Vimeo uvodi filtere poput Instagrama
Posljednjega dana veljače Vimeo je najavio kako će korisnici ovoga servisa uskoro imati mogućnost odabira više od 700 filtera, poput onih kakve imamo prilike vidjeti prilikom korištenja Instagrama. Nova funkcionalnost ovog videoservisa nosi naziv Looks i nastala je iz suradnje Vimea s Vivoomom
Piše
Iva Vodanović
Prilikom korištenja Instagrama naviknuli smo gledati razne zanimljive fotografije gotovo savršenog izgleda čija atraktivnost leži prvenstveno u raznim filterima. Uskoro ćemo vrlo sličnu funkcionalnost imati i prilikom korištenja Vimea, koji će omogućiti korisnicima uređivanje videouradaka vizualnim efektima čiji će broj biti daleko veći od onog koji nudi Instagram. Vimeo se čak potrudio ovaj uistinu velik broj vizualnih efekata razvrstati po kategorijama, raspoloženju, lokaciji, boji, razdoblju, pa čak i prema blagdanima. Osim toga, dio efekata označen je kao popularan, a dio je sam Vimeo svrstao pod favorite.
Vimeo može čak i automatski odabrati vizualni efekt na temelju tehničke analize korisnikova videa i društvenih podataka. Time pomalo podsjeća na Googleov gumb I’m Feeling Lucky. Sve ove mogućnosti svakako će olakšati potragu za onim vizualnim efektom koji je potreban za određeni video. Osim olakšane pretrage, korisnici će imati mogućnost istovremenog prikaza originalnog kadra videouratka i onog uređenog s pomoću filtera. Korisnici će također moći regulirati intenzitet pojedinog prikaza, koji potom mogu primijeniti na odabrani dio videa.
Vjerojatno će najveći problem prilikom uređivanja videouradaka predstavljati neodlučnost. Naime, premda su filteri razvrstani po kategorijama i time će njihova pretraga biti nešto lakša, Vimeo nudi čak 61 stranicu filtera i na svakoj od njih se nalazi njih dvanaest. Imajući u vidu tu brojku, velike su šanse da pojedinim korisnicima samo dotjerivanje videa potraje duže nego njegovo snimanje. Pojedini efekti nude vrlo male, gotovo neprimjetne izmjene (poput onog koji nosi naziv Fresh), dok neki od njih u potpunosti mijenjaju prikaz pojedinog kadra (primjerice filter Awesome Possum). Svakako ne treba zaboraviti i regulator intenziteta tako da samim odabirom efekta uređivanje videa nije gotovo, već se nudi i njegovo završno dotjerivanje.
Ova nova funkcionalnost Vimea ne bi zaživjela da nije bilo Vivooma, platforme koja pruža uređivanje videouradaka s pomoću vizualnih efekata i čiji princip rada je poput servisa u oblaku. Kako se navodi na internetskoj stranici Vivooma, za njegovo nastajanje zaslužna je ideja kako bi sa svakim videom koji snimi, korisnik trebao biti zadovoljan u tolikoj mjeri da ga podijeli s nekim. Ono što je sigurno jest da smo rijetko kada odmah u potpunosti zadovoljni, bilo da se radi o fotografiji ili videu. Sada, uz pomoć mogućnosti Vivooma i njegove suradnje s Vimeom svaki videouradak možemo modificirati do mjere da budemo u potpunosti zadovoljni njime. Naravno, potom ga i podijeliti s ostatkom Vimeo publike.
Vivoom je prije mjesec dana javnosti najavio suradnju s jednim velikim partnerom i danas znamo kako je taj partner Vimeo. U sljedećih nekoliko tjedana korisnici će dobiti mogućnost korištenja opcije Looks i ona će biti besplatna za prvih 90 dana korištenja. Nakon isteka ovog besplatnog perioda od tri mjeseca, Vimeo će korištenje Looksa naplaćivati i pojedini vizualni efekt stajat će 99 centa (otprilike 5,5 kuna). Korištenje vizualnih efekata naplaćivat će se i za Vimeo Plus i Vimeo Pro korisnike. Vimeo uvođenjem Looksa nastavlja niz dodavanja novih opcija u ovaj servis, pa smo se tako još vrlo nedavno (u siječnju) susreli i s mogućnošću ocjenjivanja sadržaja (od ocjene kako je sadržaj prikladan za svu publiku, samo za odrasle ili navodom kako sadržaj još uvijek nije ocijenjen). Ovim posljednjim novitetom, opcijom Looks, konačno smo dobili svojevrstan Instagram za videouratke.