Kako dobiti posao uz pomoć društvenih mreža
- 17. prosinca 2015.
- #društvene mreža
Društvene mreža koje koristimo svakodnevno, osim za umrežavanje s ljudima, čitanje vijesti, dijeljenje sadržaja ili jednostavno za gubljenje vremena, mogu imati i svoju svrhu u rješavanju jednoga od vrlo važnih životnih pitanja – pronalaska posla. Naravno, LinkedIn, kao “poslovna” društvena mreža namijenjena profesionalnome povezivanju, na prvome je mjestu kada je riječ o mogućnosti dobivanja posla, pogotovo među mlađim stručnjacima. Što je vaš LinkedIn profil aktivniji i popunjeniji informacijama o vašim postignućima, to će vas potencijalni poslodavaci u potrazi za novim zaposlenicima lakše doseći. Vidljivost na toj društvenoj mreži povećat ćete i dijeljenjem sadržaja s krugom ljudi s kojima ste povezani.
Praćenjem društvenih mreža možete biti i u tijeku s aktualnim oglasima i natječajima za posao. Uz LinkedIn, koji je prva društvena mreža koja je pokrenula taj trend, Facebook i Twitter postali su veoma popularno mjesto za objavu oglasa za posao te potragu za potencijalnom radnom snagom. Tako, primjerice, na Twitteru uz pretraživanje hashtagova kao što su #posao, #mojposao, #zaposlenje ili hashtagova koji su povezani s vašom strukom možete vrlo brzo dobiti uvid u situaciju natječaja za posao. Također, budite prisutni na toj društvenoj mreži tako da tvitate ne samo o aktualnim situacijama u svijetu, nego i o aktualnostima povezanima s vašom strukom i interesima. Osim toga, pratite tvrtke, i njihove vodeće zaposlenike, koje su vam zanimljive i potencijalno vaš poželjan poslodavac.
Na Facebooku, najpopularnijoj društvenoj mreži u Hrvatskoj i svijetu, oglasi za posao najčešće se objavljuju u grupama koje povezuju ljude sličnih interesa, profila i područja zanimanja. Dakle, pridružite se takvim grupama i uključite u raspravu. Kad je riječ o vašemu osobnom nastupu na Facebooku, ako tražite posao, pripazite što objavljujete na svojemu profilu. Imajte na umu kako privatno treba i ostati privatno. Nekoliko objava povezanih s vašim interesima i područjem zanimanja, edukacijama, seminarima i radionicama koje pohađate, može vas neuporedivo bolje pozicionirati u očima online javnosti, odnosno potencijalnih poslodavaca i kolega. Jednako kao i na Twitteru, pratite tj. lajkajte stranice poduzeća i ljudi na vodećim pozicijama u tim poduzećima.
Da biste povećali svoje šanse da vas na društvenim mrežama primijete potencijalni poslodavci, ažuriranost profila nešto je što se podrazumijeva. “Osvježavajte” informacije o svojoj edukaciji, završenome obrazovanju, tečajevima ili seminarima. Također, pohvalite se osvojenim nagradama i priznanjima, projektima u kojima ste sudjelovali te svojim dosadašnjim radnim iskustvom i sposobnostima. Uz to, vrlo je važno brinuti se i o svojoj online reputaciji. Kako izgledamo u očima online javnosti veoma je važan čimbenik koji će utjecati na odluku potencijalnoga poslodavca.
Uz online CV i upravljanje svojom društvenomrežnom prisutnošću, cijeni se i kreativa ili vrlo popularno “outside of box” djelovanje. Kada govorimo o isticanju među mnoštvom, evo jednoga primjera koji je svojedobno privukao veliku pozornost, a mogao bi vam poslužiti kao inspiracija: