Marketinške poruke iz Hollywooda
- 25. rujna 2015.
- #marketing
Iako filmovi često pružaju nerealnu ili barem preuveličanu sliku business scene, postoji nekoliko njih iz kojih možemo izvući i poneku pouku. Sa sigurnošću možemo reći da je Hollywood nepresušni izvor ideja i inspiracija, ali biste li očekivali da može biti i izvor marketinške edukacije? Slijedi izbor nekoliko filmova koji nam pružaju marketinške lekcije kojih bi se svakako trebali pridržavati u praksi.
Što žene vole (2000)
Za početak, klasik u kojem glavnu ulogu ima Mel Gibson. Film koji nas uči temeljima marketinga i pruža nam nekoliko, vrlo važnih marketinških lekcija. U ovom filmu možete vidjeti kako funkcionira jedna marketinška agencija, sastanci s klijentima, priprema kampanje, prezentiranje ideje klijentu… No, ono najbitnije što ovaj film poručuje je stavite se u položaj potrošača, pokušajte promatrati svijet njihovim očima kako bi mogli bolje razumijeti potrebe i želje potrošača. Reakcije potrošača često su potaknute emocijama koje su vrlo močan apel te imaju veliki utjecaj na ponašanje potrošača.
Osim toga, ovaj film potvrđuje i ono što se još i danas pokazuje točnim- svijetom marketinga vladaju žene (bez uvrede dragi kolege marketingaši 😉 )
Vuk s Wall Streeta (2013)
Kada se radi o prodaji, mišljenja se razilaze, pojedinci tvrde kako za prodaju treba biti rođen dok s druge strane, postoje mišljenja kako se prodajne vještine mogu bez problema naučiti i savladati. No, nije uvijek jednostavno riječi provesti u djela, barem ne u onoj mjeri u kojoj očekujemo. Marketinšku lekciju o prodaji možete naučiti iz “Sell me this pen” scene filma Vuk s Wall Streeta. Vaš proizvod može biti najbolji na svijetu, ali ako potrošači nisu svjesni načina na koji on može ispuniti njihove potrebe, on neće ostvariti željeni uspjeh i rezultate. Poruka je jasna – ako želite prodati proizvod, prvo identificirajte potrebe potrošača i osvjestite ih o postojanju potrebe za proizvodom.
Syrup (2013)
“Proizvod je samo sirup i voda, sve ostalo je marketing” poruka je koju poručuje ovaj film. I ovaj film pruža nekoliko marketinških lekcija, cijeli proces od analize situacije i istraživanja tržišta, nošenja s konkurencijom, do privlačenja potrošača i prodaje. Ukazuje na važnost imidža proizvoda s kojim se potrošači poistovjećuju.
Vrag nosi Pradu (2006)
Osim što daje prilično realan uvid u svijet modne industrije, ovaj film također pruža nekoliko marketinških lekcija. Ono što možemo naučiti vođeni primjerom Mirande Priestly je kako marci proizvoda treba dati osobnost, predstaviti je potrošačima na ispravan način i potaknuti interakciju. Potrošačima treba dati do znanja da ste uvijek tu i da osluškujete njihove potrebe, želje i probleme. Pokažite se kao stručnjak u području kojim se bavite, kako bi potrošači stekli povjerenje u vaš proizvod ili uslugu. Budite kreativni, dijelite s potrošačima svoje mišljenje i stavove, budite iskreni u komunikaciji s njima i oni će to cijeniti.
Najveći film ikad prodan (2011)
Sale, sale, sale! Za kraj, jedan dokmentarac koji nije klasični dokumentarac, a svaki marketingaš obavezno ga treba pogledati. Marketing, product placement, oglašavanje… Ovaj film nepresušan je izvor marketinških lekcija, neka govori sam za sebe.