Business 2 business na društvenim mrežama
- 4. siječnja 2013.
- #b2b — #b2c — #Business 2 business — #društvene mreže — #facebook — #linkedin — #marketing — #twitter
Business 2 business model uključuje brojne ciljeve, a među njima su najvažniji izgradnja kvalitetne veze s partnerima i korisnicima te stvaranje svijesti o brendu među utjecajnim skupinama i pojedincima. Premda će nekima pomisao na B2B djelovati poprilično grubo jer ostavlja dojam kako imate posla s nečim apstraktnim i neopipljivim, međutim, iza svakog biznisa postoje osobe koje ga osmišljavaju, obavljaju i šire dalje. Nastup na društvenim mrežama prilagođen je upravo tim skupinama ili pojedincima i ne razlikuje se previše od nešto raširenijeg B2C marketinškog modela. Ipak, dok je prilikom stvaranja veze s korisnicima u prvome planu uglavnom prodaja proizvoda ili usluge, kod B2B modela fokus bi ipak trebao biti na međusobnom povezivanju, odnosno networkingu, s mogućim suradnicima.
Takav nastup na društvenim mrežama idealan je za stvaranje svjesnosti o onome što tvrtka nudi, no prije ikakvih radnji zahtijeva i pomnu analizu ključnih osoba te odabir odgovarajuće platforme.
Kada se upuštate u ovakvu vrstu marketinga i komunikacije s potencijalnim suradnicima i klijentima, dobro je pripremiti jasnu strategiju i imati uvid u vlastitu ”publiku”, odnosno u potencijalne suradnike ili klijente. Također se ne treba fokusirati samo na jednu društvenu mrežu ili pak na velik broj njih, ali u samome početku možete istražiti mogućnosti onih najpopularnijih vezanih za područje vašega poslovanja, te u konačnici kao primaran kanal komunikacije odabrati onaj koji najviše odgovara postavljenoj strategiji. Tražite li ležerniji odnos, tada će Facebook ili Twitter biti dobar izbor za vas, za razliku od LinkedIna koji je još uvijek najsnažnija poslovna online zajednica, no njegovi članovi imaju nešto profesionalniji, više uniformiran nastup.
Ovo je važno precizno odrediti i zbog još jednog razloga: da biste uopće mogli precizno adresirati željenu poruku, morate znati na koju adresu ćete je poslati. Za razliku od B2C modela u kojemu se ne obraćate pojedincima posebno, odnosno okupljate ih na temelju određenih karakteristika, B2B uglavnom zahtijeva fokusiranje na određene skupine ili pojedince koji su relevantni za vaše područje, stoga morate znati gdje se oni kreću i na kojim platformama su najaktivniji.
Nakon detektiranja gdje se nalaze osobe kojima se želite obratiti te nakon odabira odgovarajuće društveno-mrežne platforme, prije negoli se uputite u bilo kakvu komunikaciju potrebno je imati na umu da je iskrenost pola uspjeha. Marketinški stručnjak Joel York u svome tekstu je istaknuo veoma važnu rečenicu koja bi trebala biti nit vodilja svakom biznismenu u potrazi za kvalitetnim poslovnim partnerima: B2B profesionalci ne slijede logo, oni slijede kolege. Ovaj savjet dobro je usvojiti jer neprestano treba imati na umu da je vaš rad i trud vidljiv online neograničenom broju korisnika i potencijalnih klijenata ili suradnika. Također trebate imati na umu da su ljudi uključeni u B2B model mnogo zahtjevniji i oprezniji od ”običnih” korisnika. Reputacija se gradi dugo, ali za njezino rušenje dovoljno je minimalno vremena. Samo iskreni motivi i nastup mogu voditi do dugoročnoga uspjeha i stvoriti kvalitetne veze i odnose.
Na kraju, nakon što doprete do željenih osoba i njihovih tvrtki te uspostavite dobru online komunikaciju, nužno je taj odnos produbiti i u offline sferi. Bez obzira na mnoge prednosti interneta i društvenih mreža, njih treba prihvatiti kao prvi korak jer teško da će zamijeniti face-to-face odnos koji je primaran za stvaranje i zadržavanje međusobnoga povjerenja i ostvarivanje daljnje suradnje.