Izbjegavanje društvenih mreža može naškoditi poslovanju
- 19. veljače 2013.
- #društvene mreže — #facebook — #twitter
Društvene mreže postale su ključne za bilo kakvo poslovanje, ne iz razloga jer su popularne nego jer su omogućile drugačiji (učinkovit) način komuniciranja brenda sa svojim korisnicima. Stoga ne čudi da zanemarivanje ili izbjegavanje društvenih mreža može biti vrlo loše prilikom stvaranja nekakvog imidža ili općenito kod poslovanja
Piše
Iva Vodanović

Danas već skoro svi imamo naviku da ukoliko čujemo za nekakav brend i poželimo nešto više interesirati se o njemu, da ga jednostavno krenemo tražiti po društvenim mrežama. Društvene mreže postale su vrlo važan alat modernog poslovanja kojeg razne kompanije koriste u svrhe svoje promocije, organiziranja raznih promotivnih kampanja ili pak nagradnih igara (koje često privuku velik broj korisnika).
Ono što je prije svega najvažnije jest odabrati dobru strategiju, jer bilo kakvo slučajno ili namjerno zanemarivanje može se odraziti jako loše na bilo koju kompaniju. Uzmimo kao primjer Nestle. Ova uistinu velika i ozbiljna kompanija u jednom trenutku naišla je na nesuglasice sa Greenpeacom vezano za Kit Kat čokolade. Korisnici koji nisu pružili podršku Nestleu preselili su svoje nezadovoljstvo na njihove Facebook stranice i u trenucima kada se očekivao (bilo kakav) odgovor od strane ove stvarno velike kompanije nastalo je zatišje, odnosno nikakve Nestleove reakcije nije bilo. Rezultat ove nesuglasice bio je napad na ovaj brend koji je trajao danima.
Neprisutnost na društvenim mrežama (ako već postoje fan stranice) je prva velika greška koju svakako treba izbjeći. Ukoliko se situacija ne nadgleda, ne može se stvoriti niti nekakva kontrola nad njom a biti prisutan na društvenoj mreži ne znači samo periodično postavljati postove, potrebno je razviti i održavati komunikaciju s korisnicima. Društvene mreže svi koristimo, pišemo razne komentare na teme iz raznih područja – znači, komunikacija koja se kreće oko nekakvog brenda postojati će bez obzira bio taj brend prisutan na mreži ili ne. Naravno da je daleko bolje (za brend) da je prisutan i kaže koju riječ u svoju korist, pokaže da prati mišljenja svojih korisnika i da ih koristi prilikom svojeg daljnjeg razvoja. U konačnici, na taj način i korisnici vide kako praktički sudjeluju u stvaranju i razvoju svog omiljenog brenda, a samim time brend stvara oko sebe skupinu vjernih korisnika čiji broj se može samo povećavati.
Još jedan primjer neprisutnosti na društvenoj mreži, točnije na Facebooku, možemo uočiti i kod marke automobila Fiat. Njihova službena stranica na Facebooku za područje Hrvatske nosi naziv Fiat Hrvatska i ono što možemo vidjeti jest da tijekom 2012. godine njihova aktivnost na profilu je vrlo minimalna, praktički je nije niti bilo. Osim nekolicine postova koje su drugi korisnici podijelili na ovoj stranici, drugačijeg sadržaja nema. Kada se jedna velika kompanije poput Fiata već odlučila na korištenje Facebooka u poslovne svrhe, svakako je trebala i brinuti o svom profilu i nastojati ovakav način samopromocije i komunikacije s korisnicima maksimalno iskoristiti.
Dobar primjer komunikacije i prisutnosti na Facebooku možemo vidjeti na službenoj stranici McDonald´s Hrvatska. Unatoč raznim kritikama koje su im upućene putem komentara ispod postova koje ovaj brend redovito objavljuje, McDonald´s Hrvatska se trudi na većinu kritika ponuditi odgovor popraćen raznim argumentima. U svakom slučaju, komunikacija je s obje strane prisutna.
Skoro sve kompanije koje su prisutne na Facebooku, prisutne su i na Twitteru, baš kao i dva telekom diva u Hrvatskoj, Hrvatski Telekom i VIP. Razlozi zašto su malo pričekali sa pojavljivanjem na društvenim mrežama mogu biti razni, a ono što se tada pretpostavljalo jest potencijalan strah od negativnog publiciteta od strane njihovih korisnika kojih je uistinu puno. Korisnicima se putem društvenih mreža nudi direktna objava njihovih raznih iskustava koja postaju vidljiva svima. Iako oba operatera danas uspješno vode svoje profile na društvenim mrežama i pojavljivanje na njima svakako nije naškodilo njihovom poslovanju, ipak određene situacije ovim putem postale su dostupne širokoj javnosti koje u doba kada nisu bili prisutni na mrežama možda niti ne bi.
U svakom slučaju u onom trenutku kada ipak padne odluka pojaviti se na jednoj od društvenih mreža, potrebno je imati dobro razrađenu strategiju vođenja svojih profila. Društvene mreže mogu se odlično iskoristiti, samo treba prepoznati njihovu mogućnost i odabrati dobru taktiku prilikom stvaranja komunikacije. A ono što svakako treba biti prisutno jest komunikacija – u oba smjera.