Top 10 najzabavnijih kampanja na društvenim mrežama

Društvene mreže danas su neizmjerno važne za promociju i većina kompanija to vrlo dobro zna. Kako bi privukle nove potrošače i podigle svjesnost o svojim brendovima, male i velike tvrtke diljem svijeta redovito ulažu u razne promotivne aktivnosti na Facebooku, Twitteru i ostalim društvenim mrežama, a uspjeh tih kampanja u pravilu ovisi o tome koliko su one originalne i – zabavne. Izdvajamo deset ''social media'' kampanja koje su se u novije vrijeme istaknule svojom kreativnošću i zabavnim pristupom...

10. I Like Diesel
Diesel je 2011. godine na zanimljiv način povezao QR tehnologiju i društvene mreže, igrajući vjerojatno na kartu kako se ljudi vole pohvaliti onime što su kupili. U odabranim Dieselovim trgovinama u Španjolskoj artikli su bili označeni QR kodovima, a skeniranje određenog proizvoda s pomoću pametnoga telefona istovremeno je značilo i njegovo lajkanje na Facebooku. Tako je korisnik mogao obavijestiti svoje prijatelje na Facebooku da je nešto kupio u Dieselu te pokrenuti raspravu o svom modnom odabiru.

9. KFC Krushers Komic
Poznati fast food lanac KFC ove je godine na indijskom tržištu pokrenuo Facebook kampanju u sklopu koje fanovi, uz pomoć posebne aplikacije, mogu kreirati vlastiti digitalni strip i tako sudjelovati u nagradnom natječaju. Sudionici mogu osvojiti Xbox 360, kupone za KFC restorane i pazi sad – tiskano izdanje svog stripa!

8. Cadbury: Thanks A Million
Britanski proizvođač slatkiša Cadbury lani je dosegnuo milijun fanova na Facebooku, a kako bi im se zahvalila, kompanija je napravila gigantski lajk od čokolade! U izradu je utrošeno čak tri tone čokolade, a cijeli se događaj mogao pratiti putem live streaminga u koji su se korisnici mogli uključiti s pitanjima i komentarima. Na kraju je jedna obožavateljica pozvana na lice mjesta kako bi završila konstrukciju, odnosno postavila posljednji komad čokolade.

7. Prius Goes Plural
Kako bi promovirala novi model svog hibridnog vozila Prius, Toyota je prije dvije godine pokrenula kampanju koja je korisnike društvenih mreža pozivala na ”gramatičku debatu” o tome kako glasi množina od riječi Prius. Korisnici Facebooka i Twittera tako su se mogli uključiti u konverzaciju i davati svoje prijedloge, a u svrhu kampanje kreiran je i duhovit viralni video. Debata se posebno zahuktala na Twitteru, zahvaljujući ponajviše sponzoriranim tvitovima s pomoću kojih se proširio cijeli buzz.

6. Heineken – Um Like Um Balao
Heinekenova brazilska podružnica lani je lansirala jednostavnu, ali vrlo originalnu kampanju s ciljem da u kratkom roku poveća broj fanova na svojoj Facebook stranici. Naime, kompanija je obećala budućim fanovima da će za svaki novi lajk biti napuhan po jedan balon! Inicijativa se pokazala vrlo uspješnom i Heinekenov brazilski ured je u roku jednoga dana bio krcat zelenim balonima. Osim porastom broja fanova na Facebooku, kampanja je rezultirala i povećanim brojem posjeta službenoga YouTube kanala na kojemu su se objavljivali duhoviti filmići s balonima.

5. Visa Memory Mapper
Kartičarski div Visa je u ljeto 2011. predstavio Facebook aplikaciju Memory Mapper, koja je bila povezana s Google Kartama, a korisnicima je omogućavala da s pomoću privatnih fotografija i snimaka kreiraju vizualnu prezentaciju svojih putovanja. Svoje uratke su, naravno, mogli podijeliti s prijateljima na Facebooku i Twitteru, a u sklopu kampanje pokrenuta je i nagradna igra u kojoj je sretni dobitnik osvojio putovanje iz snova vrijedno čak 100 tisuća dolara.

4. Ledonardo – kreiraj svoju lizu
I na domaćem se terenu u posljednje vrijeme pojavio popriličan broj zanimljivih i inovativnih digitalnih kampanja, a jedna od njih svakako je Ledonardo koju je krajem prošle godine pokrenuo Ledo u suradnji s agencijom Imago. Kampanja je na posebnoj web-stranici omogućavala korisnicima da stvore vlastiti model sladoleda, a svoju kreaciju mogli su podijeliti putem društvenih mreža i pritom prikupljati glasove. Ledov potez pokazao se vrlo uspješnim jer je za vrijeme trajanja natječaja kreirano više od 50 000 različitih virtualnih sladoleda, a onaj pobjednički je na kraju zaživio u stvarnosti, odnosno našao se u prodaji.

3. Levi’s Water Tank
Osim zabavnog, kampanje na društvenim mrežama istovremeno mogu imati i humanitarni karakter. Kako bi potaknuo svjesnost o važnosti očuvanja pitke vode, Levi’s je 2011. pokrenuo edukativnu igru na Facebooku u kojoj su korisnici izvršavanjem raznih zadataka ”punili” vodom virtualni spremnik koji je imao oblik traperica. Cilj je bio napuniti spremnik s 200 milijuna litara, a u sklopu inicijative Levi’s je donirao 250 tisuća dolara humanitarnoj organizaciji Water.org.

2. Share a Coke
Coca-Cola je uspješnu kampanju s personaliziranim bocama i limenkama započela još 2011. godine u Australiji, postupno je šireći i prilagođavajući različitim tržištima, a ove je godine krenula i u Hrvatskoj. Kompanija je u sklopu kampanje pozvala kupce da u trgovinama pronađu boce s osobnim imenima ili nadimcima te njihove fotografije podijele na društvenim mrežama. Korisnici također mogu kreirati ”virtualnu” Colu s imenom te je podijeliti s prijateljima na Facebooku. Kampanja je znakovita jer na zabavan i učinkovit način povezuje stvaran i virtualan svijet, te se praktički može primijeniti u gotovo svakom kutku zemaljske kugle.

1. Oreo Daily Twist
U ožujku 1912. kompanija Nabisco lansirala je na tržište kekse Oreo. Stotinu godina kasnije Oreo slovi kao jedan od najpoznatijih brendova današnjice, a u povodu obljetnice pokrenuta je iznimno zapažena kampanja na društvenim mrežama koja je trajala 100 dana. Tako je Oreo svakodnevno putem društvenih mreža objavljivao po jednu sliku kojom se obilježavala neka aktualnost, pop-kulturni trend ili povijesni događaj. Međutim, svaki vizual uključivao je motiv svima poznatoga keksa, što je rezultiralo nekim vrlo duhovitim objavama poput ”Oreo Elvisa” ili ”Oreo Batmana”. Najviše pozornosti privukao je ”Gay Pride Oreo”, odnosno slika keksa s punjenjem u duginim bojama, što je čak postalo vijest u medijima.

cta-planb-3


Tomislav voli filmove, knjige i pop-kulturu. Latentni skriboman.

Propustili ste