Content marketing revolucija

Čitatelj kvalitetnom sadržaju poklanja 25 minuta, pokazuju posljednji podaci Content Marketing Associationa, za TV spot izdvaja standardnih 30 sekunda, dok za billboard tek 8 sekunda. A cijena content marketinga je uglavnom znatno niža

Industrija prodaje sadržaja rapidno raste. U Ujedinjenom Kraljevstvu će ove godine porasti za deset posto te premašiti vrijednost od milijardu engleskih funta, što je preko devet milijarda kuna! Na ovome tržištu konkurencija je izuzetno moćna: postoji preko deset milijuna brendova, a prosječni konzument godišnje iskusi 379 tisuća različitih robnih marki. Samo na svakodnevnom putu do posla taj prosječni svatko vidi/dodirne/iskusi 170 brendova.

Vrijeme koje potrošač provede u interakciji s brendom ovisi o mediju: televizijski ili radijski spot zaokuplja nam pažnju tridesetak sekunda. Nije mnogo, ali je više nego osam prosječnih sekunda koje potrošimo gledajući reklamni pano. Ovdje pak content marketing dominira: čitatelj dobrom sadržaju poklanja čak dvadeset pet minuta svoga vremena!

Plaćeni sadržaj je skup: televizijska pretplata bilježi porast od 10 posto, mobilni internet čak 23 posto, a dosadašnji kraljevi prodaje sadržaja –
dnevne novine i magazini – podižu paywallove ili na druge načine financiraju prodaju sadržaja. Pri tome je važna jedna stvar: content marketing je za korisnika uvijek besplatan!

On pak uvelike pridonosi kvaliteti brendova: povećava javnu svijest o brendu, angažira i privlači nove kupce/klijente/potrošače te zadržava postojeće, potiče aktivnosti na društvenim mrežama i nove poslovne veze.

U isto vrijeme, content marketing pomaže i potrošaču: 82 posto njih voli čitati od brendu ako im tekst nudi relevantne informacije, 57 posto čita takve sadržaje barem jednom mjesečno, 37 posto posjećuje internetske stranice koje se bave content marketingom, a čak tri petine potrošača razmišlja o proizvodu prilikom konzumiranja takvoga sadržaja.

Još malo statistike: 43 posto kupaca potvrdilo je kako content marketing ima utjecaj na njihovu kupnju, dok se upola manje njih nije složilo s tom tvrdnjom. Polovica svih kupaca priznaje kako ima pozitivno mišljenje o brendu zbog dobrog content marketinga.

Sadržaj se ne nalazi samo na jednoj platformi. Naime, trećina vremena provedenoga u čitanju magazina otpada na čitanje ovakvih sadržaja. Dok smo na internetu, na čitanje ovakvih sadržaja trošimo nešto manje vremena – otprilike petinu.

Najvažniji kanali sadržaja su internetske stranice, zatim brendirane aplikacije, specijalizirani magazini te dobri stari e-mail newsletteri. Brendirane igre i posebne TV emisije i dalje su važne, ali ne u tolikoj mjeri.

Već 2013. godine digitalni mediji preuzet će primat nad tiskanima u distribuciji sadržaja. Trenutačno se u Velikoj Britaniji 37 posto ovoga sadržaja distribuira putem digitalnih kanala, u odnosu na 52 posto tiskanoga. Ipak, treba pogledati trend: još 2005. godine tiskovine su dominirale content marketingom imajući 92 posto udjela, dok se digitalni marketing iste godine nalazio na skromnih pet posto.

Trenutačno je 41,2 milijuna Britanaca angažirano čitanjem sadržaja koji za njih proizvode domaće content marketing agencije, a tri četvrtine odraslih redovito posjećuje brendirane internetske stranice. Čak trećina njih odlučit će se na kupnju ako stranica nudi i prikladan sadržaj. Korisnici iPada posebna su sorta: 82 posto njih provodi vrijeme koristeći aplikacije, više od polovice ih čita magazine, a svaki treći posjećuje brendiranu internetsku stranicu putem neke od aplikacija.

I na koncu, content marketing “dresira” klijenta. Spomenimo samo neke od posljedica interakcije s content marketingom: zahvaljujući content marketingu, 77 posto kupaca kupuje u supermarketima, 68 posto posjećuje specijalizirane trgovine, 44 posto putuje, 39 posto troši novac na svoje limene ljubimce, a četvrtina svih kupaca bavi se svojim financijama – čitajući o njima i koristeći bankovne usluge. Statistički gledano, kompanije koje su uložile u produkciju sadržaja za svoje klijente/kupce – zabilježile su rast prodaje od 8 posto. U narednih dvanaest mjeseci tri od četiri oglašivača povećat će svoj budžet namijenjen content marketingu, a u prosjeku je riječ o 20 posto ukupnoga budžeta namijenjenog oglašavanju!

cta-planb-3


Propustili ste