Domaći stručnjaci za društvene mreže o novom MySpaceu

Vraća se posrnula i zaboravljena mreža zvana MySpace, ovoga puta s novim ciljem – ima namjeru postati vodeća društvena destinacija za zabavu u kojoj sudjeluju strastveni fanovi, kako je ovih dana najavio njezin suvlasnik Justin Timberlake predstavljajući novi dizajn.

Rođenje MySpacea 2003. godine označilo je i početak burnog životnog vijeka društvene mreže koju su osnovali Chris DeWolfe i Tom Anderson. Početna ideja bila je stvaranje zajednice s fokusom na interakciji s prijateljima i konzumiranju popularne kulture, posebice glazbe. Ovo mjesto ubrzo su prepoznali brojni alternativni glazbenici kojima je MySpace postao dom za njihove beatove i mjesto za komunikaciju s publikom. Iz roditeljske kuće MySpace se 2005. godine preselio k medijskom mogulu Rupertu Murdochu, u njegov NewsCorp. No nakon pojave Facebooka, MySpace je polagano počeo teturati, da bi konačno pao i ostao na dnu.

Dva su glavna razloga zašto je Facebook uspio, a MySpace posrnuo. Prvi je način oglašavanja, a drugi dizajn. Čini se kako je MySpace od samog početka ušao na internetsko tržište bez jasne vizije o zaradi te napadao svoje korisnike animiranim bannerima koji su bili slabo posjećivani, dok je Facebook učio iz njegove pogreške pa se radije okrenuo personaliziranim oglasima koji nisu iskakali po profilu, već su imali svoju posebnu poziciju na stranici, a bili su rezultat strpljenja i pomnoga promatranja fanova i njihovih interesa. Druga stvar je dizajn koji je kod MySpacea bio otvoren i korisnicima dao slobodu u kreiranju izgleda profila nudeći brojne predloške. Ubrzo je nastala konfuzija i nepreglednost gomile neprivlačnih profila, dok je Facebook ponudio decentan i identičan dizajn za sve te uveo mogućnost instantnih poruka i news feeda, koji je na jednome mjestu prikazivao interakciju svih korisnika mreže.

Neuspjeh MySpacea pokazao je kako samo dobra ideja bez jasnoga plana i vizije nije dovoljna za opstanak. Facebook je polako, ali uvjerljivo preuzimao tron kojim samouvjereno i konzistentno vlada posljednjih nekoliko godina. Tajna je u osluškivanju javnosti i pametnom doziranju inovacija koje svakom novom nadogradnjom daju nešto više. MySpace je uspio stvoriti zajednicu za sve one koji se žele povezati oko određenih interesa, no tu je sve stalo. Tu vezu nije produbio, proširio i nije je znao iskoristiti na pravi način. Facebook je došao kasnije i imao prilike učiti na svim pogreškama MySpacea.

Nakon što je Rupert Murdoch 2005. godine kupio MySpace za 580 milijuna dolara, 2011. godine za njega je uspio dobiti tek 35 milijuna, a svoj dio je osigurao i pjevač Justin Timberlake koji je u promotivnom videu najavio povratak MySpacea u novom, modernijem i privlačnijem izdanju. Osnovna ideja ove mreže ostaje ista, a to je povezivanje umjetnika (posebice iz glazbene industrije) i njihovih fanova, dok brojne najavljene mogućnosti pokazuju kako sada napokon nešto namjeravaju i napraviti po tom pitanju. Položaj stranice je vodoravan, a naglasak je na fotografijama većeg formata i multimediji. Otvorena je i mogućnost povezivanja korisničkog računa s Facebookom ili Twitterom te preuzimanja sadržaja, a s novim dizajnom došao je i veći fokus na stream koji nudi recentnu aktivnost vaših prijatelja.

Ima li mjesta za povratak redizajniranog MySpacea i može li konkurirati Facebooku ili ga čak prestići, pitali smo nekoliko stručnjaka za društvene mreže.

Kristina Kardum, novinarka Netokracije

Mislim da je dizajn jako lijep. Nisam sigurna da bi trebao postati novi Facebook, niti da bi im to trebala biti namjera. MySpace je popularan u određenom segmentu, ponajviše u glazbenoj industriji. Smatram da bi redizajnom trebali raditi na zadržavanju i ponovnom osvajanju te publike. Umjesto megalomanskih ideja o osvajanju Facebooka, pametnom integracijom s ostalim društvenim mrežama MySpace bi mogao ponovno postati središte vrlo vibrantnog glazbenog svijeta, ono što je Pinterest za dizajnere i Flickr za fotografe. Bude li dobar kao što izgleda, poput te dvije mreže, privući će i nove fanove, amatere i znatiželjnike. Svako malo čujem nekoga tko pita: ”Što, MySpace? To još postoji?”. S obzirom na to koliko se puta ”vratio iz mrtvih”, smatram da je zaslužio još dobar niz godina među živim i zdravim društvenim mrežama.

Dejan Jelić, urednik InPublic.hr

Iz promo videa je vidljivo ono što se i očekivalo – potpuni redizajn sučelja s većim naglaskom na povezivanje među korisnicima. Očigledno je kako finalnim dizajnom prate trendove pa tako odmah upada u oči dizajn fotogalerija i vijesti, kojemu je za inspiraciju nesumnjivo poslužio Pinterest. No ono što će MySpaceu predstavljati najveću prepreku jest upravo to što se zove – MySpace. Mislim da je potreban potpun rebranding kako bi se privuklo što više korisnika, jer je u glavama mnogih prva asocijacija na spominjanje tog naziva ”ona stranica koja je bila popularna pa je propala i sad služi kao oglasna ploča za bendove”. No osobno, budući da sam veliki zaljubljenik u glazbu, definitivno ću mu dati šansu i isprobati ga.

Nikola Krajačić, Acumen Connect

Ne vjerujem da će MySpace uspjeti nešto napraviti na društveno-mrežnoj sceni. Štoviše, vjerujem da će se u idućih mjesec dana ohladiti ta vijest i da će na “fronti” i dalje biti Facebook, Twitter te Google+, koji je dokaz tome da koliko god tvrtka iza mreže bila velika, ako nema interesa mase, neće postići puno. Tu je i nova mreža App.Net koja tek treba izaći iz alfa-faze i čija se filozofija naplaćivanja tek treba dokazati. MySpace je bio velika mreža te zauzima velik dio internetske povijesti, ali u današnje vrijeme, kada su korisnici dosta “razmaženi” (dakle, imaju ogroman izbor odličnih ili barem dovoljno dobrih alternativa), revival i hvatanje stare slave rijetko kome uspije. MySpace neće biti izuzetak.

Boris Radošević, Gadgeterija

MySpace definitivno ne može niti neće postati ”novi Facebook”, eventualno ”novi MySpace”. Šalu na stranu, pionir društvenih mreža MySpace odavno se ostavio pokušaja da se vrati na tron i ponovno zaradi titulu najveće društvene mreže na svijetu, a kao što je vidljivo iz teaser filmića kojim nas ”rajcaju” Justin Timberlake i ekipa iz MySpacea, ova društvena mreža bazirat će se na multimediji.

Apsolutno sve što smo vidjeli u videu vezano je uz fotografije, glazbu i video pa je jasno da će upravo u ovom smjeru MySpace nastaviti svoju misiju. Jednako tako, ono što smo vidjeli pokazuje nam da će MySpace izgledati odlično i pružit će glazbenicima i zaljubljenicima u glazbu potpuno novu platformu za praćenje, dijeljenje i otkrivanje svega vezanog uz spomenutu industriju.

Nije poznato kada će ”novi MySpace” ugledati svjetlo dana, no s vizualne strane bit će pun pogodak poklopi li se izlazak MySpacea s izlaskom novih Windowsa 8, jer se ne mogu oteti dojmu da novi izgled društvene mreže nevjerojatno podsjeća na uskoro sveprisutne Microsoftove ”pločice” koje će nam servirati u novoj verziji svog operativnog sustava.

Hoće li MySpace ovim potezom steći staru slavu? Nikad se ne zna, čudni su putovi internetskih ”bogova”.

Nebojša Grbačić, Dr. Woohoo

Koliko sam uspio vidjeti iz najavnog filmića, novi MySpace će još bolje istaknuti ono po čemu je i postao slavan – glazbena društvena mreža. Tu postoji mnogo opcija koje bi se dale iskoristiti, pa me zanima na koji će se način povezivati bendovi s korisnicima i obrnuto.

Ono što mi upada u oko je taj ”Pinterest” dizajn. Osobno se grozim tog formata i koliko god mi Pinterest bio drag, mislim da je taj trend ”pinterest-like” web stranica najgora stvar koja se dogodila webu još od… pa, još od onih silnih mogućnosti koje su korisnici starog MySpacea imali. Konkretno mislim na mogućnosti uređivanja vlastitog profila.

Kad ljudima ponudite izbor i pustite ih da budu ”kreativni”, to najčešće ne završi dobro. Jednostavno – ne mogu svi biti grafički dizajneri koji će napraviti to kak’ spada, pristojno. Tu je Facebook odnio najveću ponudu. Ograničio je vizualno eksperimentiranje, stavio ga u okvire i koliko god je povećao fotografije, cover fotku i sl., nije dopustio korisnicima da rade gluposti kakve su radili na MySpaceu.

Nove mogućnosti za MySpace vidim u hrpi klinčadije koja tek otkriva internet, mladih glazbenih yuppieja koji svoj društveni status (čitaj: barenje djevojaka) u potpunosti definiraju stilom glazbe koju slušaju. Na njih se, vjerujem, i cilja redizajnom i dizanjem iz internetske prašine.

Hoće li postati novi Facebook? Neće. Ništa neće postati novi Facebook. Nije da sam toliki evanđelist Facebooka, ali vidim, gledam i doživljavam njegovu integraciju u ”ljudski DNK” te jednostavno odbijam vjerovati da se nešto takvo može ponoviti, posebice ne nakon što već sedam godina koristimo Facebook.

MySpace, uz dosta love, promocije, Justina Timberlakea koji je ”vizionarski” ušao u projekt, možda i ima neku šansu. Ali tu šansu će mu prvenstveno dati mlađe generacije.

cta-planb-3


Propustili ste