Jednom na internetu, zauvijek na internetu

Kako izgledamo u očima online javnosti?

Jeste li ikada poželjeli da niste objavili na Facebooku onu (mrvicu sramotnu) sliku iz studentskih dana? Na što će o vama naletjeti vaš potencijalni poslodavac na Google-u? Zašto je važno održavati dobru online reputaciju i kako to učiniti?

Kako smo naše živote počeli živjeti i u online okruženju, vrlo je važno uspostaviti kontrolu nad time gdje i kako se pojavljuje naš privatni sadržaj kojeg dijelimo na internetu, odnosno nad načinom na koji se prikazujemo u očima online javnosti. Kada se sjetite da su dio te online javnosti vaši budući poslodavci, poslovni partneri ili klijenti, neće vam biti svejedno kakav dojam će steći temeljem sadržaja o vama koji se pojavljuje na tražilicama i društvenim medijima. Jedan od najvažnijih dijelova upravljanja online reputacijom je kontroliranje sadržaja koji se pojavljuje na internetskim tražilicama. Kada netko pretražuje vaše ime na Google-u, želite da se među rezultatima pojave točne, relevantne i pozitivne informacije kako biste se u očima online javnosti prikazali u najboljem svjetlu. Negativne i netočne informacije a koje se mogu čak odnositi i na drugu osobu s istim imenom i prezimenom nikako nisu dobrodošle.

Što možete učiniti kako bi bili u toku s vašom online reputacijom i održali je onakvom kakvom želite? Za početak, proguglajte se. Provjerite što se pojavljuje među sadržajem i slikama povezanima s vašim imenom. Izradite vlastiti sadržaj i optimizirajte svoje online profile, na taj način, vaš sadržaj pojavit će se na prvoj stranici rezultata pretraživanja dok se ono što ne želite prikazati javnosti pomiće na drugu ili treću stranicu na koju nitko ne obraća pozornost (Sjećate se onoga: Gdje sakriti mrtvo tijelo? Na treću stranicu Google rezultata!). Budite prisutni na drušvenim mrežama. Čak i ako nemate puno vremena kako biste bili aktivni na Facebooku, LinkedInu ili Twitteru, dvije do tri objave mjesečno koje su povezane s vašim interesima i područjem zanimanja, mogu vas bolje pozicionirati u očima online javnosti. Optimiziranjem sadržaja kojeg dijelite na društvenim mrežama možete online javnosti poručiti jasnu poruku o sebi.

Privatne stvari neka i ostanu privatne. Iako ste pažljivi po pitanju onoga što objavljujete online o sebi samima, ponekad ne možete utjecati na to što će netko drugi objaviti o vama. Provjerite i uključite postavke privatnosti na sadržaj koji želite podijeliti sa svojim najbližim prijateljima ili na sadržaj koji se odnosi na vas dijeljen od strane drugih osoba. Na taj način možete se zaštititi od objave primjerice neugodnih slika bez vašeg pristanka. No, svejedno, budite oprezni jer postavke privatnosti podliježu čestim promjenama pravila i uvjeta. Uklonite osobne podatke i objave za koje ne želite da su dostupni online javnosti. Za upravljanje online reputacijom, kontrola sadržaja na društvenim medijima je neophodna.

Od velike pomoći kod upravljanja online reputacijom mogu biti alati kao što su Google.com/alerts koji će vas obavijetiti kada se vaše ime spomene u nekom članku ili blog postu ili Socialmention.com koji vas obavještava kada vas netko spomene u svojim tweetovima, spomene u objavi na Facebooku ili označi vas na slici na Flickeru.

cta-planb-3


Propustili ste