Dubravko Grubišić: Za pobjedu na SoMo Borcu potrebno je ‘ono nešto’
- 20. kolovoza 2014.
- #Dubravko Grubišić — #httpool — #intervju — #SoMo Borac — #SoMo Borac 2014 — #weekend media festival 2014
Upoznajte nas sa svojom agencijom. Što sve radite, koji su vam najdraži projekti?
Httpool Cross Channel Online Advertising je međunarodna oglašivačka mreža fokusirana na tržišta u razvoju, dakle izvan SAD-a i zapadne Europe. Postojimo od 2000. godine, a u Bosni i Hercegovini prisutni smo od 2004., dakle punih 10 godina. Tijekom tog razdoblja specijalizirali smo se za pružanje usluga integriranog digitalnog oglašavanja jer danas više nije, kao u počecima, dovoljno zakupiti banner na nekom portalu i “riješiti stvar” – danas je, pojavom društvenih mreža, mobilnih aplikacija, različitih online servisa i specijaliziranih portala potreban integriran pristup kako bi se sve komunikacijske kanale iskoristilo na maksimalno učinkovit način.
Kako smo prisutni na tržištu od samim početaka digitalnog marketinga u Bosni i Hercegovini, surađivali smo više-manje sa svim oglašivačima – malim, srednjim i velikim. Stoga je teško izdvojiti jedan poseban, s obzirom na to da smo s većinom radili u svim fazama, od planiranja, do izrade kreative, izvođenja i realizacije. No, ako baš moramo izdvojiti jedan, to bi bio projekt Godine snova, pri čemu smo organizirali digitalnu promidžbu dočeka Nove godine u Sarajevu. U tom projektu povezali smo lokalne i regionalne internetske portale te komunikaciju putem društvenih mreža, Facebooka i Twittera, vodili cijelu kampanju do samog događaja, a na kraju, kao šlag na tortu, javnosti prezentirali najveći Twitter Wall na otvorenom – na kojemu su ljudi iz BiH, regije i svijeta mogli u realnome vremenu slati svoje poruke na #godinasnova. Odaziv je bio izvrstan, toliki da su čak i TV mediji u svoj novogodišnji program, samoinicijativno, počeli pozivati ljude da tweetaju na #godinasnova. 🙂
Je li vas neki regionalni digitalni projekt oduševio u posljednjih godinu dana?
Od digitalnih projekata koji su se pojavili u proteklih godinu dana, a bilo ih je mnogo, osvrnuo bih se na jedan nedavni, koji me se prilično dojmio, a dolazi iz Srbije. Naime, riječ je o kampanji Jugoslavenskog dramskog pozorišta pod nazivom “Drama u taksiju”. Ta je kampanja realizirana na YouTubeu, a napravljena su tri spota u kojima su sudjelovali glumci tog kazališta. Glumci su na jedan dan preuzeli uloge gradskih taksista – vozeći svoje sugrađane, pričali su im priče iz predstava “Otelo”, “Zločin i kazna” i “Mletački trgovac”, prilagođene realnom životu, a cijelo vrijeme snimali su njihove reakcije skrivenom kamerom. Poslije je sve to izvrsno montirano i prezentirano javnosti na YouTubeu. Rekacije javnosti bile su fantastične, neke od “replika” ušle su u svakodnevni žargon, a ljudi su mogli “vidjeti” da je i tzv. ozbiljna umjetnost zabavna. Siguran sam da će se efekti ove kampanje odraziti i na povećanu posjećenost ovom kazalištu u sljedećoj sezoni. 🙂
Koji će digitalni trendovi prevladavati sljedeće godine?
S obzirom na otvaranje YouTubea za našu regiju, vjerujem da će doći do intenzivnog korištenja videoformata u oglašavanju, mobilna platforma također čeka svoj trenutak da zasja u punom svjetlu – oko 50% korisnika već koristi mobitel za pristup internetu, a oglašivači to još trebaju prepoznati. Društvene mreže, naravno, nastavit će svoj rast, a otvaranje lokalnih zastupništava nekih poznatih društvenih mreža u našoj regiji sigurno će izazvati veliki boom – ali o tome više uskoro. 🙂
Što savjetujete onima koji prijavljuju svoje radove na SoMo Borac? U čemu je tajna – dobroj prezentaciji ili nečemu drugome?
Dobra prezentacija je, naravno, veoma važna, ali rad koji se natječe za SoMo Borac mora biti mnogo više od same prezentacije – potrebno je “ono nešto”, dakle miks dobre ideje, realizacije, prezentacije, ali i “tajnog sastojka” koji se ili pogodi ili ne. Dakle, sastojka koji će pogoditi interes korisnika u datom trenutku, odnosno zadovoljiti njegovu trenutačnu potrebu ili riješiti aktualni problem, bilo njegov, bilo njegove uže ili šire okoline – to se jednostavno prepozna po reakciji i odazivu korisnika.
Zašto je važno prijaviti se na SoMo Borac?
Zašto je važno prijaviti se za svaku nagradu koju struka priznaje i natjecati se općenito? Najprije da biste odmjerili snage sa svojom konkurencijom, vidjeli kako vas vide ljudi iz struke, koliko cijene ono što radite, a na kraju, ako ste baš vi SoMo Borac i osvojite taj prestižni naslov, to će znati prepoznati i vaši postojeći i novi klijenti – s obzirom na to da je tržišna borba stalna, nositi naslov SoMo Borac dobar je pokazatelj da u toj borbi možete izaći kao pobjednik, u svoju i u korist svojega klijenta, tj. korisnika.
SoMo Borac se dodjeljuje na Weekend Media Festivalu u sljedećim kategorijama: SoMo Face (najbolja Facebook stranica), SoMust Have(Instagram, Twitter, Vine i ostale društvene mreže), CM godine (community menadžer/ica godine), SoMo Content (najbolji contentmarketinški projekt),Viralni blockbuster (internetski video godine), There’s Not A Problem I Can’t Fix Cause I Can Do It In The Mix (društvenomrežni miks), Aplikacija s velikim A (najbolja mobilna aplikacija) i Hodam i gledam (mobilni site ili kampanja).
Prijaviti se možete na www.somoborac.com/prijava. Svakodnevne novosti vezane za ovu najvažniju digitalnu nagradu možete pratiti i na službenoj Facebook stranici – www.facebook.com/somoborac.
Fotografija: www.media-marketing.com