Instagram protiv Vinea – tko će pobijediti?
- 12. kolovoza 2013.
- #društvene mreže — #instagram — #instavid — #Vine
Nepunih mjesec dana otkako smo se upoznali s InstaVidom, svojevrsnim proširenjem Instagrama pomoću kojeg sada možemo i videa dijeliti na ovoj mreži, Vine je osjetio pad popularnosti. Već prvi dan nakon što su korisnici upoznali funkcionalnost InstaVida, zabilježena je znatno manja aktivnost Vinea na Twitteru – za oko čak pola milijuna manje spominjanja.
Istovremeno InstaVid je vrlo dobro prihvaćen i upravo od tog prvog dana njegov rast je itekako zabilježen. Kompanija koja se bavi internetskim statistikama, između ostalog i analizira i bilježi statistike popularnosti društvenih mreža – Topsy, objavila je vrlo jednostavan dijagram koji prikazuje kako je InstaVid praktički pomeo popularnost Vinea u već prvom tjednu svog pojavljivanja.
Doduše, dijagram uključuje samo one Vine uratke koji su podijeljeni na Twitteru tako da ne obuhvaća sva događanja na Vineu. Ako bismo samo to uzeli u obzir, mogli bismo reći kako dijagram uopće ne pokazuje realnu situaciju i kako InstaVid na prvu ipak nije pomeo Vine.
Međutim, ne smijemo zanemariti činjenicu da većina događanja vezana za Vine odvija se upravo na Twitteru. Stoga statistiku koju je objavila kompanija Topsy možemo smatrati donekle vjerodostojnom kada je u pitanju utjecaj Instavida na društvenu mrežu koju također karakterizira objava raznih zanimljivih i privlačnih videa. Ipak, vjerojatno se ovakav trend koji je negativan za Vine neće baš toliko negativno u konačnici i odraziti na njega.
Naime, svaka društvena mreža ima svoju publiku kojoj odgovaraju baš određene specifične karakteristike tih mreža. Isto tako, svi volimo isprobati nešto novo, ako iz niti jednog drugog razloga – onda iz znatiželje te stoga ne čudi da je ovakva nagla popularnost InstaVida zabilježena upravo u tom prvom tjednu otkako je InstaVid lansiran među korisnike.
Velik broj ljubitelja društvenih mreža ima svoje profile na skoro svim popularnijim društvenim mrežama, ali nisu jednako aktivni na svima njima istovremeno. Na nekima aktivnost praktički niti ne postoji iako je korisnik registriran i ima objavljenu, ako ništa drugo, svoju profilnu sliku.
Pojavit će se nekakav novitet opet i svi ovakvi neaktivni korisnici svakako će ga isprobati, ali dokle god se ne pojavi nešto novo (što ne nudi niti jedna druga mreža) teško da će se takav korisnik vrlo aktivno zadržati na nekoj mreži dulje vrijeme ako se već uvjerio kako njegovim potrebama ta mreža ne odgovara, osim u slučaju isprobavanja raznih noviteta koje ona periodično lansira među svoje korisnike.
Tako je recimo 26. lipnja broj Vine video uradaka podijeljenih na Twitteru bio je čak manji od 900 tisuća, što je oko 70 % manje Vine linkova koji su podijeljeni na Twitteru desetak dana ranije, 15. lipnja. Itekako je vidljivo kako se radi o znatnom padu popularnosti Vinea, a koji su razlozi za ovakva događanja vidjet ćemo vrlo ubrzo – kada ova početna euforija oko InstaVida utihne barem malo i kada se korisnici vrate u svoje uobičajene navike po društvenim mrežama ili steknu neke nove, ali na dulje vrijeme.
Ako se malo odmaknemo od statistika, korisnici Instagrama su pokazali i svoju šaljivu stranu. Čim je InstaVid lansiran, na Instagramu se pojavio i novi hashtag prikladnog imena – #RIPVine. Korisnici ga još uvijek brižno održavaju i objavljeni postovi su dosegnuli brojku od gotovo čak četrdeset tisuća.
Za one kojima šest sekundi ipak nije dovoljno da naprave (Vine) video uradak s kojim bi bili u potpunosti zadovoljni, InstaVid nudi čak dva i pol puta više vremena – korisnici na raspolaganju imaju 15 sekundi za savršen video. Ukoliko vam se pojedini dio videa ne svidi, nema nikakvih problema – možete ga odrezati.
Osim ovih karakteristika, ona koja je također zanimljiva jest da se video može urediti s jednim od trinaest ponuđenih filtera. U svakom slučaju i Vine i InstaVid nude zanimljive opcije, a na korisnicima je da se odluče koja im najbolje odgovara.