Top 7 reklama koje su čista umjetnost

Reklame uglavnom imaju jednu svrhu – da nas privuku na kupnju određenog proizvoda. Međutim, otkad je marketinške industrije postavlja se pitanje: mogu li one biti nešto više? Mogu li se reklame smatrati umjetnošću?

Ono što svakodnevno gledamo na našim televizijskim programima teško bismo mogli svrstati u tu kategoriju. Ali zato postoji internet na kojemu se može pronaći pregršt reklama iza kojih nesumnjivo stoji velika kreativna energija, koje istovremeno potiču na razmišljanje i različite interpretacije. Drugim riječima, mogli bismo ih okarakterizirati kao – umjetnost! Odabrali smo nekoliko primjera koji po našem mišljenju zaslužuju tu titulu.

7. Saturn – Evolution of Technology (2008.)
Promotivni film za njemački lanac tehničke robe privlači pozornost odličnim digitalnim efektima te jednostavnom, ali vrlo upečatljivom idejom. Redatelj Carl Erik Rinsch inače je poznat u marketinškim krugovima po čestom korištenju futurističkih motiva u reklamama, a ove godine u kina bi trebao stići njegov prvi film 47 Ronin, u kojemu glavnu ulogu tumači Keanu Reeves.

6. Levi’s – Odyssey (2002.)
Ove reklame zasigurno se sjećate jer se prije desetak godina prikazivala i na našim malim ekranima. Levi’s je oduvijek davao posebnu pozornost svojim TV reklamama, a mnoge od njih ušle su u povijest marketinga i popularne kulture. Odyssey, pak, predstavlja savršen spoj klasične glazbe, dinamične režije i vrhunskih specijalnih efekata, a iza svega stoji Jonathan Glazer, koji je u svojoj karijeri režirao više legendarnih reklama, ali i videospotova kao što su Virtual Insanity Jamiroquaija i Karmacoma Massive Attacka.

5. Perrier – The Drop (2012.)
Zemlja je pred kolapsom i jedina šansa su joj lijepa djevojka i boca mineralne vode. Istančana vizualnost, SF motiv i malo ironije – rezultat je reklamni uradak koji savršeno odražava duh vremena. Redatelj je Johan Renck, koji je među ostalim zaslužan i za Madonnine spotove Hung Up i Nothing Really Matters, a režirao je i nekoliko epizoda kultne serije Na putu prema dolje. Heroina u glavnoj ulozi je manekenka Amy Bailey.

4. Dunlop – Tested for the Unexpected (1993.)
Kultna reklama za Dunlopove automobilske gume i danas djeluje neobično, a možemo samo zamisliti kako je tek djelovala u vrijeme kada se pojavila. Bizarne slike savršeno upotpunjuje glazba Velvet Undergrounda, a redatelj reklame Tony Kaye kasnije se proslavio kultnim filmom American History X.

3. Orange – Photo Messaging (2003.)
Inovativnu reklamu za francusku telekom kompaniju režirao je Chris Cunningham, kojega su proslavili radikalni videospotovi za Aphexa Twina. Za Orangeovu reklamu korišten je sustav kamere timetrack, koji omogućuje prikaz ljudi zamrznutih u prostoru i vremenu tj. matrix-efekt.

2. Playstation 2 – The Third Place (2000.)
Sonyjeva kampanja za Playstation nešto je što zaslužuje opsežne analize i eseje. Kompanija je svojedobno lansirala seriju bizarnih, dvosmislenih reklamnih uradaka koji su podijelili mišljenja, ali istovremeno privukli ogromnu pozornost, što je bez sumnje i bio cilj. Nekoliko reklama za Playstation 2 režirao je i slavni David Lynch, a ova je posebno u njegovu stilu.

1. Apple – 1984. (1984.)
U ”orwellovsku” reklamu za Macintosh Apple je uložio oko milijun dolara i angažirao Ridleya Scotta, redatelja Aliena i Blade Runnera. Nakon što je emitirana za vrijeme Super Bowla 22. siječnja 1984., u marketinškoj industriji dogodili su se tektonski pomaci, a o reklamama se počelo ozbiljnije razmišljati u kontekstu umjetnosti. I da, Macintosh je bio hit.


Propustili ste