Marketinške pouke iz crtanih filmova

Postoji velik broj serija, filmova različitih žanrova i knjiga iz kojih možemo izvući poneku pouku o marketingu. No, isto tako, o marketingu ponešto možemo naučiti i iz crtića kojih se rado prisjećamo iz djetinjstva te onih koje gledaju današnji klinci. Iako su crtići kreirani kako bi djeca iz njih ponešto naučila, i odrasli, u ovome slučaju marketingaši, mogu štošta naučiti iz sljedećih primjera.
Jeste li ikad pogledali barem jednu epizodu, trenutačno vrlo popularnoga SpužvaBoba? Ako niste, obvezno pogledajte. Osim što je izvrstan crtić i vrlo smiješan, iznosi i stajalište o marketingu. Marketingom se definitivno ne može baviti svatko, marketing nije samo kreativnost, biti kreativan nije dovoljno kako biste bili uspješni u marketinškim vodama. Ponekad je stvari ipak bolje prepustiti u ruke stručnjaka, čak i ako to zahtijeva i malo veća ulaganja, jer ćete u konačnici biti zadovoljni ishodom.
Ono što je važno zapamtiti iz ovoga primjera i imati na umu pri kreiranju i provođenju marketinških aktivnosti je sljedeće: potrošači moraju razumjeti poruku koju im želite poslati; stvorite i ponudite potrošačima nešto novo; pratite učinke svojih marketinških aktivnosti i stanje na tržištu; prilagođavajte i unaprjeđujte marketinške aktivnosti ovisno o njihovim učincima; poštujte svoje klijente, odnosno potrošače i obraćajte im se s poštovanjem; konkurencija nikad ne miruje.
Phineas i Pherb – marketinški geniji koji ne propuštaju prigodu za izgradnju businessa. Oni nisu kao ostala djeca, rade ono što vole i rade to svakodnevno. Slučaj je to i u marketingu, budite drukčiji, razmišljajte izvan granica i budite konzistentni. Iako se ponekad čini da imate toliko toga za reći, kad komunicirate sa svojim korisnicima budite jasni i sažeti. Pratite kretanja kako biste uočili promjene u potrebama potrošača, budite ustrajni u realizaciji svojih ideja kada su one zaista kvalitetne. Iako se pri realizaciji ideja pojavljuju razne prepreke, uz pravilan stav, realno sagledavanje situacije, vjerovanje u sebe i svoje suradnike, postići ćete željeni cilj. Priznajte svoje suparnike i ne upuštajte se u nepoštene igre kako biste se pozicionirali više od njih. Pronađite i prilagodite svoj marketinški sustav, neka on bude vaša poslovna tajna. U konačnici, ne preuveličavajte svojstva i mogućnosti svojih proizvoda kako potrošači ne bi bili razočarani i nezadovoljni, što će se negativno odraziti na vaše poduzeće, držite njihova očekivanja realnima.
I još nekoliko brzinskih savjeta iz crtića koje smo voljeli dok smo bili mali (a volimo ih još uvijek ;)).
Sjećate li se Zekoslava Mrkve i one njegove “What’s up, Doc?”. Iako je tom uzrečicom neprestano zadirkivao lovca, i mi bismo je zapravo trebali češće upotrebljavati. Veoma je važno redovito provjeravati što se događa s našim potrošačima i klijentima. Na jednostavan način pokažite koliko vam je stalo do njih i koliko su vam doista važni.
U potrazi za Nemom – likovi iz ovoga crtića šalju veoma važnu poruku: čak i kad mislite da znate sve, pogotovo ako je riječ o marketingu, treba stati na trenutak i iskoristiti mogućnost učenja od iskusnijih. Ipak, postoji mnogo morskih pasa i nestašnih morskih stvorenja na ovom svijetu.
Sljedeća ekipa na redu su Tweety i Silvester te Ptica trkačica i Kojot koji nam poručuju – razmišljajte brzo dok čvrsto stojite nogama na tlu. Ako želite biti uspješni u današnjemu marketinškom okruženju, trebate biti fleksibilni, sposobni brzo reagirati, a izvrsne ideje mogu doći čak i u letu.
Tom i Jerry i njihovo beskonačno naganjanje još su jedan primjer iz kojega možemo izvući pouku. Kad je riječ o konkurenciji, ako je sve što radite to da ih pokušavate uhvatiti, to neće završiti najbolje za vas. Umjesto da ih stalno lovite, učinite nešto sasvim drukčije, diferencijacija od konkurencije prioritetnija je od pokušaja dostizanja konkurencije.
Scooby Doo – zdrava doza straha je korisna. Kad ste odgovorni za marketinške aktivnosti, u redu je da ste vi i vaši suradnici svjesni da dolaze teška vremena. Dokle god se krećete prema naprijed i poštujete svoje suradnike, oni će vas slijediti i poštovati. Možda čak uspijete riješiti i misterij zajedno ;).
Shrek – provođenje marketinških aktivnosti by the book dobra je početna točka, no ne trebate uvijek i doslovno slijediti pravila i smjernice koje ste naučili iz različitih stručnih knjiga. Dapače, razmišljajte izvan granica, eksperimentirajte, tražite nove i inovativne načine kojima ćete unaprijediti svoje marketinške aktivnosti.