Ingress – nova Googleova igra virtualne stvarnosti

Googleov novitet u obliku igre virtualne stvarnosti mnogo je više od obične igre i čini se da će pokazati neke sasvim drukčije sposobnosti programera u razvoju Android aplikacija.

Svijet oko nas nije onakav kakav se doima na prvi pogled, barem ne onaj svijet koji je dio virtualne stvarnosti posljednje Googleove igre – Ingress.

Igra još uvijek djeluje po principu pozivnica, odnosno za sudjelovanje u igri najprije je potrebno zatražiti pozivnicu na web-stranici www.ingress.com i čim prvi sljedeći aktivacijski kod bude dostupan, zaprimit ćete ga i igra može započeti.

Pravila su zapravo vrlo jednostavna, na samome početku potrebno je odabrati kojoj frakciji se želite prikloniti – onoj koja predstavlja otpor ili onoj koja predstavlja prosvjetljenje. Zapravo, uopće nije toliko bitno koju frakciju ćete odabrati jer jedina bitna razlika jest u boji kojom su pojedine frakcije određene (radi međusobnog raspoznavanja tijekom igre) i naravno u stavu kojeg pojedini igrač ima spram potencijalne opasnosti.

Igra ima mogućnost odvesti vas na mjesta koja u realnom svijetu (još uvijek) niste posjetili, a za to je zaslužna njezina sličnost s Foursquareom. Mjesta su stvarna, dok su zadane mete koje se trebaju osvojiti ili obraniti plod mašte i za razliku od bilo kakvih sličnih igara, u ovome slučaju doslovno morate otići na lokaciju koju želite osvojiti i tamo se boriti – putem svojim pametnih telefona ili tableta.

Google je očito htio malo i aktivirati svoje igrače, pa nije dovoljno biti smješten na udobnom kauču kako bi se odigrala igra. Za njihovu igru potrebno je ustati i prošetati se ili odvesti na željenu lokaciju – tako se svi igrači dodatno aktiviraju, ne samo mentalno nego i fizički. Ovakav način igre sada povlači jednu drugu stvar, a to je reklama! Naime, bilo koji brend itekako je svjestan da bi svoju reklamu daleko skuplje platio na onoj lokaciji koja je vrlo prometna i koja okuplja velik broj ljudi.

Tvorci igre, Niantic Labs, dobro su promislili prilikom stvaranja ove potencijalno nove ovisnosti među igračima te su razvili još jednu aplikaciju za Android koja prikuplja podatke od Ingressa kako bi se otkrile dobre lokacije koje se nalaze u blizini igrača. Time bi novootkrivene lokacije mogle postati sljedeće mete u igri. Virtualni svijet na ovaj način polako zauzima realni – igrači se potencijalno mogu namamiti na ona mjesta koja su, osim za igranje, dobra i za oglašavanje. A kada igrač jednom osvoji (naravno, u igri) određeno mjesto, velika je vjerojatnost da će se na tu lokaciju i vratiti (doslovno, u realnom svijetu).

Premda je igra trenutačno dostupna na pametnim telefonima i tabletima, djeluje kao da je osmišljena prvenstveno za jedan drugi Googleov proizvod, a to je Google Glass. Googleove naočale idealne su za igranje ovakve igre u kojoj se virtualan i realan svijet višestruko isprepliću. Ipak, najprije moramo dočekati Googleove naočale u komercijalnoj upotrebi i potom eventualnu dostupnost Ingressa na Google Glassu (što djeluje itekako zanimljivo, ali možda za nekoga i pomalo zastrašujuće zbog velike vjerojatnosti od gubitka socijalnog kontakta).

A dotad možemo zaigrati igru na onome što je danas već svima dostupno i što je neizostavan dio svakodnevnoga života – na pametnim telefonima i tabletima. Zatražite pozivnicu i uz aktivacijski kod dočekat će vas kratak uvod u igru – priča o tajanstvenoj energiji koju je otključao tim znanstvenika u Europi i koja se počela širiti diljem svijeta, no njezino podrijetlo je nepoznato i moramo je kontrolirati kako ona ne bi kontrolirala nas.

Djeluje zanimljivo i zabavno, pa zašto ne i isprobati?


Propustili ste