Wait But Why – jedan malo drukčiji blog
- 22. rujna 2015.
- #blog — #wait but why
Svi znamo da je internet pun zanimljivih stvari, ali u beskrajnoj poplavi sadržaja ponekad je uistinu teško pronaći nešto što će nam zadržati pozornost dulje od nekoliko minuta. Istodobno, čini nam se kako na web stranicama uglavnom prevladavaju kratke vijesti, navlakuše te sadržaj bogat multimedijom, ali siromašan tekstom. Međutim, to nije baš tako, a jedan od dokaza je i fenomenalan blog Wait But Why koji će vas jednostavno prilijepiti za ekran i oduševiti zabavnim, tematski različitim i uistinu opširnim tekstovima.
Wait But Why je blog koji je sasvim u suprotnosti s trenutačnim internetskim i medijskim trendovima. Naglasak je na golemim člancima (pojedine objave sadrže više od 6000 riječi), pri čemu se novi sadržaj objavljuje povremeno i u neredovitom ritmu, dok je dizajn stranice i članaka rudimentaran i minimalistički. Tekstovi su istodobno opremljeni jednostavnim, “dječjim” ilustracijama koje na razumljiv i duhovit način pojašnjavaju temu, a koje su postale i svojevrstan zaštitni znak bloga.
Sada se sigurno pitate: a što tamo zapravo možemo pročitati? Wait But Why tematski je šarolik blog koji pokriva područja tehnologije, znanosti, psihologije, sociologije, povijesti, kulture i još koječega. Zanima li vas što je to Fermijev paradoks? Je li strah od umjetne inteligencije opravdan? Možda želite znati koji tipovi prijatelja nas prate kroz život? Teme su raznovrsne, ali redovito obrađene na zanimljiv i duhovit način, uz mnogo konkretnih primjera i korisnih ilustracija. Drugim riječima, jednom kad počnete čitati tekst jednostavno nećete stati do samoga kraja, a onda ćete zasigurno željeti još!
Ono što je posebno zanimljivo u cijeloj priči je činjenica da iza cijelog projekta stoji samo dvoje ljudi – Tim Urban, koji piše i ilustrira tekstove, te njegov prijatelj Andrew Finn koji je zadužen za poslovnu stranu bloga. Wait But Why ugledao je svjetlo dana 2013. godine te ubrzo počeo prikupljati vjernu publiku (koja je vrlo aktivna u komentarima članaka), a danas o njemu pišu i ugledni mediji, kao što je, primjerice, Fast Company.
Ovaj blog je također dokazao da opširni i detaljni članci mogu postati viralni hitovi te da internetska publika želi i hoće čitati kvalitetan sadržaj. U međuvremenu, Wait Buy Why pronašao je svoje obožavatelje i među svjetski poznatim osobama, poput biznismena i inovatora Elona Muska, koji se i upoznao s Timom Urbanom, što je, naravno, rezultiralo zanimljivim tekstom. Wait But Why pravi je primjer kako je sadržaj još uvijek – kralj!