Lokacijski marketing: 7 primjera iz prakse
- 27. kolovoza 2015.
- #lokacijski marketing — #marketing
Mobilni uređaji oglašivačima su omogućili mnogo jednostavniji i precizniji pristup potrošačima. Osim na samoga potrošača, fokusirajući se i na lokaciju na kojoj se u određenome trenutku potrošač nalazi, pružila se prilika plasiranja relevantnih, vrlo preciznih oglasa. No, i u ovome slučaju postoji granica koju tvrtke nikako ne bi smijele prijeći.
Poštivanje i zaštita osobnih podataka potrošača uvijek na prvome mjestu
Danas, u vrijeme mobilnih uređaja i wearables tehnologije te clouda i društvenih mreža, dostupno je izuzetno mnogo informacija o potrošaču. Potrošača možemo upoznati gotovo do u najsitnije detalje. Ponekad se čini kao da tvrtke i oglašivači znaju više o potrošaču, nego što on sam zna o sebi. Oglašivači trebaju poštovati privatnost potrošača, iako ni oni sami možda nisu svjesni važnosti zaštite svoje online privatnosti (ili jednostavno ne znaju kako se zaštititi). Samo zato što o potrošačima možemo sve saznati s njihovih Facebook ili Twitter profila, ne znači da se ti podaci trebaju i direktno iskoristiti na način koji se ne sviđa potrošačima.
Igrajte po pravilima i zaslužit ćete povjerenje potrošača
Budite transparentni, relevantni i vrlo razumni u korištenju dostupnih podataka o potrošačima. Osim što će potrošači to znati cijeniti, to je i siguran put do konačnoga win-win scenarija. Nikako nemojte iznevjeriti povjerenje koje su vam dali potrošači. Ni u kojem slučaju, naš cilj nije prestrašiti potrošača količinom podataka koje znamo o njima kao pojedincima, nego im na temelju tih podataka pružiti rješenje koje će na najbolji način zadovoljiti njihovu potrebu ili riješiti njihov problem.
Omogućite kupcima da odluče žele li dijeliti informacije
Za svaku prikupljenu informaciju treba se zapitati za što se ona može iskoristiti. Ako nema čvrstog argumenta, bolje je ne iskoristiti je. Kao što nas je klasični marketing naučio, stavite se u položaj potrošača i pogledajte na situaciju iz njegove perspektive. Prije poduzimanja konkretnih koraka, zapitajte se biste li se vi, kao potrošač, osjećali ugodno kad netko koga ne poznajete zna i najsitnije detalje o vama – od rođendana vašeg djeteta, do rođendana vašeg kućnog ljubimca – te vam daje do znanja da zadire čak i dublje u vašu intimu.
Pobjednici će biti oni koji znaju pravilno operacionalizirati informacije u cilju poboljšanja korisničkoga iskustva. Pravilno korištenje podataka o potrošačima, koji su svakodnevno dostupni, presudno je da se ne bi prešlo granicu i prestrašilo potrošača. Oglašivač koji igra po pravilima znat će gdje je granica i kada je nikako ne smije prijeći.
Pogledajmo i sedam primjera kako lokacijski marketing izgleda u praksi:
1. iBeacon Starbucks narudžba (2013.)
Starbucks je proglasio kraj čekanjima u redovima. Vrlo pametan način korištenja location based tehnologije koji je pomoću beacon tehnologije omogućio jednostavnije naručivanje proizvoda putem aplikacije te preuzimanje narudžbe prepoznavanjem potrošača kad dođe na odabranu lokaciju:
2. iBeacon muzej (2013.)
Osim tvrtki, i neprofitne su organizacije vrlo brzo otkrivale mogućnosti location based marketinga. Pomoću iBeacon tehnologije muzeji svojim posjetiteljima poboljšavaju iskustvo posjeta i učenja, a isti koncept primjenjiv je i za npr. nacionalne parkove, zoološke vrtove, povijesna nalazišta:
3. iBeacon na festivalima (2014.)
Location based tehnologiju možemo uklopiti i u događanja poput konferencija, festivala, izložbi. Sve informacije i obavijesti relevantne za posjetitelje događanja na jednome su mjestu, dostupne u nekoliko klikova, naravno na temelju lokacije na kojoj se u određenome trenutku nalazi:
4. “The Protection Ad” by Nivea (2014.)
Inovativan način korištenja location based tehnologije zasigurno je Nivein projekt “The Protection Ad” kojim se roditeljima omogućilo da prate udaljenost svoje djece na plaži. Vodootporna narukvica za djecu povezana aplikacijom na mobilnome uređaju signalizira kada se dijete udalji izvan granice koju roditelj sam određuje, a bila je vrlo popularna među roditeljima:
5. iBeacon u turizmu (2014.)
Da location based tehnologija ima potencijal za ostvarenje pozitivnoga učinka u turizmu dokazuje ovaj primjer. Na temelju lokacije na kojoj se nalaze, turistima se plasiraju sve potrebne informacije o atrakcijama, znamenitostima, zanimljivostima, ugostiteljskim objektima – na pravome mjestu u pravo vrijeme:
6. Unilever Foundry – NewAer Case Study (2014.)
Vrlo zanimljiv način na koji je Unilever, uz pomoć aplikacije temeljene na location based tehnologiji, povezao ljubitelje slatkoga užitka sa svojom markom sladoleda Magnum? Pogledaje kratki case study:
7. GranataPet beacon #Snackball fitness ecosystem for dogs (2014.)
I konačno, simpatičan i vrlo zanimljiv primjer koji prikazuje kako se location based tehnologiju može iskoristiti za dobrobit naših četveronožnih prijatelja: