Kako su Beyoncé i Radiohead pokorili internet
- 12. svibnja 2016.
![](https://planb.hr/wp-content/uploads/2016/05/Beyonce-1160x450.jpg)
Prije nekoliko mjeseci u jednome zabavnom showu na You Tubeu poznata pjevačica Sia izjavila je kako pop-kulturi i pjevačima nedostaje mistike i tajnovitosti. Mogli bismo se složiti s njom jer se na društvenim mrežama objavi sve i prije nego što se dogodilo. Kao potvrda tom novom digitalnom pravilu u prilog ide i pokoja iznimka kojima se bavimo u ovome tekstu – kako su velike zvijezde iskoristile internet i društvene mreže da bi na neobičan način reklamirale svoje nove albume i radove.
Kako ništa ne prolazi bez kraljice, Beyoncé i njezin Lemonade prvi je izbor kada govorimo o neobičnim i zanimljivim načinima promidžbe na društvenim mrežama. Apsolutna zaluđenost njezinim novim albumom uopće ne mora čuditi jer je cijeli BeyHive (fandom) samo čekao njezin potez nakon objavljivanja pjesme Formation u veljači ove godine. Nakon što je u travnju objavila kratki video na svojemu profilu na Instagramu, svi su jedva čekali vidjeti što je Queen B ovaj put pripremila za svoje vjerne fanove.
Iako je svijet poslije nedavne objave njezina novoga vizualnog albuma nakratko stao, moramo se prisjetiti slične situacije kada je Beyoncé isto tako prije nekoliko godina izdala vizualni album, i to potpuno iznenada, bez najave. Album jednostavno nazvan Beyoncé, samo se pojavio na iTunesima i otišao u povijest kao najčuvanija tajna sve do trenutka njegove objave.
Slavna glazbenica izjavila je kako nije htjela tradicionalnim marketinškim putem predstaviti album, nego svojim slušateljima ponuditi nešto novo. Pravo je čudo kako je uspjela prikriti izdavanje albuma uz snimanje spota za svaku pjesmu. No, ona je ipak kraljica!
Da postoji nešto posebno u prisutnosti i gradnji identiteta na društvenim mrežama, to je svima jasno. Čak i Radioheadu, bendu za koji se često čini kao da im je štošta neobično i strano.
Fanovi su mogli naslutiti da se nešto sprema čim su primijetili da njihov sadržaj nestaje s društvenih mreža, a internetska stranica benda postaje jednostavno nerazumljiva. Ispostavilo se da se i oni spremaju izdati novi album, što je, naravno, razveselilo sve fanove. Nakon objave albuma, stigli su spotovi za pjesmu Burn the Witch, a odmah i za Daydreaming.
Zbog misterija koji su stvorili oko svojih albuma svi su pričali o njima i tjednima nakon objave, što znači da je “nedostatak” marketinga u ovome slučaju – pun pogodak.
U eri digitalizacije kada su svi isti i sve je već viđeno, neki glazbenici ipak veoma dobro znaju pronaći put do srca svojih fanova – i uvijek ih iznova iznenaditi.