marketinga neće biti jednostavno. Za razliku od starih marketinških metoda, zahvaljujući kojima su brendovi svoje kampanje mogli koristiti mjesecima, društveni mediji zahtijevaju neprestano osvježavanje sadržaja. Srećom, za ovakvo oglašavanje može biti dovoljna samo jedna osoba koja posjeduje pametni telefon, i naravno, potrebne vještine. Osim toga, uvijek se mogu iskoristiti i korisnici te potaknuti na dodatni angažman putem tagiranja na Facebooku i Instagramu, ili korištenja hashtaga na Twitteru. Sve ovo može biti odličan povod za početak konverzacije i razmjenu mišljenja među korisnicima.
Kreiranje korisnoga sadržaja također može otkriti interese korisnika, pa se tako brendovi mogu prilagođavati njihovim željama i potražnji. Korisnici i njihove navike na internetu se mijenjaju, stoga je za uspjeh nužno pratiti svaki njihov korak.