- 10. lipnja 2009.
- #community management — #twitter

Za Twitter sam prvi put čuo 8. ožujka 2007. godine – Marcell Mars (http://twitter.com/marcell) poslao mi je link, ali nije me previše oduševio konceptom, niti sam vidio neki poseban razlog zašto bih visio i na tom servisu. Kasnije smo ga pratili i predstavljali u Planu B iz različitih kutova, no ni to me nije pretjerano motiviralo na registraciju, sve do prošlog mjeseca, kada sam zbog poslovnih obaveza (neimanje života, op. ur.) postao korisnikom.
Predstavljati Twitter nakon toliko ispisanog teksta u Planu B nema potrebe, no ipak valja ponoviti još jednom da se radi o mikroblogerskom servisu koji vam omogućava pisanje kratkih postova (140 znakova). Prava je istina da je Twitter mnogo više od toga, u što sam se i sam uvjerio i mogao zaključiti da je upravo ono što od njega napravimo.
Budući da sam fanatično opsjednut novinskom industrijom, na Twitteru pratim sve relevantne izvore koji se bave tim područjem, pa ne saznajem samo tko je zatvorio tiskano izdanje, nego i koja su rješenja za budućnost. Odličan je i kao izvor informacija (i gomile dobrih linkova), za konverzaciju i promociju (s kojom ne treba pretjerivati jer je onda spam). Tvrtkama omogućava da komuniciraju s korisnicima i grade brend, pa je gotovo obavezno biti na Twitteru. Recimo, na ovom sam servisu saznao (a i vijest se brzo proširila twitterosferom) za site trulajabuka.com (http://twitter.com/trulajabuka), gdje se domaći korisnici Applea mogu žaliti na proizvode i uslugu, pa bi za domaći Apple bilo i više nego dobro da se u tu konverzaciju upusti.
Naše kompanije ove su godine malo agresivnije krenule prema Facebooku, a pitanje je kako će prihvatiti Twitter – on naime ne nudi prostor za oglašavanje kao Facebook, nego traži živu osobu koja će s korisnicima razgovarati i napraviti korak dalje od “vaša poruka je zaprimljena i proslijeđena na obradu”. U slučaju medija, poput Net.hr portala, nije rješenje ni u postove stavljati isključivo linkove na net.hr odnosno od Twitter accounta napraviti drugi RSS – to je tek potpuno besmisleno. Razgovor je važan! U kvalitetnijem korištenju Twittera pomoći će neki od odabranih i u ovom tekstu predstavljenih servisa.
Ono što nas u sljedećem mikroblogerskom naletu očekuje jest otvaranje twitterolikih servisa za specifične niše. Blellow.com je Twitter za kreativce, freelancere koji za razliku od Twittera ne pita što radite, nego na čemu trenutačno radite. Omogućava kreiranje grupa, pa se tako svi grafički dizajneri mogu okupiti u jednoj grupi, raspravljati o problemima, rješenjima, tražiti posao. Blippr.com je orijentiran na kratke recenzije knjiga, filmova, glazbe, igara, a Wee-web.com je mirkoblogerski servis za roditelje.
Brendovi na Twitteru
Od domaćih brendova, na Twitteru su, među ostalima, Chipoteka i Perpetuum Mobile. Upitali smo ih što od ovog servisa očekuju.
@Chipoteka
Prisustvo Chipoteke na Twitteru dio je veće kampanje kojoj je cilj poboljšati brand image Chipoteke i preseliti fokus i aktivnosti na mjesta na kojima se naši trenutačni i potencijalni korisnici nalaze. Svima je u ovom trenutku jasno da su to društvene mreže i slični servisi, pa smo krajem prošle godine, između ostalog, odlučili krenuti i s Twitterom. Twitter je odličan alat jer nudi osjećaj ravnopravnosti kupaca s prodavateljem, a ujedno se od kupca dobiva i trenutni feedback te se daleko brže uklanjanju eventualni problemi. A u istom trenutku dobivamo i trenutačnu (pozitivnu ili negativnu) promociju u slučaju da zadovoljimo kriterije kupaca.
Primijetili smo i da korisnici (potencijalni kupci) iznimno dobro reagiraju na takve aktivnosti, vjerojatno zbog samog profila korisnika (naprednijih, naviklih na online kupnju i takav način komunikacije). Trenutačno osim komunikacije s kupcima tipa “imate li”, “umetni ime proizvoda”, odnosno “koliko to kod vas košta”, Twitter koristimo i za promoviranje trenutačnih akcija (primjerice, sniženja ili uvrštavanje nekih atraktivnih artikala u ponudu), ali i za oglašavanje suradnji koje smo paralelno s otvaranjem Twitter accounta pokrenuli zajedno s nekim poznatim domaćim blogerima.
Najbolji primjer je tekuća suradnja s jednim od posjećenijih gadget-blogova na ovim prostorima – Gadgeterija.net, kao i nagradna igra u suradnji s online magazinom Idesh.net. Te su akcije dogovorene i isplanirane gotovo isključivo preko Twittera te se oglašavaju putem tog kanala. Ono što očekujemo u budućnosti jest da će usporedno s rastom korisničke baze na našem području Twitter postati daleko interesantniji korisnicima te da ćemo tako imati priliku doprijeti do mnogo većeg broja naših kupaca. U isto se vrijeme od njih nadamo daleko kvalitetnijem (masovnijem) feedbacku, za što vjerujemo da će rezultirati živahnijim i kvalitetnijim CRM programom.
www.twitter.com/chipoteka
@PerpetuumZG
Što Perpetuum Mobile očekuje od Twittera – rekao nam je Ivo Špigel, član uprave Perpetuum Mobilea d.o.o. (www.twitter.com/ivospigel).
Naša je ocjena da su social media (ili kako god ih nazvali) servisi sazreli i stekli popularnost (i) među poslovnim korisnicima u dovoljnoj mjeri da ih vidimo kao relevantne – kako za svoje poslovanje, tako i za poslovanje naših klijenata. U tom smislu planiramo se aktivno angažirati na nekoliko takvih servisa kako bismo bolje komunicirali sa svojim “publikama” (korisnicima, IT i poslovnom zajednicom, medijima, javnošću).
Prvi su koraci u tome naš You Tube kanal – dakako, rudimentaran, ali eto svaka od nekoliko videonajava za iSite konferenciju pregledana je više od stotinu puta, što nam dosta znači. Nadalje, fotke s te iste konferencije nalaze se na Flickru, a dakako da smo i na Twitteru: www.twitter.com/PerpetuumZg. Sve su to, kako rekoh, prvi koraci, ali za nas važni – i utoliko važniji što smatramo da se time odmičemo od naše standardne konkurencije koja se time, koliko znamo, ne bavi na sustavan način. Kada je riječ o Facebooku, koji ovdje očito nedostaje – bit će i tu nešto u skoroj budućnosti.
Osim za svoje potrebe, važno nam je steći znanja, pa i feeling o ovim platformama, budući da klijentima planiramo ponuditi objedinjenu ponudu savjetovanja i pomoći u “snalaženju” u ovom “vrlom novom svijetu”, koji je za većinu njih ogroman upitnik i nepoznanica, ali za neke i potencijalno vrlo relevantan.
Kada je pak o samom Twitteru riječ, mogu iskreno reći da je Perpetuumovo prisustvo na Twitteru dobrim dijelom rezultat mog osobnog entuzijazma za ovaj simpatičan ali i vrijedan servis. Osim te osobne komponente, kao tvrtka smatramo da su hrvatski korisnici Twittera svojevrsna “elita”, pioniri nove faze razvoja interneta i weba, s kojima želimo ne samo držati tehnološki korak, nego i graditi komunikaciju i kvalitetne odnose s twitterskom zajednicom kao (vrlo) malobrojnom ali itekako propulzivnom skupinom korisnika.