Klupska scena na Facebooku
- 18. veljače 2013.
- #društvene mreže — #History Zagreb — #Jabuka — #Močvara — #Noa — #Pepermint — #Pepermint klub — #sirup — #Tvornica Kulture — #Vip club
Domaće "tvornice" dobre zabave, kako u svojim fizičkim prostorijama, tako i u onim virtualnim na društvenim mrežama, redovito promoviraju svoje programe pokušavajući privući publiku u sam klub. Vjerujemo da većini to i uspijeva. Mi, doduše, prošloga vikenda nismo bili vani, no obišli smo sve plesne podije na Facebooku kako bismo pronašli one najbolje. Pritom smo našli za svačiji ukus ponešto i odabrali one koji su na Facebook najkvalitetnije prenijeli atmosferu kluba, a samim time i nas ponukali da ih prvom prilikom posjetimo
Piše
Sandra Bencun i Milica Cetinic
Ono što je svim klubovima na Facebooku zajedničko, i što je za očekivati, jest kontinuirano komuniciranje klupskoga programa, a s obzirom na to da su događaji okosnica njihovih offline aktivnosti, i nastup na Facebooku uglavnom se temelji na istima. No ono po čemu je svaki od njih poseban jest činjenica da se već pri prvom posjetu pojedine fan stranice prepoznaje “filozofija” određenoga kluba, glazba koja se u njemu pušta te publika koja u njega redovito zalazi.
1. Pepermint
Vrckav, šaren i rasplesan klub, čija su vrata otvorena šest dana u tjednu, svoj duh svakodnevno dosljedno prenosi i na svoju fan stranicu, a retro stil koji krasi njegove zidove nije zaobišao ni zid fan stranice kluba. Prošećete li malo po virtualnom zidu Peperminta u Ilici 24, ubrzo ćete se zaraziti tvistom i ostalim old school plesnjacima koji se redovito promoviraju putem kreiranih događaja, retro plakata i objavljenih glazbenih spotova. Rokenrol, arenbi, disko i brojna gostovanja također su neizostavan dio klupskoga repertoara. Nakon što zabava u klubu završi, ona se ponovno seli na fan stranicu u obliku fotogalerija s eventa. S obzirom na sve ovo, ne treba čuditi velik interes publike za sadržaj fan stranice koji vjerno i ležerno prenosi sva zbivanja iz kluba. Da se Pepermint i njegovo Facebook odredište sviđaju mnogima, a ne samo nama, govori i podatak o više od 21 tisuće fanova i 10 tisuća Facebook check-inova u klub.
2. Jabuka
Jabuka naša svagdašnja. Što o njoj reći, koju posluku porati? Ukratko, za one koji to već nisu učinili (vjerujemo da je takvih malo), da biste skužili stil koji ovaj klub fura na Facebooku – prvo (barem) jedan petak ili subotu morate otići na Jabukovac 28 i ostati tamo do fajrunta. Onda će vam tek postati jasno što su pjesnici na ovoj fan stranici željeli reći (ovo s pjesnicima nije šala jer se dio statusa zaista nalazi u toj formi). Nedvojbeno je da je Jabuka svoj 45-godišnji staž svirki i plesa (svaka čast!), uz koji su mnogi odrasli i ostarjeli, u svakome postu, komentaru, videu i slici dosljedno prenijela na Facebook. Dok “šećemo” fan stranicom kluba, doista imamo osjećaj da đuskamo punom Jabukom i u tome apsolutno uživamo. Ako ste jabučar ili ste na dobrome putu da to postanete, jednako ćete uživati zabavljajući se u ovome kultnom klubu na Jabukovcu i na Facebooku, jer Jabuci dobre glazbe (pogotovo iz 80-ih), pozitivnih vibri i kreativnosti na obje lokacije nikada ne nedostaje.
3. Sirup
Ljubitelji elektronske glazbe – pozor! Dok se ne razbacujete po densfloru kluba na Donjim Sveticama 40, svoju dnevnu dozu novosti iz svijeta el glazbe možete dobiti na Sirupovoj fan stranici. To uključuje informacije o novim floor killerima, friškim remiksevima, vrućim vinilima, a nećete ostati zakinuti ni za točno tu melodiju koja odgovara upravo ovome trenutku. Samo nataknite slušalice i pojačajte zvučnike. Nećete požaliti. Ornaments (low vibrate) i sve ono što je uslijedilo na SoundCloud playlisti objavljenoj 9. veljače nama su bili idealna pozadina za klikanje po Sirupovoj stranici i kuckanje ovih redaka. A da na tome nećemo stati nego da ćemo se ponovno otisnuti do kluba i uroniti u njegove (podvodne) prostorije, jamči njegov program čiji lineup čine neka od poznatijih imena elektronske glazbe današnjice, kako iz Hrvatske, tako i izvan njezinih granica, a za koje smo, dakako, saznali na fan stranici ovoga kluba.
4. Noa
Razlog zbog kojeg smo na popis uvrstili i ovaj klub u prvome redu jest činjenica da on, unatoč tome što je otvoren samo tijekom ljetnih mjeseci, na svojoj fan stranici s publikom redovito komunicira tijekom cijele godine – i to, s obzirom na to da se posjetitelji u ovaj klub slijevaju iz gotovo svakog ugla planeta, čini na engleskom jeziku. To daje naslutiti da prepoznaje važnost društvenih mreža (Facebooka) kao kanala za promociju i komunikaciju s posjetiteljima, premda ponekad otvara teme koje s klubom imaju malo dodirnih točaka. Tijekom ljetnih mjeseci fan stranicom dominiraju fotogalerije zabava iz kluba, a ostatak godine većinom glazbeni spotovi house glazbe ili oni nastali u samome klubu. Svakako dobar način za ostati u kontaktu s publikom tijekom svih godišnjih doba i na vrijeme započeti društveno-mrežno zagrijavanje za novu sezonu.
5. Još 4 koji nisu za 5 (ali bi mogli biti)
Tvornica Kulture na Facebooku je uglavnom fokusirana na evente, dok povremeno (i sramežljivo) iskoči pokoja fotogalerija. Navijamo za to da potonje budu češće, kao i sve novosti o brojnim zbivanjima u Tvornici. Močvara, očekivano, redovito komunicira program, program i program, a povremenim highlightanjem ističe za klub važnije informacije. Više novosti s Trnjanskog nasipa bb svakako bi dalo dodatnu vrijednost fanovima Močvare na Facebooku. Vip club također svoju aktivnost uglavnom temelji na informacijama o događajima koje se prenose s internetskih stranica kluba, a rijetko se nađe mjesta za pokoju fotogaleriju ili zanimljivost iz kluba. History, kafić koji se u noćnim satima pretvara u klub, ležernijim i osobnim pristupom komunicira sa zajednicom svoj dnevni i noćni ritam. Ovo nam se sviđa, no ne možemo se oteti dojmu da to može činiti mnogo bolje.
Nekoliko savjeta svim klubovima kojih je na Facebooku uistinu mnogo. Fan stranice nisu privatni profili kojima se posvećujete kada imate par minuta vremena i na kojima ćete objavljivati sadržaje koji s klubom nemaju veze.
Komunikacija se mora odvijati kontinuirano, a sadržaj mora biti zabavan i informativan, odnosno relevantan za fanove i posjetitelje. Ono što je izuzetno važno jest proučiti pravila Facebooka te s njima uskladiti svoj nastup na toj platformi. Naime, najčešće pogreške koje klubovi na Facebooku rade su kreiranje profila umjesto fan stranice, provođenje nagradnih natječaja i igara korištenjem Facebookovih mogućnosti (lajk, komentar, share…), kreiranje cover fotografija na kojima se nalaze kontakt informacije ili adresa internetske stranice, podaci o popustima i slično. Sve ovo, prema pravilima Facebooka, ne smije se raditi.
U svakom slučaju, imamo jaku domaću klupsku scenu na Facebooku i ako je njoj vjerovati – uvijek imamo kamo izaći bilo koji dan u tjednu, neovisno o tome što nam se sluša i na što nam se pleše! 🙂