Endorsement, nova značajka LinkedIna – prednost ili mana?
- 24. listopada 2012.
- #društvene mreže — #linkedin
LinkedIn je mreža koja je raširena prvenstveno među poslovnim korisnicima. Svi oni koji se njime koriste nastoje što bolje i preciznije istaknuti svoje vještine, a odnedavno je uveo i novu opciju – endorsements, značajku koja olakšava prepoznavanje vaših profesionalnih veza prema njihovoj stručnosti i vještinama
Piše
Iva Vodanović

LinkedIn je omogućio svojevrsno potvrđivanje vještina koje ste naveli na svome profilu, a pitanje koje se postavlja jest može li vam to ikako i na koji način pomoći? Mišljenja korisnika su različita, no najprije bi bilo korisno pojasniti kako se ova značajka može iskoristiti. Ako među svojim kontaktima na ovoj mreži vidite pojedinu vještinu koju biste željeli istaknuti kod te osobe, možete je vrlo jednostavno potvrditi, odnosno kliknuti na “endorse”.
Time biste omogućili isticanje te vještine (prema mišljenju nekih ljudi) na nešto bolji način nego pisanjem preporuke za tu osobu. Pisanje uobičajene preporuke u kojoj se navode razne stereotipne rečenice koje potencijalni poslodavci čitaju gotovo svakodnevno, postalo je pomalo dosadno i rijetko što ih danas može oduševiti. Ili bolje rečeno, morate biti uistinu izvrsni i isticati se kako biste nekoga zainteresirali. Ali ako imate navedenu određenu vještinu na svome profilu i vaš kontakt je potvrdi, time ju je istaknuo kao da je rekao nešto poput: “On(a) je stvarno izvrstan(na) u tome!”.
To je već nešto što bi svaki poslodavac mogao uočiti, jer ne samo da je vještina istaknuta (ionako ih pišemo u preporukama), nego izravno možemo vidjeti kako ima pokriće. A ako mislite da je netko od vaših kontakata izvrstan u pojedinom području, a to nije naveo među svojim vještinama, dajte mu to do znanja – jednim klikom možete mu dodati vještinu i time ojačati njegov profesionalan dojam. U konačnici, bit networkinga jest u povezivanju ljudi s vrijednostima. Bez obzira na to radi li se o području vašega interesa ili vještinama, cilj uvijek mora biti doprinos vrijednosti vašoj mreži. Također je potrebno biti kritičan. Najgore što možete učiniti koristeći ovaj novitet LinkedIna jest poklikati sve vještine koje je netko naveo, jer time definitivno ne činite uslugu toj osobi.
Potrebno je dobro promisliti te istaknuti samo one vještine za koje sami možete jamčiti. Osoba kojoj ste barem malo ojačali ovaj “profesionalan” profil dobit će obavijest o onome što ste učinili, i to može značiti samo jedno – velika je šansa da će vam uzvratiti uslugu. Zato ne valja biti pohlepan i prvo tražiti druge da potvrde neke od vaših vještina, učinite to najprije za njih i velike su šanse da će usluga biti uzvraćena. Međutim, neki se ne bi složili s prednostima endorsementa.
Naime, kada imate napisanu preporuku, potencijalni poslodavac zna da je netko izdvojio vrijeme da je napiše te da je pisao upravo ono što misli o osobi koju preporučuje. S endorsementom se to gubi, jedan klik je svakako manje provedenog tj. odvojenog vremena za isticanje nekoga. Izgleda da se tako gubi profesionalnost ove mreže, te da polako postaje nalik Facebooku i njegovu famoznom lajkanju. Postavlja se i pitanje misli li onaj tko je kliknuo endorse uistinu tako, jer ta osoba nije upotrijebila ni jednu svoju riječ kako bi istaknula nečiju vještinu, stoga ne možete biti sigurni je li taj “endorse” uopće iskren ili je jednostavno nastao kao rezultat nečije zamolbe. Potrebno je biti oprezan s ovom značajkom. Srećom, nečiji “endorse” uvijek možete maknuti jer vam nije potreban ako ste ga dobili od nekoga koga ne poznajete.
U konačnici i takve situacije su moguće. Zasigurno laska kada vidite svaki novi “endorse”, ali potrebno je bolje pogledati od koga je stigao i u kojem kontekstu, jer svaki nepotreban jednostavno – treba maknuti. Potencijalni poslodavac, budući klijent ili partner sigurno neće imati kvalitetno mišljenje o nekome tko ima mnogo potvrda svojih vještina, pogotovo ako su pristigle od istih osoba. Feedback će biti loš i time profil nije ojačan, naprotiv – oslabljen je. Premda je poprilično rano procjenjivati je li ova nova opcija LinkedIna dobra ili loša, svakako valja biti oprezan s njom kako svoj profil ne biste pretvorili u nešto što izgleda kao Facebook – mreža za zabavu.