Kina na društvenim mrežama

Želja za gledanjem filma na velikome platnu odvela nas je najprije do društveno-mrežnih odredišta hrvatskih kina, no ono što smo ondje zatekli neugodno nas je iznenadilo. Kuće koje udomljuju jednu od najkreativnijih industrija u svijetu imaju najmanje kreativne fan stranice, no ni to nije najgore – većina domaćih kina umjesto fan stranica ima kreirane privatne profile (što u startu krši pravila Facebooka). A ni većina onih s kreiranom fan stranicom ne pristupa joj dovoljno ozbiljno, pa se stječe dojam da se njima upravlja po principu ''vidjela žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu''

Tako velik dio domaćih kina kontinuirano komunicira svoj program, što ne mora nužno biti loše i pogrešno, no itekako treba znati odabrati formu u kojoj će se nešto komunicirati. Isključivo (samo)promotivne objave i pozivi dođite/pogledajte/kupite ulaznicu dugoročno nikada ne padaju na plodno tlo jer ih se publika brzo zasiti i ubrzo izgube svaku vrijednost. Stoga izdvajamo samo ona kina koja su nas specifičnim sadržajem na fan stranici ili programom koji nude zadržala na svom virtualnom odredištu.

Kino Europa  nalazi se u samome središtu Zagreba te ima najstariju i, smatra se, najljepšu aktivnu kinodvoranu u metropoli. Ovo kultno kino djeluje u službi galerije i kafića, a njegovo društveno-mrežno odredište na Facebooku jednako je popularno s gotovo 12 tisuća fanova te vjerno oslikava sve ono što se zbiva na fizičkoj lokaciji kina. Značajka sadržaja kojeg ovo kino komunicira najave su zbivanja u Varšavskoj 3, koje se odnose na filmske festivale i programe te novije filmske naslove iz zemlje i regije, a nisu mu nepoznanica ni glazbena gostovanja. Profesionalan, ali povremeno i prigodno ležeran stil zadovoljit će i one koji se žele informirati, ali i one koji se žele zabaviti kako na fizičkoj, tako i na virtualnoj lokaciji ovoga kina. Također, pitanja koja imate za administratore ove fan stranice neće ostati neodgovorena. Mi smo sve ovo i još više saznali smo jer smo fanovi ovoga kina na Facebooku. 🙂

Cinestar Multiplexi, koji se sastoje od 11 kina, 79 dvorana i 39 860 sjedala, okupili su najbrojniju domaću Facebook zajednicu ljubitelja odlazaka u kino, onu koja trenutačno broji više od 115 tisuća fanova. Očekivano, Cinestar Multiplexi na Facebooku komuniciraju sadržaj koji se odnosi isključivo na premijere i evente organizirane u sklopu istih, a koji su često popraćeni fotogalerijama ili vode na službene stranice Cinestara. Nađe se mjesta i za trailere nadolazećih “udarnih” naslova i nagrađivanje vjernih posjetitelja. Članovima ove zajednice zasigurno neće promaknuti dolazak iščekivanog naslova kao ni poneke vijesti iz svijeta kinematografije. Ono što za ovu fan stranicu preporučujemo jest korištenje cover fotografije koja će biti u skladu s pravilima Facebooka, objavljivanje konciznijih statusa o kojima će se više informacija moći pronaći na linku uz status (a ne u samom statusu) i više komunikacije s brojnom zajednicom koja će tako biti još interaktivnija.

U jednom smo se trenutku ponadali da ćemo fan stranicu Cineplexa, u kojemu se uglavnom prikazuju komercijalni filmovi i koja ima zajednicu od 17 000 Facebook fanova, moći izdvojiti kao onu koja je na dobrome putu da postane jedna od najboljih, no kršenje Facebookovih pravila spriječilo nas je u tome, pa za početak preporučujemo čitanje istih (posebice dio o cover fotografiji). Pohvalno je to što se trude objave prilagoditi platformi na kojoj komuniciraju i za razliku od drugih ne prenose službene informacije u obliku priopćenja, ne pozivaju isključivo na konzumaciju usluga koje nude, već se trude putem zanimljivih statusa na nešto suptilniji način najaviti što se trenutačno prikazuje ili će se tek prikazivati. Uz to, komunikacija i najava programa odvija se svakodnevno putem različitih sadržajnih formi (fotografije, pitanja, videoisječci), koje se dodatno ističu korištenjem uglatih zagrada na početku svakoga posta. Preporučujemo da se više komuniciraju odlično osmišljene ”rubrike” Fun Facts, Šuška se šuška i Zabavne filmske činjenice, koje korisnicima nude dodatnu vrijednost – uz zabavu će nešto i naučiti.

Art-kino Croatia nas je, među ostalim, pridobilo lajtmotivom na svojim cover fotografijama koji decentno prezentira Krešimirovu 2 u Rijeci, ali i sustavnom komunikacijom sa zajednicom od gotovo četiri tisuće fanova. Također, želja ovoga kina da postane mjesto gdje će se educirati sadašnje i nove generacije filmofila zrcali se na njegovoj virtualnoj društveno-mrežnoj lokaciji, a novosti i zanimljivosti iz svijeta filmova koje nećete imati prilike pogledati u multipleksima, kao i najave istih, nezaobilazne su u objavama na ovoj fan stranici. Administratorima bismo preporučili detaljnije upoznavanje s pravilima Facebooka koja se odnose na provođenje nagradnih igara i natječaja, četvrtastu profilnu fotografiju koja će se cijela prikazivati na stranici i u objavama, statuse bez glomaznih linkova (koji su često duži od samog statusa) te da malo više pripaze na tipfelere i poneke gramatičke pogreške.

Kultno kino Tuškanac  jedno je od rijetkih u kojima možete pogledati nekomercijalne filmove, kinotečni sadržaj ili alternativne i eksperimentalne filmove, a svoju bi obrazovnu ulogu za koju se zauzima u stvarnom životu trebalo prenijeti i na fan stranicu. Program klasičnog nijemog i zvučnog filma, stranog i hrvatskog, nacionalni i autorski ciklusi, posebne projekcije vezane za povijesne obljetnice te ”udomljavanje” brojnih filmskih festivala predstavljaju velik izvor sadržaja za komuniciranje na Facebook fan stranici. Nažalost, ne možemo reći da je dobro prenesen i komuniciran jer je fan stranica ovoga svima nam dragoga kina s vremenom poprimila izgled oglasne ploče, a ona to ne smije biti. Zakonitosti ove platforme zahtijevaju komunikaciju u potpuno drukčijoj formi od službenih priopćenja i prenošenja sadržaja s internetske stranice samo uz popratnu rečenicu o vremenu prikazivanja, što u ovome slučaju dominira. Također nedostaje svakodnevna i kontinuirana komunikacija koju itekako treba njegovati. Stoga preporučujemo potpuni zaokret u vođenju ove fan stranice – šture najave treba izbjegavati, a sadržaj obogatiti zanimljivim i informativnim informacijama koje će zajednicu educirati, ali i zabaviti te tako potaknuti i učestalu komunikaciju.

Generalni je zaključak da se vođenju fan stranica pristupa poprilično neozbiljno, a čini se kako se većina kina počela time baviti jer je korištenje spomenute platforme besplatno, pa zašto je ne iskoristiti kao kanal za (samo)promociju. No premda to na prvi pogled tako izgleda, vođenje fan stranice s druge strane zahtijeva određena znanja i vještine – treba znati kako i kada ono što imate reći iskomunicirati i u kojoj formi.

Potrebno je unijeti dodatnu vrijednost u komunikaciju koja treba biti svakodnevna, jer jednom kada kreirate fan stranicu oko koje počnete graditi zajednicu, povratka nema. Zajednica živi 24 sata na dan, a vi ste dužni brinuti se o njoj i svakodnevno je hraniti novim i svježim sadržajem, kojega u svijetu filma zasigurno ne manjka.

Tips & tricks
Nov i svjež sadržaj – društvene mreže ne trpe komuniciranje isključivo (samo)promotivnog sadržaja, stoga treba tragati za dodatnim sadržajima i prilagođavati ga ciljnoj publici.
Zabavan i informativan sadržaj – primjerice filmski citati, zgode ili nezgode s filmskoga seta…
Sadržaj koji prati tekuća zbivanja – zanimljivosti iz života glumaca (trivija) koji imaju angažman u filmu koji se trenutačno prikazuje ili će se prikazivati.
Poštivanje pravila – korištenje Facebook fan stranica zahtijeva i poštivanje detaljnih pravila te platforme, koja su vam dostupna u bilo kojem trenutku.

cta-planb-3


Propustili ste