Ekonomski graf i mobilne mreže – budućnost LinkedIna
- 11. studenoga 2013.
- #društvene mreže — #ekonomski graf — #karijera — #linkedin — #mobilni korisnici
Premda se LinkedIna sjetimo uglavnom kada nam u inbox doleti neka obavijest o povezivanju, ova poslovna mreža radi svim snagama na svom novom imidžu. Potpuni zaokret u poslovanju, fokus na mobilne korisnike i ekonomski graf – ovo je budućnost najveće društvene mreže za karijeru
Piše
Tomislav Hrastovčak
Jeste li provjerili danas što se zbiva na Facebooku? To pitanje je već sasvim nepotrebno. Kada ste posljednji put bili na Twitteru? Ako ste okorjeli tviteraš, vjerojatno se ne mičete s timelinea. Jeste li osvježili svoj profil na LinkedInu? Većina će na ovom pitanju ipak malo zastati. Premda velik broj ljudi koristi LinkedIn, ova društvena mreža još uvijek za mnoge ne predstavlja središte njihova virtualnog života. Priznajte, LinkedIna se najčešće sjetite tek kada vam e-mailom stigne obavijest da se netko želi povezati s vama ili je netko potvrdio vaša znanja i vještine. Međutim, sve to bi se uskoro moglo promijeniti jer LinkedIn oštro radi zaokret u novom smjeru…
Povodom objave svojih poslovnih rezultata za treće tromjesečje, LinkedIn je krajem listopada otkrio kako se 38 posto jedinstvenih posjeta odvija putem mobilnih uređaja. Prije otprilike dvije i pol godine, kada je LinkedIn tek lansirao svoju mobilnu aplikaciju, taj je postotak bio jednoznamenkast. Također, posljednje statistike pokazuju kako su mobilni korisnici LinkedIna 2,5 puta aktivniji od onih koji svojim profilima pristupaju isključivo putem računala.
Stoga ne čudi što vodeća društvena mreža za posao i karijeru u posljednje vrijeme najavljuje veći zaokret u mobilnom smjeru, za što je uistinu i vrijeme ako se uzme u obzir da mobilne aplikacije Facebooka i Twittera danas koristi gotovo svaki vlasnik pametnog telefona.
U skladu s mobilnom strategijom LinkedIn je nedavno redizajnirao svoju aplikaciju za iPad, lansirao novu inačicu aplikacije za agregiranje vijesti Pulse (koju je ranije ove godine kupio za 90 milijuna dolara) te uveo opciju Intro, koja korisnicima Appleova iOS-a omogućuje ubacivanje profila s fotografijom i profesionalnom titulom unutar e-maila. LinkedIn je konačno shvatio kako budućnost leži u pokretu, a već u idućoj godini planira imati 50 posto mobilnih posjetitelja.
Stiže Economic Graph
Međutim, tvrtka Jeffa Weinera ovdje ne staje. Njezini su planovi mnogo veći i ambiciozniji, pa bi se nad njima čak i jedan Facebook trebao zamisliti. Naime, LinkedIn već neko vrijeme razmišlja o nečemu što se zove Economic Graph, odnosno globalnoj digitalnoj platformi koja bi na jednome mjestu povezivala sve kompanije i zaposlenike na svijetu (!), pri čemu bi u svakom trenutku bili dostupni podaci o svim postojećim radnim mjestima, prilikama za zaposlenje te potrebnim uvjetima i vještinama za određen posao. LinkedIn bi time zasigurno postao glavno mjesto za traženje novih poslova i kadrova, ali i nepresušan izvor vrijednih informacija o trendovima na tržištu rada, na temelju kojih bi se mogla raditi brojna ekonomska istraživanja i projekcije.
Kako bi sve to funkcioniralo u pravom smislu, svaka zaposlena osoba u svijetu istovremeno bi trebala biti i korisnik LinkedIna. Drugim riječima, servis bi morao imati otprilike tri puta više korisnika nego što ih danas ima Facebook. Zvuči uistinu kao prevelik zalogaj, ali u LinkedInu vjeruju kako bi se za desetak godina njihov san mogao pretvoriti u stvarnost, velikim dijelom zahvaljujući i fokusu na mobilnu tehnologiju.
”Ekonomski graf” bi u konačnici zasigurno imao značajan utjecaj na globalna gospodarska kretanja i mobilnost radne snage, a LinkedIn bi samim time imao daleko veći značaj za svakodnevni život nego što to danas imaju vodeće društvene mreže.
Zvuči nevjerojatno? Možda, ali nekada je zvučalo nevjerojatno i da će Facebook koristiti milijarda ljudi. Možda je krajnje vrijeme da počnete provoditi više vremena na LinkedInu.