Tomislav Krištof: Razmišljajte izazivački – prijavite se na SoMo Borac!

Voditelj katedre za digitalni marketing na Visokom učilištu Algebra u još jednom SoMo intervjuu govori nam o edukaciji, znanjima i vještinama u marketingu, regionalnim projektima, budućim digitalnim trendovima i naravno, važnosti prijave na SoMo Borac. Odvojite nekoliko minuta i saznajte u čemu je tajna prijave na najvažniju digitalnu nagradu godine!

Upoznajte nas sa svojom odjelom. Što sve radite, kakav je profil studenata i gdje na kraju završe poslovno gledajući?
Vodim katedru za digitalni marketing na Visokom učilištu Algebra, a ujedno sam i mentor programa Specijalist za internetski marketing na Otvorenom učilištu Algebra. Premda zvuči slično, radi se o vrlo različitim polaznicima/studentima i time različitim pristupima edukaciji.

Naša relativno nova, ali brzo rastuća katedra digitalnog marketinga ima za cilj opremiti mlade ljude, naše studente, aktualnim i upotrebljivim znanjima i vještinama potrebnima za efikasno marketinško komuniciranje u digitalnom svijetu. Kako nam dolaze nove generacije studenata, sve nam je lakše jer osjećamo da su im digitalne tehnologije sve ”urođenije” (digital natives) te manje vremena ulažemo u sadržaj koji evangelizira važnost poznavanja digitalne komunikacije, a više u sadržaj koji ih uči efikasno komunicirati, odnosno ciljano marketinški djelovati. Putem nekoliko kolegija upoznajemo ih s temeljima marketinga, uče alate internetskog marketinga (Google, Facebook, društvene mreže općenito, newsletter-marketing, razvojni alati web-projekata, integrirani marketing…), razvoj aplikacija koje integriraju društvene mreže i druge vanjske servise.

S druge strane, u sklopu cjeloživotnog učenja putem verificiranog programa obrazovanja Specijalist za internetski marketing susrećemo se s vrlo različitim polaznicima, različitih demografija, psihografija, time i životopisa koji eto konvergiraju prema vještinama digitalnog marketinga kao brzo rastućeg područja u kojemu je potražnja za znanjima na tržištu veća od ponude.

Lijepi broj naših polaznika osigurao je karijeru u digitalnom marketingu, a posebno me vesele oni koji su prije edukacije radili nešto sasvim drugo.

Postoji li neki regionalni digitalni projekt koji vas je oduševio u posljednjih godinu dana?
Možda starim pa me je sve teže oduševiti i priznajem da ne mogu izdvojiti projekt koji bi zadovoljio kriterije ”regionalno” i ”oduševiti”. Pratim i skupljam primjere kreativnih kampanja jer su velika inspiracija za nastavu našim polaznicima i studentima, ali uglavnom dolaze iz ”zapadnog svijeta”. Odmah to obrazlažem: ondje se raspolaže nemjerljivo većim budžetima. Kreativnosti na ovim našim prostorima svakako ne nedostaje.

Koji će digitalni trendovi prevladavati sljedeće godine?
Očekujem mnogo zanimljivih stvari, ali možda ne već sljedeće godine. Odgovorio bih iz perspektive digitalnog potrošača koji je glavni pokretač promjena u digitalnom svijetu. Ključne riječi su facilitate i convenience. Ona digitalna rješenja koja će korisnicima olakšavati život i činiti ga ugodnijim bit će brzo prihvaćena. Bit ću konkretniji: kupovina namještaja u lokalnom trgovačkom centru tako da pametnim telefonom fotografirate/označite željene komade namještaja u samoj trgovini, a plaćanje i podatke za dostavu odradite online na svom uređaju još dok ste tamo. Sličnih prostora za pomak ima nebrojeno, ali mislim da ovaj dobro ilustrira kuda i kamo će se ići.

Ako pričamo unutar same branše digitalnog marketinga, također se referenciram na dva spomenuta pojma, ali iz perspektive poslovanja. Postoji značajan prostor u automatizaciji procesa digitalnog marketinga od razvoja web-projekata do optimizacije za tražilice (izdvajam samo jedan segment) gdje nam život olakšavaju aplikacije poput Justinminda, Optimal Workshopa ili složeniji sustavi poput HubSpota. Ukratko, automatizacijom procesa konkurentniji smo putem uštede vremena, efikasnosti te podizanja kvalitete. Vjerujem dakle da će jedan od trendova biti svakako optimizacija putem automatizacije procesa.

Što savjetujete onima koji prijavljuju svoje radove na SoMo Borac? U čemu je tajna – dobroj prezentaciji ili nečem drugom?
Prije svega, ako razmišljate o prijavi – prijavite se. Nemojte previše vagati. Prezentacija je izuzetno bitna, svi uključeni bavimo se marketingom (promidžbom), stoga ovo ne moram posebno elaborirati. Ipak, kako je digitalni marketing prije svega jak u metrici, naglasak treba staviti na brojeve, naravno ne i reducirati samo na brojeve. Naš svijet marketinga postaje big data svijet i jedna od važnih komponenti upravo je mjerenje i analiza podataka svih faza procesa. Siguran sam da kandidati mogu i kvantitativno opisati uspješnost svojih kampanja te rezultatima dokazati da zavrjeđuju nagradu. Vraćam se na prezentaciju rezultata: Infographics are your friend.

Zašto je važno prijaviti se na SoMo Borac?
Važno je jer je to prilika da budete ocijenjeni od strane struke, da se usporedite s rivalima i kroz oči relevantne kritike steknete uvid u vlastitu kreaciju. Sigurno je prilika za promociju svoje agencije ili tvrtke, imajući na umu prostorni i vremenski kontekst. U kratko vrijeme na jednome mjestu svjetla reflektora mogu biti usmjerena upravo na vas. Da skratim, razmišljajte izazivački – prijavite se!

SoMo Borac se dodjeljuje na Weekend Media Festivalu u sljedećim kategorijama: SoMo Face (najbolja Facebook stranica), SoMust Have(Instagram, Twitter, Vine i ostale društvene mreže), CM godine (community menadžer/ica godine), SoMo Content (najbolji contentmarketinški projekt),Viralni blockbuster (internetski video godine), There’s Not A Problem I Can’t Fix Cause I Can Do It In The Mix (društvenomrežni miks), Aplikacija s velikim A (najbolja mobilna aplikacija) i Hodam i gledam (mobilni site ili kampanja).

Prijaviti se možete na www.somoborac.com/prijava. Svakodnevne novosti vezane za ovu najvažniju digitalnu nagradu možete pratiti i na službenoj Facebook stranici – www.facebook.com/somoborac.

somo-borac-1


Boris je kreativni direktor u planb.hr i digitalnoj agenciji Jasno i glasno.

Propustili ste