Unovčite svoje Instagram fotografije
- 5. svibnja 2013.
- #facebook — #instagram — #InstaStock — #Laneia Moore
Objavi, postavi cijenu i prodaj, princip je vrlo jednostavan, a radi se o prvom tržištu fotografija s Instagrama koje fanovima ove aplikacije omogućuje da konačno i zarade na svojim uradcima. Instagram je već premašio brojku od 100 milijuna korisnika i velik je broj onih fotki koje su tako odlično uređene filterima da bi se stvarno mogle i prodati. InstaStock Images će omogućiti takvu prodaju, a sudeći prema najavama – to bi se trebalo dogoditi već u kolovozu ove godine.
Ovaj startup koji potječe iz Los Angelesa najavio je puštanje u rad svoje platforme za kolovoz, a do tada se zainteresirani korisnici mogu prijaviti na stranici www.instastockimages.com ili pratiti novosti putem njegova Facebook, Twitter ili Instagram profila. U objavi za medije, jedna od osnivačica startupa, Laneia Moore, izjavila je kako su željeli omogućiti korisnicima Instagrama da podijele uspjeh ove platforme na najbolji mogući način – zarađujući novac svojim fotografijama. Ponekad i stotinjak dolara nekome može poboljšati život, stoga tvorci servisa InstaStock Images smatraju kako je njihov proizvod savršen način na koji fanovi Instagrama mogu unovčiti svoju ljubav prema ovoj megapopularnoj aplikaciji. Većina fotografija bit će royalty-free, odnosno korisnici će moći kupiti licencu kako bi potom imali neograničeno kreativno korištenje royalty-free fotografija.
Vlasnici fotografija ostvarit će profit u odnosu 40:60, odnosno 60% iznosa prodajne cijene fotografije ide samom vlasniku, a preostalih 40% zadržava InstaStock Images. Ovakvom računicom InstaStock tvrdi kako će korisnici moći zaraditi i tri puta više nego u slučaju prodaje putem neke druge platforme, a i činjenica da korisnici sami određuju cijenu fotografija također ide tome u korist. U svom prvom intervjuu, koji je objavljen na portalu Digital Trends, InstaStock Images opisao je kako će izgledati internetska stranica. Tako navode da konačna verzija još nije gotova, ali ono što je sigurno jest da će korisnici nakon prijave na svoj InstaStock račun imati mogućnost povezivanja sa svojim Instagram profilom, s kojega će potom povlačiti fotografije koje žele pustiti u prodaju.
S obzirom na to da ova platforma još uvijek nije povezana s Instagramom, mogućnost da unutar same Instagramove aplikacije postoji opcija izravnog slanja fotografije u InstaStock bazu podataka još uvijek ne postoji. Hoće li takva mogućnost ikada zaživjeti, ovisi o potencijalnoj suradnji s Instagramom, kojoj se tvorci ovog startupa nadaju. Također ostaje otvoreno pitanje same kvalitete fotografija, odnosno njihova zanimljivost nakon što InstaStock Images zaživi u kolovozu. Postoji mogućnost da će korisnici početi stvarati isključivo fotografije za koje misle da se mogu prodati, kada prepoznaju što se dobro (brzo) prodaje.
Time bi se mogla smanjiti raznolikost i zanimljivost samih fotografija na Instagramu, ali o tome ćemo moći govoriti tek nakon ljeta. S obzirom na trenutačan broj korisnika Instagrama, među kojima će se naći velik broj onih koji će htjeti prodati svoje fotografije, ali i onih koji će te fotografije spremno kupiti, izgleda da će InstaStock Images ostvariti iznimno dobru zaradu. Očito ih nije samo velika ljubav spram Instagrama potaknula na stvaranje ove platforme, nego su prepoznali i priliku kako zaraditi potencijalno velik novac na račun aplikacije koja već postoji i ono što je još važnije – gotovo svaki korisnik pametnoga telefona je aktivno koristi.
Premda na internetskoj stranici InstaStock Images stoji ”Make money from your Instagram photos!”, vjerojatnije ih više veseli zarada koju će oni pritom ostvariti nego ona koju će ostvariti krajnji korisnik. U svakom slučaju, lansiranje ovog servisa omogućit će i fotografima amaterima da zarade novac na svojim djelima za čije stvaranje nije bilo potrebno uložiti velik trud. Premda ovakva tržišta već postoje (primjerice Shutterstock i iStockphoto) na kojima amaterske fotografije također nisu isključene, InstaStock Images ima velik potencijal upravo zbog orijentacije prema isključivo Instagram fotografijama, koje su iznimno popularne i većini nas (još uvijek) iznimno zanimljive.