Zaboravite Facebook aplikacije – nagradni natječaji idu na lajkove

Facebook je jučer na svome službenom blogu objavio kako je izbacio obavezno kreiranje dodatnih aplikacija u svrhu održavanja nagradnih natječaja na stranicama brendova. Ukratko, vratili su se lajkovi i komentiranje, dok je tagiranje i dijeljenje sadržaja i dalje zabranjeno.

Promocije i nagradni natječaji dozvoljeni su na timelineovima Facebook stranica kao i u dodatnim aplikacijama, pa će tako brendovi sada opet moći prikupljati lajkove i komentare za potrebe svojih nagradnjača.

Što o tome kaže struka saznali smo od Milice Cetinić, Account menadžerice u Jasno i Glasno: ”Je li ova izmjena u Facebookovim pravilima promocije prilika ili zamka? Prilika je za one koji su se dosad ustručavali kršiti pravila, a htjeli su na ovaj način nagrađivati svoje korisnike, bilo zbog podizanja interakcije na fan stranici, bilo zbog relativno jednostavnog i brzog načina provođenja. S druge strane, zamka je za one koji će s ovim pretjerivati u nadi da će povećati bazu korisnika, zanemarujući to da će većinom privlačiti one korisnike kojima je zanimljiva samo pojedina nagrada, a ne tvrtka ili brend općenito. Nisam isključivo protiv ovakvog načina nagrađivanja na Facebooku, ali sam svakako za oprezno doziranje u kojoj mjeri ga provoditi. Što se aplikacija tiče u ovom trenutku, one će i dalje imati opsežniji raspon mogućnosti promocije na Facebooku, no ostaje vidjeti kako će ih i koliko brendovi koristiti.”

Na službenom blogu stoji i kako je brendovima zabranjeno da uvjetuju dijeljenje sadržaja u svrhu osvajanja neke nagrade, a stranice i menadžeri koji ih vode također ne smiju tagirati korisnike na promotivnom sadržaju, primjerice na fotografiji.

”Nove promjene Facebookovih pravila promocije velika su vijest za sve korisnike Facebooka, kako poslovne, tako i privatne. Ono što je sigurno jest da će mnogim community menadžerima označiti kraj muka po nastojanju da udovolje željama klijenta, a da ujedno djeluju u okvirima onoga što je u skladu s pravilima Facebooka, što možemo zahvaliti ukorijenjenom vjerovanju da svi dijele nagrade na wallu – sigurno je dozvoljeno“, komentira Mila Perović, Community i account menadžerica u Jasno i Glasno, te dodaje: ”S druge strane, vjerojatno će donijeti i nove muke. U poplavi nagradnih igara na Facebooku koja nas očekuje, bit će teško pronaći način na koji će se određena fan stranica izdvojiti od ostalih i doći do ciljanih korisnika.”

Jasna pravila prema kojima se neka promocija održava i dalje se moraju navesti, kao i stavka u kojoj stoji da Facebook nije ni na koji način povezan s nagradnim natječajem, a kako je to sročio Facebook pročitajte u njihovoj službenoj objavi.

cta-planb-3


Propustili ste