Top savjeti za uspješnog ”instagramera”

Da slika govori tisuću riječi, dokazuje najbrže rastuća najmlađa društvena mreža koja okuplja 130 milijuna korisnika mjesečno. Snalaženje na Instagramu vrlo je jednostavno i svodi se na dijeljenje foto i videosadržaja koji svojom kvalitetom privlače nove sljedbenike. Ali kako se istaknuti u oceanu ''instagramovaca''? Donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da budete primijećeni na Instagramu.

1000 Words / Shutterstock.com

U nepune tri godine od lansiranja, mala aplikacija za dijeljenje fotografija prometnula se u punokrvnog diva društvenih medija koji, prema posljednjim statistikama, mjesečno okuplja 130 milijuna korisnika. Za to vrijeme Instagram se proširio s iOS sustava na Android i web, uspješno je pridružen društvenoj mreži broj 1 – Facebooku, čak 40 posto svjetskih top-brendova uvrstilo ga je u svoje marketinške strategije, a odnedavno je obogaćen i funkcijom kreiranja i dijeljenja videosadržaja, postavivši se kao ozbiljna konkurencija Twitterovu videoservisu Vineu.

U samo prvih sat vremena rada videofunkcije na Instagramu je kreirano 5 milijuna videosadržaja, dok je baza fotografija svakoga mjeseca bogatija za 40 milijuna. Jasno je – Instagram je voljen! Za neke predstavlja ovisnost, za neke marketinški alat, no jedno je sigurno – Instagram je svakako svojim jednostavnim, zabavnim i prije svega vrlo društvenim konceptom, uz dašak retra, revolucionarizirao dijeljenje sadržaja, postavši omiljeni servis ne samo hobistima već i profesionalcima.

Osnove korištenja Instagrama jednostavne su i lako je početi, no ono što se većina korisnika pita jest – kako privući željenu količinu pratitelja? Ne postoji brzo rješenje koje će preko noći dovesti tisuću novih ljudi na vaš profil, ali postoje trikovi koji će vas do cilja dovesti mnogo brže nego što ste očekivali.

Kvaliteta prije kvantitete

Za razliku od brojnih online-servisa koji uz pomoć botova i algoritama optimizacijom mogu privući veći broj korisnika, Instagram, kao vizualni medij, zahtijeva samo jedno – kvalitetan sadržaj! Kod odabira fotografija koje želite pokazati na Instagramu budite selektivni – ne tretirajte Instagram kako vaš osobni fotodnevnik objavljujući fotografije vaše dnevne rutine (moj ručak, moj pas, moj izlazak i sl.). Umjesto toga odaberite najkvalitetnije fotografije, uredite ih s pomoću ponuđenih Instagram filtera (ili u nekoj drugoj aplikaciji za uređivanje fotografija) te podijelite s ostalim ”instagramovcima”, ali nemojte dizati sve fotografije odjednom, dozirajte.

Instagram je živi dokaz da ljudi doista uživaju u prekrasnim fotografijama koje na specifičan način prezentiraju ono umjetničko u svakom korisniku. Zabunite li se pa umjesto toga za vrijeme nekog koncerta na Instagram ispalite dvadesetak jednako mutnih fotografija pozornice, samo riskirate da vas netko skine sa svoje liste profila koje prati. ”Instagramovci” uživaju u inspiraciji, a ne u dnevnoj rutini vašeg života.

Postoje fotografije koje uvijek nekako prođu bolje od drugih. Ako se izgubite u moru fotografija mačkica, slatkih psića, zalazaka sunca, neba i oblaka, zgodnih komada i profi HDR fotografija, posjetite Statigram – odličan alat za praćenje, mjerenje, upravljanje i promociju vašeg Instagram profila.

Instagram kamera i popratnih 20 filtera za uređivanje fotografija dobri su, ali nisu najbolji na tržištu. Želite li da vaše fotografije doista odskaču kvalitetom, preporučujemo da koristite druge aplikacije s mnogo boljim kamerama i mogućnostima uređivanja. Pokušajte s aplikacijama kao što su Camera+, Blux Camera Pro, Snapseed, Pixlr-o-matic, Diptic i 360 Panorama.

Iskoristite moć tagova

Najjednostavniji način da dovedete nove ljude do svog profila jest dodavanje #hashtagova na pojedinu fotografiju. Hashtag opisuje ključne karakteristike fotografije i tako otvara vrata drugim korisnicima do vašeg profila. Strateški odabir hashtagova dovest će ljude koji će lajkati ili komentirati vašu fotografiju ili će pak početi pratiti vaš profil. Naravno da postoje i najpopularniji tagovi, iskoristite ih! I pazite, nema potrebe za pretjerivanjem, dovoljno je do 10 ključnih tagova za dobre rezultate.

Tagirajte lokacije na fotografijama koje vizualno predstavljaju određeno mjesto. Ljudi vole pregledavati fotografije pojedine lokacije, pa eto još jedne šanse za privlačenjem novih ljudi do vašeg profila.

Isto vrijedi i za tagiranje osoba na fotografijama – tagirajte prijatelje koji se nalaze na vašim fotografijama i te će se fotografije naći na njihovim profilima pod rubrikom Photos of You, eksponirajući vaš profil svim njihovim prijateljima.

Spojite se s drugim ljudima

Na društvenoj ste mreži, budite društveni! Da biste to realizirali, prvenstveno morate otvoriti svoj profil u postavkama tako da je vidljiv svima, a ne samo vašim prijateljima. Iskoristite funkciju Find and invite friends kako biste se spojili s ljudima koje već pratite na Facebooku ili čije brojeve telefona imate spremljene u svojem telefonskom imeniku. Tako ćete oformiti prvu bazu pratitelja koju kasnije možete nadograđivati. Slično kao i na Twitteru, slijedite profile drugih ljudi i ako im se svidi sadržaj vašeg profila, oni će slijediti vas. Lajkajte tuđe fotografije i tako privucite pažnju ljudi na vaš profil. Komentirajte i pohvalite njihove fotografije, komunicirajte!

Instagram nije samo virtualna zajednica, postoje Instagram grupe koje okupljaju ”instagramovce” i u stvarnom svijetu. Proširite svoju mrežu kontakata i na ovaj način te sudjelujte u zabavnim aktivnostima kao što su različiti događaji, natjecanja i popularni InstaMeetovi – okupljanja korisnika koji se putem photo-walka, odnosno šetnje gradom uz fotografiranje, druže i upoznaju te međusobno dijele savjete za korištenje ove popularne mreže. Za početak, lajkajte Facebook stranicu hrvatskih ”instagramera”.

Dijelite svoje fotografije i na drugim društvenim mrežama

U postavkama vašeg Instagram računa nalazi se opcija dijeljenja sadržaja prema drugim društvenim mrežama. Povežite vaš Instagram profil s Facebookom, Twitterom, Tumblrom, Flickrom i Foursquareom te dodatno povećajte mogućnost širenja svoje mreže pratitelja.

cta-planb-3


Propustili ste