Hrvatski brendovi na Facebooku
- 1. studenoga 2012.
- #društvene mreže — #hrvatski marketing — #hrvatski telekom — #Ledo — #Ožujsko — #ShoeBeDo
Aktivnost na društvenim mrežama danas nije samo opcija već nužna radnja ako brend želi ostati konkurentan na tržištu. Oni koji žele ovaj zadatak odraditi kvalitetno, trebaju se odmaknuti od samopromocije te ubaciti kreativnost i postići kvalitetnu komunikaciju za stvaranje pozitivnog odnosa s korisnicima. Odabrali smo pet domaćih Facebook stranica i napravili kratku analizu nastupa
Piše
Nikolina Sok
Hrvatski telekom
HT ima manje fanova od konkurentskih operatera (HT 27 000, Vipnet 56 600, a Tele2 74 400, brojke su okvirne), no njegov talking about je na približno istoj brojci, a domišljatost community menadžera korak ispred ostalih. HT osim vlastitih promotivnih objava svojim korisnicima nudi i korisne savjete za uštedu i korištenje mobitela i tableta, koje preuzimaju s domaćih i stranih portala. Objave postavljaju svakodnevno i umjereno – u prosjeku dvije do četiri dnevno. Osim informativnog, edukativnog i zabavnog sadržaja, HT-ov Facebook tim vrlo je brz i ažuran kada su u pitanju korisnici, kojima odgovaraju u kratkome roku. Za njih su dostupni i nedjeljom, dok primjerice administratori Tele2 na nedjeljne upite odgovaraju tek idućeg dana. Ovo je posebno važno za fan stranice ovakvog profila jer je praksa pokazala da korisnici prije svega očekuju kvalitetnu i brzu korisničku podršku.
Ožujsko pivo
Pivo je samo po sebi proizvod koji ima velike šanse za privlačenje mnogobrojnih fanova, a kada se poveže sa sportom, to može biti pun pogodak. Premda i Karlovačko pivo radi pohvalan posao na svojoj Facebook stranici, te isto tako povezuje pivo, nogomet i glazbu, Ožujskom ide plus više zbog kreiranja vremenske linije koja fanovima omogućuje pregled svih važnijih događaja i datuma. Žujin tim dodatnu pozornost svojih fanova dobiva nagradnim igrama, kvizovima i poklonima. Na stranici vlada dobra atmosfera, a broj lajkova dodatno podiže pogled u povijest i predstavljanje starih etiketa ovoga piva što je aktualno posljednjih dana.
Love Croatia
Prije nekoliko dana The Country Brand Index objavio je godišnje izvješće o državama koje su same po sebi brend. Među 118 zemalja, Hrvatska se našla na dobro rangiranom 41. mjestu i tako iza sebe ostavila zemlje iz regije. Turizam je za svaku zemlju vrlo važan pa je tako potrebna i kvalitetna promocija, a tu se ubrajaju i društvene mreže. Službena Facebook fan stranica za promoviranje naše zemlje, Love Croatia, ima gotovo 800 000 fanova, a voditelji stranice odlučili su fokus staviti na privlačne fotografije te tako promovirati ljepote Lijepe naše. Stranica je vizualno atraktivna, a također je i informativna. Odaziv fanova je vrlo dobar, a nerijetko i sami postavljaju fotografije te dodatan doprinos daju komentarima i mnogobrojnim lajkovima.
Ledo
Promovirati najpopularniji sladoled u Hrvatskoj i nije tako težak posao, no ipak je potrebno fanove neprestano ugodno iznenađivati kreativnim aktivnostima. Aktualna Ledova kampanja Ledonardno pun je pogodak jer uključuje korisnike i njihove ideje. Zadatak je da sami kreiraju sladoled po svom ukusu, zatim ga mogu dijeliti na društvenim mrežama i prikupljati bodove, a reakcije fanova su mnogobrojne. Kao i Žuja, Ledo također ima uređenu vremensku liniju s istaknutim važnim trenucima iz svoje povijesti.
ShoeBeDo
Ovaj lanac trgovina obuće i odjeće u ožujku je kreirao prvi hrvatski interaktivni video ‘‘Jutro poslije”, koji je korisnicima omogućio da sami kreiraju priču. Nakon ovog kreativnog uratka očekivalo se da ShoeBeDo nastavi u tom smjeru – i nije razočarao. Premda je Facebook stranica uglavnom namijenjena predstavljanju novih kolekcija, voditelji stranice ipak to čine malo drugačije pa umjesto samog promoviranja novih modela obuće, kreiraju modne stylinge te prijedloge iz svoje ponude. Reakcije fanova ne izostaju, aktivni su lajkovima i komentiranjem, a ShoeBeDo im omogućuje i sudjelovanje u nagradnim natječajima koji često naglašavaju njihovu modnu osviještenost. Trenutačno je aktualan jedan pod nazivom ”Pokaži svoj stajling”, koji fanovima omogućuje da budu stilisti i osvoje nagradu.
Ovi primjeri pokazuju mnogobrojne mogućnosti koje nudi Facebook. Ako ste novi na ovoj društvenoj mreži ili vam nedostaje ideja, mogu vam poslužiti kao inspiracija za kreiranje korisnoga sadržaja namijenjenoga vašim fanovima.