Raste potrošnja na mobilnim platformama
- 6. listopada 2012.
- #content marketing
Ovaj strelovit rast industrije zabave od 2010. do 2011. godine debelo je premašio rast prodaje pametnih telefona, koji je iznosio točno 55 posto. Ova izvrsna vijest za studije, marketinške agencije i same oglašivače uspjeh duguje prodaji tableta. Oni pak ne čine zasebnu potrošačku nišu, nego komplementiraju postojeće kućne uređaje.
Dobar je pokazatelj toga tvrtka Fandango, koja je ostvarila rast prodaje ulaznica za filmske projekcije upravo putem mobilnih uređaja. Zabavnim sadržajima pristupamo sve više mobilno: od downloada, preko gledanja glazbe i videa pa sve do kupnje ulaznica te konzumiranja članaka i blogova.
Statistike kažu kako 42 posto mobilnih korisnika ima smartphone uređaje, a kad su u pitanju konzumenti zabavnih sadržaja, taj udio iznosi čak 80 posto!
Najveća zarada na mobilnim platformama dolazi od prodaje glazbe, filmova, TV serija i e-knjiga, a polovica kupaca obavila je barem jednu ovakvu transakciju tijekom promatranoga perioda od 2010. do 2011. godine. Nakon toga slijedi zarada od prodaje koncertnih karata i kino ulaznica. Ukupno gledano, u ovome segmentu potrošnja je porasla za 133 posto – ništavan porast prati li se rast prodaje samih gadgeta, mobilnih telefona i računala, koji je porastao za nevjerojatnih 698 posto!
Ipak, analitičari tvrde kako postoji prostor za dalji rast. Najveći dio sadržaja stvorenoga za sektor zabave bio je izrazito promotivnog karaktera, kako bi se reklamirao određeni film ili TV show. Premda se učinci ovakvih kampanja mogu donekle izmjeriti, već ih danas zamjenjuje drugi trend – angažman konzumenata zabavnih sadržaja na mobilnim platformama (ujedno i budućih kupaca) u svim fazama. To znači da se na tabletima i pametnim telefonima propagiraju oglašivačke kampanje, gledaju same premijere, ali i distribuiraju aplikacije koje potiču interakciju korisnika.
Što se demografije samih korisnika tiče, došlo je do velike promjene. Androidaši su prvi put u većini, s 47 posto udjela, a slijedi ih iOS s 33 posto. Zanimljivo, korisnika BlackBerryja ima pristojnih 16 posto, a na tabletima je 22 posto korisnika sadržaja. Upravo je ta posljednja petina razlog za optimizam cijele industrije, jer tableti kriju golem potencijal za oglašivače.