Ratovi zvijezda u vremenu društvenih mreža

Nakon brojnih nagađanja i glasina, iščekivanju je došao kraj: konačno je poznato ime sljedećeg nastavka Ratova zvijezda! Epizoda VII tako će nositi (pod)naslov The Force Awakens, odnosno Sila se budi, a vijest o službenom krštenju nadolazećeg filma prošloga je tjedna sasvim očekivano snažno odjeknula internetom i društvenim medijima. Pritom se nekima naziv sviđa, neki pak misle da je mogao biti i bolji, ali u svakom slučaju zvuči bolje od ozloglašene Fantomske prijetnje.

Poznato je da se internet i Ratovi zvijezda jako vole, a otkad je Disney prije dvije godine kupio studio LucasFilm i najavio snimanje novih nastavaka, Facebook, Twitter i ostale društvene mreže konstantno preplavljuju glasine, rasprave i viralni sadržaj koji se bavi kultnom svemirskom sagom. Toga je dakako bilo i prije, ali kako se približava novo poglavlje u serijalu, čini se da su Ratovi zvijezda postali druga najpopularnija stvar na “mreži svih mreža” (na prvom mjestu su, naravno, mačke).

Ratovi zvijezda predstavljaju kulturološki fenomen s dugim stažem, čiji počeci sežu još u preddigitalno doba, ali dolaskom interneta i pogotovo društvenih mreža postao je još izraženiji njihov ogroman utjecaj i popularnost. Jedan od najboljih primjera je famozan Dan Ratova zvijezda koji fanovi obilježavaju 4. svibnja (May the 4th), a postao je nezaobilazan upravo u vrijeme društvenih medija. Na taj datum tako je gotovo nemoguće biti na Twitteru ili Facebooku, a da vam ne iskoči neka objava o Ratovima zvijezda ili čak fotografije kostimiranih prijatelja. Istodobno, razni brendovi i kompanije uvidjeli su priliku za malo drukčiji oblik promocije pa početkom svibnja svojim fanovima na društvenim mrežama plasiraju zabavan tematski sadržaj i duhovite mash-upove s motivima slavnoga serijala. Takva strategija pokazala se kao pun pogodak jer brendovi korisnicima pokazuju kako “kuže spiku”, a istodobno šire viralni potencijal svog sadržaja.

Malo drukčiji, a opet sličan potez napravio je prošloga tjedna popularan tehnološki portal The Verge, koji je povodom službene objave naziva nove epizode predstavio jednostavan generator memea, s pomoću kojega možete kreirati vlastiti naslov nadolazećeg filma “ako niste zadovoljni postojećim”. Portal je lansirao zgodan servis u pravo vrijeme, a korisnici su, sasvim očekivano, prihvatili igru i preplavili društvene servise duhovitim prijedlozima.

Moć novih medija dobro je poznata i studijskim glavešinama, pa su službeni profili serijala odavno pokorili sve važnije društvene mreže. Pritom je posebno bogat YouTube kanal Ratova zvijezda na kojemu se mogu pronaći brojne reportaže, klipovi, intervjui, foršpani za videoigre, ali i arhivski sadržaj o staroj trilogiji.

Istodobno, “glavna” stranica Ratova zvijezda na Facebooku (koja, usput, ima gotovo 13 milijuna fanova) i profil na Twitteru ključni su kanali za širenje najnovijih vijesti, dok je njihov Instagram pravi mali raj za nostalgičare i ljubitelje memorabilija.

“You know that little droid is going to cause me a lot of trouble.” #StarWars #Vintage

A photo posted by Star Wars (@starwars) on

Prednost je što i sam redatelj novoga nastavka, J. J. Abrams, savršeno razumije moderne medije i sklon je viralnim kampanjama, što je već dokazao svojim starijim projektima, poput serije Izgubljeni ili filma Super 8.

Putem Twitter profila svoje producentske kuće Bad Robot, Abrams je tako u nekoliko navrata plasirao kriptične fotografije sa seta novih Ratova zvijezda koje su privlačile veliku pozornost fanova i redovito završavale kao vijest u medijima, a društvene kanale iskoristio je i za promoviranje humanitarne akcije #ForceForChange. Na radost internetske zajednice, istovremeno se ”prepucavao” sa svojim kolegom Zackom Snyderom, što je rezultiralo uvrnutim viralnim sadržajem koji je Ratove zvijezda spojio s Batmanom i Supermanom.

Do premijere novoga nastavka najpoznatije filmske sage ostalo je nešto više od godinu dana, što znači da nas prava ludnica tek očekuje. Prvi foršpan filma još nije ni na pomolu, a budite sigurni da će internet ”eksplodirati” onoga dana kada bude objavljen. Još veći kaos bez svake sumnje dogodit će se kada film krene u kinodistribuciju, nakon čega će Facebook i Twitter biti zagušeni reakcijama i komentarima, a sve će se sigurno ponoviti i s nastavcima. Sila je očito vrlo jaka i u digitalnom dobu.


Propustili ste