Content marketing kao strateški alat
- 6. rujna 2012.
- #content marketing
Pojam content marketing novi je buzzword u svijetu internetskoga poslovanja, a zapravo obuhvaća sve marketinške formate, od stvaranja do dijeljenja sadržaja, kojima se angažiraju postojeći korisnici i ujedno privlače novi. Ideja je jednostavna, ali nimalo lako provediva – stvaranjem visokokvalitetnoga sadržaja koji sadrži relevantne i vrijedne informacije za potrošača, tvrtke potiču zanimanje potrošača, regrutiraju novu korisničku bazu, privlače nove poslove te potiču lojalnost marki.
Tako online content marketing može sadržavati blogove, e-knjige, seminare, webcaste, webinare, podcaste, vidcaste ili dobri stari e-mail. Zahvaljujući sprezi interneta i mobilnih mreža, potrošnja online sadržaja raste geometrijskom progresijom. Studija provedena prošle godine u SAD-u pokazala je da preko 87 posto potrošača provodi prosječno 11 sati tjedno na internetu, a više od polovice njih tjedno troši preko 20 sati na razne digitalne sadržaje.
Nisu samo potrošači na internetu – marketingaši neizostavno koriste content marketing kao strateški alat. Svi laureati prestižne nagrade Effie (u Hrvatskoj se zove Croatia Effie) ulažu u content marketing, a čak 82 posto njih za iduću godinu planira povećati budžet upravo u ovome segmentu.
Nažalost, mnogi mali poduzetnici nemaju ni vremena ni resursa za bavljenje ovom vrstom marketinga, no rješenje postoji – sve više malih brendova unajmljuje vanjske agencije i profesionalne tvorce sadržaja.
Obično je matična internetska stranica tvrtke “centrala” za dijeljenje sadržaja te adresa na kojoj potiču svoje kupce, klijente i potrošače na daljnju interakciju, ujedno prikupljajući vrijedne informacije. Zanimljive i važne informacije potrošač dobiva besplatno – u zamjenu za svoju e-mail adresu. A to opet vodi do povećanja prodaje.
Naravno, društveni mediji su najpopularnije i neizostavno oružje u promociji sadržaja na internetu. Nedavna studija agencije Outbrain pokazala je da upravo društveni mediji uspijevaju ”dovući” gotovo 96 posto posjetitelja. Svi anketirani marketingaši priznali su kako ponajviše angažmanom na društvenim mrežama mjere uspjeh kampanja, a tek onda brojem prikaza ili količinom downloada.
Potrošači se sve više oslanjaju na internet i društvene mreže kao alate za prikupljanje informacija, pa time raste i potražnja za informativnim i relevantnim sadržajem. Nijedna tvrtka ili biznis neće moći ignorirati ovaj trend. Žele li ostati konkurentni, jednostavno će morati prihvatiti izazov content marketinga. Mnogim će pak tvrtkama angažiranje profesionalnih tvoraca sadržaja biti efikasna i jeftina alternativa.