SocialBrando – platforma za upravljanje Facebook oglasima

Ovim projektom kreće predstavljanje hrvatskih startupa na stranici planb.hr. Osim o samim projektima, osnivače smo upitali mogu li navesti pet savjeta za startupe

Što je SocialBrando?
SB je SaaS platforma/alat za upravljanje i optimizaciju oglasnih kampanja na Facebooku. SocialBrando pomaže oglašivačima u uštedi vremena i novca (automatizacija oglasa, bid management), te omogućava praćenje rezultata Facebook oglasnih kampanja izvan okvira samoga Facebooka (conversion tracking). Što se tiče samih funkcionalnosti, pojednostavili smo proces izrade oglasa te upravljanje oglasnim kampanjama. Naime, Facebook sam po sebi oglašivaču nudi samo osnovne mogućnosti kada je u pitanju upravljanje oglasnim kampanjama. Važno je spomenuti i da kao Facebook Ads API developer, imamo pristup i premium oglasima koji nisu inače dostupni putem Facebooka. Ovo je posebno interesantno agencijama i velikim oglašivačima jer dobivaju pristup novim oglasnim formatima na Facebooku.

S druge strane, SocialBrando omogućava jednostavnu i brzu izradu više varijanti oglasa. Primjerice, želite li postaviti oglase s istim tekstom, ali s različitim slikama, na jednostavan način možete odjednom dodati više varijacija oglasa. Facebook nudi opciju dodavanja oglas po oglas. Isto vrijedi i za različite dobne skupine. Želite li napisati oglase namijenjene različitim dobnim skupinama, SB omogućava da unutar editora u nekoliko koraka definirate sve uvjete, te jednim klikom generirate i stotine oglasa ako je potrebno.

Također omogućava definiranje u kojim satima ili danima oglasi trebaju biti prikazani (primjerice, od 8-16 samo radnim danima, što je pogodno za djelatnosti koje ovise o radnom vremenu), odnosno nudi automatiziranje prikazivanja oglasa (ako određeni oglas, primjerice, ima 30 posto lošiji odnos klikova i prikazivanja od najboljega oglasa u kampanji, sustav ga može automatski zaustaviti). Isto vrijedi i za cijene. Ako je neki oglas skuplji u odnosu na druge varijacije oglasa, može ga zaustaviti. Isto će učiniti i ako oglas ne bilježi prodaju/konverzije i sl. Snaga SB-a je upravo u testiranju velikoga broja kombinacija oglasa te zaustavljanju onih koji ne funkcioniraju dobro. Naravno, tako oglašivaču štedi novac.

Putem SB-a moguće je oglase ciljati prema lokaciji odnosno gradovima, što Facebook inače ne dopušta putem svoje platforme u Hrvatskoj, ali i u nekim drugim europskim državama. Ovo može biti prednost za sve one koji žele oglase namijeniti samo korisnicima koji se nalaze na određenom području (grupne kupovine, djelatnosti koje su ograničene lokacijom i slično).

I na kraju, za one malo naprednije, SB nudi i izvještaje koje je moguće automatizirati i prilagoditi im izgled, što je zgodno za agencije koje žele imati izvještaje sa svojim logotipom, kao i metrike koje će se nalaziti unutra, te ih poslati na odabrane mail adrese. Automatizmom je moguće definirati slanje izvještaja u vrijeme kada oglašivaču ili agenciji najviše odgovara (primjerice jednom tjedno).

Agencijama se pak omogućava jednostavna kontrola više oglasnih računa, pa se na brz i jednostavan način mogu kretati kroz sve račune svojih klijenata i generirati posebne izvještaje za svakog klijenta. U slučaju da više korisnika sudjeluje u radu na kampanjama (agencija i klijent), moguće je dodijeliti različita prava pristupa samo nekim kampanjama uz različite privilegije (samo pregled kampanja, pregled i izmjene, samo generiranje izvještaja itd.). A ono što Facebook ne nudi, a može biti korisno svima koji prodaju svoje proizvode putem internetskih stranica jest praćenje konverzija. To znači da oglašivač može točno znati koja je skupina korisnika i putem kojega oglasa nešto kupila, te na osnovi toga procijeniti koliko je zapravo isplativo ulaganje u Facebook oglasne kampanje. Primjerice, može uočiti kako žene u dobi od 18 do 25 godina posebno dobro reagiraju na oglas te da su najbolji kupci, i prema tim saznanjima optimizirati kampanju.

Tko su osnivači?
Andrej Boboš i Mario Frančešević.

U kojoj ste razvojnoj/investicijskoj fazi?
Kasna beta, završavamo posljednje potrebne funkcionalnosti aplikacije, nakon čega bi trebali ići online (trenutačno je putem internetske stranice moguće zatražiti beta pristup aplikaciji). Što se tiče investicije, nismo je tražili, a nije nam ni trebala do sada (bootstrapamo dok možemo).

Koji su planovi za idućih godinu dana?
Prva faza je, naravno, privući korisnike koji su spremni platiti korištenje takve aplikacije i nastaviti tweakati SB.

Koliko ljudi radi na projektu?
Četvero (tri developera i ja), uz to da smo UI/UX outsourceali (Marko Dugonjić), kao i web dizajn (Luka Vidoš).

Pet savjeta za startupe?
1) Premda je to vjerojatno posljednja stvar o kojoj razmišljate kada krećete s radom, obavezno u startu treba rješavati ugovore i ostale pravne stvarčice sa suradnicima, bez obzira na to koliko dobri bili međusobno. Imat ćete čistu situaciju između sebe, te će vas potencijalni investitori shvatiti ozbiljnije.
2) Paziti se perioda kada padne početni entuzijazam (prva dva-tri mjeseca su laka). Ovo posebno vrijedi u situacijama kada startup nije jedina preokupacija (a u većini slučajeva nije).
3) Nije loše tražiti povratnu informaciju od lokalne zajednice u ranijim fazama razvoja. Ima mnogo odličnih ljudi koji su spremni pomoći svojim savjetom ili testiranjem proizvoda. Pomaže da se stvari pogledaju iz druge perspektive. Što manje znaju o proizvodu, to bolje.
4) Posložiti prisutnost na internetima prije same objave (web, društvene mreže, oglasne kampanje i slično).
5) Treba biti pozitivan, uporan i tvrdoglav do besvijesti (vidi članak na Netokraciji)

Web: www.socialbrando.com
Twitter: www.twitter.com/socialbrando
Facebook: www.facebook.com/socialbrando
AngelList: www.angel.co/socialbrando
Google+: socialbrando


Propustili ste