Facebook gubi na popularnosti

Investicijska tvrtka Piper Jaffray provela je opsežno istraživanje o potrošačkim navikama tinejdžera, a sudeći prema njegovu sadržaju – velike društvene mreže imaju se čega bojati!

Naime, adolescenti gube zanimanje za Facebook i YouTube. Primjerice, u proljeće 2012. godine gotovo je trećina njih stavila Facebook na prvo mjesto po važnosti. Danas je takvih manje od četvrtine. No, unatoč tome, Facebook i YouTube i dalje drže prvo mjesto na ljestvici najvažnijih društveno-mrežnih servisa. Usporedbe radi, Instagramu je popularnost zanemarivo smanjena, kao i Twitteru.

Smanjeni doseg Facebooka uzrokovat će mnogo glavobolja industriji namijenjenoj tinejdžerima, a to nije mala stvar. Na društvenim se mrežama oglašavaju (i regrutiraju kupce) mnoge poduzetničke grane: od odjeće i obuće do nakita, gadgeta i računalnih igara. Gubitak ciljane publike povlači za sobom i velike novce utrošene u oglašavanje, kao i pad prodaje. Globalna industrija namijenjena tinejdžerima teška je zapanjujućih 819 milijarda dolara, a ima li se na umu da više od polovice tinejdžera priznaje kako društveni mediji uvelike utječu na njihove odluke o kupnji, jasno je kakva se frka kuha.

Kao školski primjeri navode se slučajevi nekoć velikih trgovaca kakvi su (bili) Best Buy ili Abercrombie & Fitch. Prošle su godine bili među deset najzanimljivijih dućana za tinejdžere. Ove ih godine nema na ljestvici top 10 i pred krahom su.

Kakva je moć društveno-mrežne promidžbe najbolje govori prost primjer – slušalice koje su trenutačno najpopularnije među mladom generacijom su Beats by Dr. Dre. Unatoč golemoj marketinškoj moći Applea (mnogi ga drže najrastrošnijom kompanijom svijeta kada je oglašavanje u pitanju), Beats by Dr. Dre želi 45 posto tinejdžera, a Appleove slušalice – tek 21 posto njih. Nekadašnji simbol prestiža, slušalice proizvođača Bose, želi tek tri posto pubertetlija. Ovaj je podatak posebice zanimljiv jer trenutačno svaki drugi tinejdžer posjeduje iPhone, a čak 62 posto njih želi ga kupiti. Android im je upola manje interesantan. Tableti su jednako omiljeni – posjeduje ga 50 posto tinejdžera, a Appleov iPad mrvicu je manje zanimljiv nego lani.

Najpopularnija stranica za kupovinu neprikosnoveni je Amazon, čija je popularnost porasla s lanjskih 20 na trenutačnih 23 posto. Zanimljivo, eBay nalazi se na drugom mjestu s tek pet posto popularnosti.

Oglašivači su osjetljiva sorta ljudi, pa nema sumnje da će se u turbulentnome svijetu društvenih medija okrenuti onima koji danas zadržavaju pažnju mladih. Trenutačno su to (uz spomenuti Twitter i Instagram), društvene platforme orijentirane na mobilne korisnike kakve su Snapchat i Vine.

Ipak, “stolni” korisnici računala nisu nestali – Reddit i suludi BBS 4chan sve su popularniji bez obzira na to što obje stranice (za sada) zaziru od oglašivača.

cta-planb-3


Propustili ste