Što je ‘in’ u web dizajnu?
- 11. ožujka 2016.
Uloga vizualnoga u digitalnome marketingu izrazito je važna, osobito kada je riječ o kreiranju korisničkoga iskustva te pojednostavljenju pojedinih procesa za korisnika. Kao jedna od temeljnih prisutnosti u digitalnome okruženju, web stranica ima veliku važnost u pružanju prethodno navedenoga, ali i odražavanju željenoga imidža poduzeća prema njegovim ciljnim skupinama korisnika, odnosno potrošača. Dakle, prema procesu dizajna ili redizajna web stranice treba pristupiti strateški i promišljeno, uzimajući o obzir trendove u struci, očekivanja i potrebe korisnika, a uz to i standarde dizajna koji doživljavaju drastičan rast.
Zašto je, među ostalim, promišljanje o korisničkome iskustvu izuzetno važno pri kreiranju web stranice? Zato jer je ono temelj za ostvarenje konverzija i generiranje prihoda putem digitalnih marketinških kanala. U nastavku vam donosimo nekoliko savjeta, uz primjere, o tome kako pomoću web dizajna kreirati jedinstveno korisničko iskustvo za posjetitelje web stranice.
Manje je uvijek više
Minimalizam u dizajnu zapravo je rezultat želje korisnika za preglednošću i jednostavnošću korištenja usluge ili kupnje proizvoda nekog poduzeća putem web stranice. S druge strane, otkako web odredišta postaju sve kompleksnija uz nužnost responzivnoga dizajna, minimalizam sve više dobiva na važnosti.
Mobilno na prvome mjestu
S obzirom na trendove i ponašanje korisnika u digitalnome marketingu te rast korištenja pametnih uređaja, u prvome redu mobitela, nije iznenađujuće kako se pri dizajnu web odredišta prioritet stavlja na mobilno. Osim kod kreiranja novih web stranica, mnoga poduzeća shvatila su važnost prilagođavanja ponašanju korisnika te svoje stranice pretvaraju u mobile friendly odredišta koja će zadovoljiti očekivanja korisnika i omogućiti im izvršenje određene radnje. Ovdje je još jednom važno naglasiti prednost responzivnoga dizajna kao najboljega rješenja jer prilagođava stranicu svim uređajima i veličinama zaslona.
Uvodno slovo
Kao što se u praksi već može primijetiti, ovo je godina svijetlih, prikladnih i podebljanih fontova. Upotreba takvih fontova može povećati razinu privlačnosti web odredišta za posjetitelje te, u konačnici, i povećati ukupan broj posjeta. Za razliku od korištenja tadicionalnih “korporacijskih” fontova, izlaženje izvan okvira u tom smislu može poboljšati interakciju s posjetiteljima web stranice. No, pri odabiru fonta web stranice treba pripaziti i na to da se on uklapa u cjelokupan vizualni identitet marke i web odredišta.
Slike kao pozadina
Jedan od trendova koji je vrlo brzo postao popularan je i korištenje (visoko kvalitetnih) slika (ili dinamičkih elemenata) kao pozadine web stranice. Slikom ili nizom fotografija, umjesto riječima, posjetiteljima se može ispričati priču te odslati srž poruke koju poduzeće želi prikazati ili utjecati na formiranje željenoga imidža u javnosti, a uz to, poboljšava se i izgled web stranice. Naravno, i slike koje se koriste moraju se uklapati u cjelokupan identitet marke i njezin način komunikacije s korisnicima. Osim toga, a nadovezujući se na prethodno, na sliku možete dodati i kratki tekst koji će posjetitelje pozivati na određenu aktivnost.
Naglašene i dinamične boje
Već smo spomenuli kako je vizualno izuzetno važno u digitalnome marketingu, a psihološki učinak boja na korisnike (u offline i online okruženju) već je odavno dokazan. Svjetliji i “sretniji” tonovi te jarke boje jedan su od trendova koji je u posljednje vrijeme poprilično uzeo maha. Jednako kao i u svakodnevnomu životu, boje će utjecati na ponašanje posjetitelja web stranice te ih privlačiti (ili odbijati) na što dulje zadržavanje i istraživanje web stranice. Odabir boja također treba odgovarati cjelokupnome vizualnom identitetu poduzeća ili marke za koju se kreira online prisutnost.