Što nas vreba u hotelu
- 25. srpnja 2013.
- #godišnji odmor — #higijena — #hotel — #jurica savjetuje — #putovanje
Svi volimo putovati, a to znači boravak u hotelima ili privatnome smještaju koji će nam služiti kao utočište, pružati privid intime vlastitoga doma. Posljednje što bismo trebali imati na umu jest briga oko čistoće sobe, a to je upravo vrlo česta boljka brojnih hotela diljem svijeta. Koliko smo zapravo sigurni unutar četiri zida unajmljene sobe kada je higijena u pitanju?
Piše
Jurica Grosinger

Pretpostavimo da ste izabrali solidan hotel surfajući internetom ili aplikacijama s recenzijama smještaja; prijavili se na recepciji i obavili check-in proceduru; ušli u sobu koja izgleda lijepo ili čak divno te su vaša očekivanja, barem ovako na prvi dojam, zadovoljena. Skinuli ste jaknu, izuli cipele, otišli do kupaonice i hitate prema fotelji ili krevetu jer se želite malo opustiti od puta.
Ono što danas želim jest skrenuti vam pozornost na neke zdravorazumske korake koji će vam sačuvati zdravlje, smanjiti izdatke za lijekove i tretmane te omogućiti što ugodniji boravak u hotelu ili privatnome smještaju.
Lijepo složen toaletni papir, čista čaša ili besprijekorno namješten krevet izgledaju super, ali mogu prevariti. Stopostotna garancija higijene ne postoji. Bez obzira na kategorizaciju, hoteli bi trebali pratiti određene standarde kada je u pitanju čistoća njihovih kapaciteta. Ljudi nerijetko misle da je higijena smještaja korelirana sa zvjezdicama, no to nije tako. Veći broj zvjezdica donosi brojne pogodnosti, primjerice parking za automobil (pokriven/osiguran i sl.), vratara, više ručnika, kozmetiku za njegu tijela, posluživanje u sobi, concierge-uslugu, dizajnerski namještaj itd.
Prije vas u toj je sobi bilo tko zna koliko ljudi koji su u njoj hodali bosi, ležali na tom istom krevetu, kihali i kašljali, dirali sve ono što i vi dirate… Tako će biti i nakon što vi napustite hotel. Sobarice, koje unutar odjela domaćinstva hotela čine marljivu vojsku čistača, po vašem odlasku kreću u čišćenje sobe, pri čemu napominjem da svaka sobarica dnevno očisti od trinaest do petnaest soba, a ponekad i više. To je dakako puno fizičkog posla za obaviti, a razina kvalitete čišćenja ovisi o politici hotela, ali i sobaričinu poimanju čistoće. Budimo realni, koliko redovito vi kod kuće čistite? Kada ste primjerice posljednji put obrisali kvaku na ulaznim vratima ili prekidač svjetla u toaletu? Da ne govorim o pranju ruku nakon obavljanja nužde, što brojni ne rade.
Sobe koje su zauzete ne traže toliku obradu kao sobe gostiju koji taj dan napuštaju hotel. Prva opcija može zahtijevati samo namještanje kreveta, promjenu ručnika i slaganje vaše razbacane robe (da, i to se radi), za razliku od mijenjanja posteljine i detaljnijeg čišćenja u potonjoj varijanti.
Pojedine su sobarice priznale da zbog manjka vremena rade kompromise tijekom obrade soba. Ako tepih ili pod izgledaju čisto, možda ga neće usisati i/ili oprati. Što se kupaonice tiče, nekad će umjesto ribanja spužvom poprskati kadu ili umivaonik sprejem za čišćenje i potom krpom obrisati deterdžent. U najgorem slučaju neće ni to napraviti, već će samo suhom krpom obrisati mrlje od vode. Moglo bi se dogoditi da vas dočeka uredno složen ručnik koji je tu bio i za vrijeme boravka drugoga gosta, ako izgleda kao da nije bio korišten. Slično se može dogoditi i po pitanju kreveta za koji se nadamo da nas neće dočekati prljav, što se meni jednom i dogodilo. Naime, otkrivši plahtu dočekalo me nekoliko dlaka blizu jastuka. Nazvao sam recepciju i zatražio hitno mijenjanje posteljine.
Madraci se inače mijenjaju, u idealu, svakih deset godina ili po isteku garancije koju proizvođač madraca daje, no sve ovisi o istrošenosti i politici hotela. Posteljina se u većini hotela mijenja po želji gosta, ali i tada neće proći više od tri dana, a da nije stavljena čista. Kako rekoh ranije, nemojte misliti da su jeftini hoteli rasadnici prljavštine kao ni da su luksuzni imuni na te boljke. Čak je i njujorški Ritz Carlton početkom prošle godine imao najezdu stjenica. Njih nije teško prepoznati. Otkrijte cijeli krevet i pregledajte predjele poruba posteljine ili madraca. Uočite li crne točkice, moglo bi biti tih nametnika.
S druge strane, deke, popluni, ukrasni jastuci i pokrivači peru se opet zavisno od politike hotela, ali ne nužno iza svakog gosta, pa nekad i godinama stoje neoprani! Zato njih odmah po dolasku uklonite s kreveta i stavite u ormar ili na fotelju koju nećete koristiti. Eventualno možete ponijeti jednu do dvije svoje jastučnice, ali to samo ako želite dodatnu sigurnost.
Pod svaku cijenu izbjegavajte čaše koje nisu u zavarenim vrećicama. One se vrlo često ”peru” tek običnom vodom u umivaoniku ili još gore istom spužvom kojom je opran ostatak kupaonice!
Dodatne mjere predostrožnosti vrlo su jednostavne. Uvijek sa sobom nosite bočicu alkohola za dezinfekciju (ima ga u svakoj ljekarni i nije skup) ili sprej za sanitiziranje svih površina. Po dolasku u sobu očistite kvake, prekidače za rasvjetu, WC dasku, unutrašnjost školjke, kadu, daljinske upravljače, telefon, slavine i tuš. Ne hodajte bosi jer usisavanje ne znači dezinfekciju. Ne koristite mikrovalku ili aparat za kavu/čaj. To je to.
I najvažnije, opustite se i ne terorizirajte sebe, a ni sirote sobarice koje se itekako narade. Uostalom, ne živimo u sterilnom svijetu što ne bi ni bilo zdravo za naš imunitet.