Pheed – nova društvena mreža

Nedavno nam je predstavljena još jedna društvena mreža – Pheed, za koju osnivači kažu kako je kombinacija Facebooka, Twittera, Instagrama, YouTubea, pa čak (prema mišljenju nekih) Tumblra, SoundClouda i Pinteresta. Očito smo dobili novu društvenu mrežu koja je mješavina svega! Pa što je točno onda taj Pheed?

Pheed je svojevrstan spoj većine društvenih mreža koje danas aktivno koristimo. Zamisao je bila da se navike korisnika ujedine u jednoj mreži, pa je tako u prvih nekoliko dana otkako se pojavio zabilježeno više od 350 tisuća registriranih korisnika. Zasad zvuči obećavajuće, ali ne smijemo zanemariti činjenicu da je velik broj onih korisnika koji su se registrirali samo kako bi vidjeli o čemu se tu zapravo radi. Hoće li nastaviti koristiti ovu društvenu mrežu, tek trebamo vidjeti.

Naime, premda Pheed na prvu zvuči odlično, teško je za očekivati da će se velik broj aktivnih korisnika Facebooka, Twittera i ostalih društvenih mreža ubrzo prebaciti na ovu mrežu i zapustiti svoje brižno ažurirane profile na postojećim mrežama. Pheed se svakako potrudio korisnicima ponuditi raznolike opcije.

Osnivačima Pheeda Instagram je bio previše jednostavan te su odlučili osnovni koncept Instagrama malo proširiti – poput Twittera i Tumblra svaki korisnik može lajkati objavljene sadržaje i uvrstiti ih među svoje bookmarke. Za razliku od Twittera, korisnicima je omogućeno izravno komentiranje svakog objavljenog sadržaja drugih korisnika. Ovdje Pheed već nalikuje planetarno popularnom Facebooku. Međutim, ono što Pheed nudi (za razliku od većine ostalih društvenih mreža) jest zaštita objavljenoga sadržaja, što znači da svaki sadržaj koji uploadate na Pheedu možete zaštititi autorskim pravom.

Sadržaj koji korisnik objavi u principu je besplatan, ali odlučite li se na naplatu onoga što objavljujete, to također možete učiniti putem Pheeda (bilo putem mjesečne naknade ili opcije pay-per-view). Ova nova društvena mreža omogućava izravnu prodaju digitalnog sadržaja svojim korisnicima. Pheed se naravno nije odrekao novčane koristi od ovakvog načina prodaje, pa za svaki prodani digitalan sadržaj utrži polovicu zarade. Upravo ovakva mogućnost prodaje privukla je razne osobe iz javnoga života, točnije one koji potječu iz industrije zabave.

Tako razni glazbenici, većinom oni iz SAD-a, naplaćuju pristup sadržajima koje objavljuju na ovoj društvenoj mreži. Ako se sjetimo da slične stranice (službene fan stranice) isti ti glazbenici imaju na Facebooku, Twitteru i YouTubeu, teško da ćemo odvojiti novac kako bismo imali taj ”privilegij” čitanja njihovih postova i slušanja tj. preuzimanja njihovih pjesama. Ono čemu se glazbenici prvenstveno nadaju, barem pretpostavljam jer drugi razlog naplate (još) ne vidim, jest legalna nabavka njihovih djela. Naime, Pheed omogućava objavu glazbenoga sadržaja pa ako određeni glazbenik odluči naplatiti preuzimanje svoje pjesme, legalnim putem došli ste do te pjesme i glazbenik nije ostao zakinut za naplatu iste. S druge strane, YouTube dnevno trpi neviđen broj klikova i postala je već praksa slušati razne pjesme izravno s tog servisa.

Uzmemo li u obzir činjenicu da danas velik broj ljudi ima svoje profile na raznim društvenim mrežama i da neke od njih svakodnevno ažurira, teško je oteti se dojmu da Pheed možda neće uspjeti popeti se na ljestvici top društvenih mreža. Prvenstveno zato što još jedna društvena mreža radi pravu pomutnju među korisnicima. Pheed je imao to na umu, stoga se vodio suprotnom logikom od većine mreža i uveo već spomenutu zaštitu sadržaja i mogućnost naplate istih. Možda im nije cilj imati više (desetaka) milijuna svojih korisnika, nego pružiti kvalitetan sadržaj bez krađe od strane drugih korisnika.

Kao i druge društvene mreže, Pheed ima velik broj prednosti i mana. S vremenom ćemo vidjeti hoće li zadržati ovaj naizgled velik broj korisnika, hoće li taj broj i dalje znatno rasti tj. hoće li korisnici nastaviti s aktivnim uređivanjem svojih kanala (na Pheedu ne kreirate svoj profil, već kanal) i time omogućiti da se Pheed ”progura” kraj Facebooka i Twittera. Svakako treba dati šansu ovoj društvenoj mreži, a ako vas ona ipak ne uspije zaintrigirati – ništa strašno, još uvijek imate svoje Facebook, Twitter, Instagram i druge profile kojima ionako svakodnevno posvećujete dio svog slobodnog vremena.

cta-planb-3


Propustili ste