iBeacon – od buzzworda do realnog iskustva
- 18. rujna 2015.
- #geolokacijski marketing — #iBeacon — #lokacijske usluge
Lokacijske usluge (Location Based Services – LBS) poduzećima i korisnicima usluga pružaju brojne mogućnosti i prednosti. Primanje relevantnih poruka, kreiranje vrlo specifičnih ponuda, veći doseg i razina uključenosti korisnika, mogućnosti uštede, poboljšano i personalizirano korisničko iskustvo, samo su neke od prednosti koje su dovele do brze prihvaćenosti lokacijskih usluga.
Tehnologija koja podržava pružanje lokacijskih usluga sve je razvijenija i sofisticiranija, a dakako, jedna od najpopularnijih i najpoznatijih te vrste je iBeacon koji je 2013. godine razvio Apple. Ta je tehnologija zapravo bazirana na senzorima povezanim s aplikacijom, koji uz vrlo visoku razinu preciznosti u određivanju lokacije prepoznaju mobilne uređaje u svojoj blizini. U samom početku razvoja i lansiranja iBeacona na tržište analitičari su predviđali da će najviše koristi od njegova uvođenja imati maloprodajna poduzeća te da će biti među prvima koji će prihvatiti i primjenjivati ovu vrstu lokacijske tehnologije – što se doista i dogodilo. Potrošači su svoje prvo iskustvo s iBeacon tehnologijom doživjeli u maloprodajnim objektima, najprije na američkome tržištu, a zatim i šire.
Uvođenjem iBeacon tehnologije poduzeća su dobila mogućnost komuniciranja sa svojim korisnicima putem mobilnih uređaja, od trenutka kad namjeravaju ući u prodavaonicu do samoga kraja procesa obavljanja kupnje i izlaska iz trgovine. Potrošačima se, ovisno o njihovu trenutačnom položaju u objektu, šalju informacije vezane uz popuste, posebne pogodnosti kupnje te ih se podsjeća na proizvode za koje su prije pokazali interes. Zatim, mogu im se slati promidžbene poruke za proizvode pokraj kojih prolaze a da ne pokazuju zanimanje za njih ili ih podsjetiti na njihovu shopping listu, ovisno o odjelu prodavaonice na kojemu se nalaze.
Pomoću iBeacon tehnologije kupac može pripremiti svoju narudžbu koja će ga dočekati spremna za preuzimanje na odabranome prodajnome mjestu. iBeacon pomaže korisnicima u jednostavnijem snalaženju u trgovini te ih usmjerava prema onome što traže. Osim unutar objekta, s potrošačima se putem iBeacon tehnologije može komunicirati i izvan prodavaonice uz dodatak smjernica o tome gdje se nalazi njima najbliža prodavaonica i kako doći do nje. iBeacon tehnologija poduzećima pruža mogućnost boljeg povezivanja s potrošačima.
Jedan od prvih i uspješnih primjera uvođenja iBeacon tehnologije u maloprodajna poduzeća bio je Macy’s, koji u svojim trgovinama diljem svijeta prodaje kućanske potrepštine, odjeću, nakit i kozmetičke proizvode. Aplikacija Shopkick’s shopBeacon služi kao kupčev osobni mobilni asistent tijekom kupnje. Već pri ulasku u prodavaonicu iBeacon tehnologija prepoznaje kupca te na njegov mobilni uređaj šalje personaliziranu poruku kojom se uz dobrodošlicu, kupca podsjeća i koliko je proizvoda dodano među njegove omiljene te koliko ih je uključeno u posebnu ponudu.
Nakon otvaranja aplikacije, kupcu se prikazuju svi proizvodi koje je već dodao među svoje favorite. Dok se kupac kreće unutar prodavaonice, aplikacija ga obavještava o posebnim ponudama i mogućnostima uštede, a uz to, može ga podsjetiti i na proizvode koje je dodao među svoje favorite, i to upravo iz onoga odjela prodavaonice na kojemu se trenutačno nalazi. Kupac može pregledavati katalog proizvoda unutar svakog odjela te dobiva preporuke za istaknute proizvode, što može pomoći u odlučivanju i konačnome odabiru.
Kako to izgleda u praksi, možete pogledati u ovom videu:
Uz pomoć iBeacon tehnologije poduzeće je dobilo mogućnost praćenja kretanja kupaca u prodavaonici te slanja relevantnih ponuda. Uz sve to, aplikacija povezuje kupčevo online ponašanje, čime se dodatno poboljšava njegovo korisničko iskustvo u prodavaonici.