Savladajte vještine prodaje i promocije na društvenim mrežama
- 4. svibnja 2016.
![](http://planb.hr/wp-content/uploads/2016/05/DIGITALNI-BIZNIS-svladajte-cm-vjestine-1160x450.jpg)
U 2016. hrvatski digitalni prostor dosegnuo je svoju punu zrelost: Hrvati danas više vremena provode na internetu nego pred TV ekranom, a komuniciranje na društvenim mrežama njihova je omiljena online aktivnost. Stoga ne treba čuditi što već gotovo da više i nema tvrtke ili organizacije koja društveno-mrežne kanale nije implementirala u svoj digitalni miks ili o tome ne razmišlja. Nitko to ne zna bolje od nas u Jasno & Glasno. Ne samo zato što smo pioniri društveno-mrežnoga komuniciranja u Hrvatskoj, nego i stoga što već četiri godine, putem Community manager Akademije, aktivno podučavamo predstavnike malih i velikih tvrtki, institucija i agencija vještinama upravljanja društveno-mrežnim kanalima.
Akademiju je 2012. godine pokrenula tvrtka Mirakul i do danas preko nje educirala na stotine polaznika. Kome je program namijenjen i kakva se znanja i vještine njime stječu, objašnjava Ana Penović, suvlasnica Agencije za #svedigitalno Jasno & Glasno te voditeljica Community manager Akademije.
Odgovara li Community manager Akademija na aktualnosti i promjene koje se događaju te mogu li polaznici dobiti sve relevantne informacije za uspješno samostalno vođenje društveno-mrežnih profila?
Community manager Akademija najpraktičnija je edukacija u vještinama promidžbe i prodaje na društvenim mrežama koja se nudi u Hrvatskoj. Polaznici Akademije tijekom šest dana trajanja programa savladaju sve osnovne i napredne vještine upravljanja profilima na društvenim mrežama, nakon kojih su osposobljeni samostalno upravljati društveno-mrežnim profilima na svim vodećim društvenim mrežama.
Nije potrebno dodatno isticati važnost dobre pripreme i izrade Strategije nastupa na društvenim mrežama, no na što treba posebno pripaziti pri izradi toga dokumenta?
U organizacijskome smislu, prije nego što uopće počnete s pisanjem Strategije treba jasno postaviti ciljeve – dakle, odrediti koji je smisao i svrha otvaranja tih kanala i što se od njih točno očekuje, a nakon toga definirati resurse koji vam stoje na raspolaganju. Naime, kvalitetno društveno-mrežno komuniciranje iznimno je zahtjevan posao koji traži vrijeme i posvećenost, čega zabrinjavajuće velik broj tvrtki uopće nije svjestan.
U konceptualnom pak smislu, pri postavljanju Strategije apsolutno je ključno u srce svih aktivnosti staviti korisnike/kupce s kojima se na društveno-mrežnim kanalima komunicira. Njihove želje trebaju biti misao vodilja jer, u konačnici, oni su ti koji danas donose odluku o tome koja je tvrtka vrijedna njihova povjerenja, a koji proizvodi ili usluge njihova novca. Na korisnicima i njihovim neposrednim potrebama počiva svaka kvalitetna Strategija.
I na kraju, treba osmisliti sadržaj koji će se svakodnevno komunicirati. Kvalitetan sadržaj jedan je od tri najvažnija razloga zašto korisnici prijateljuju s tvrtkama na društvenim mrežama, a njega nije lako proizvesti.
S obzirom na to da ste kao agencija i sami nedavno zaposlili nove ljude, možete li nam reći koliki je interes za community menadžment?
Interes je veoma velik, no proporcionalno tome je i potpuni izostanak spoznaje o tome što taj posao zapravo uključuje. Ozbiljan community menadžer, uz redovne aktivnosti poput komunikacije i odgovaranja na upite korisnika te pisanje objava koje su opremljene primjerenim vizualnim sadržajima poput fotografija i videa, mora istodobno u svakome trenutku biti upućen u to što tvrtka za koju komunicira na društvenim mrežama poduzima, zatim mora poznavati dinamiku i zakonitosti industrije u kojoj ta tvrtka posluje i, na kraju, mora sustavno pratiti i prilagođavati se promjenama koje se stalno događaju na svim društvenim mrežama.
U posljednje vrijeme mnogo se govori o content marketingu, jasno je da postoje pravila kako se on kreira da bi bio što atraktivniji. Međutim, koliko je on doista važan u oglašavanju tvrtke, branda i pojedinca?
Content marketing najvažnija je pojedinačna komponenta digitalnoga nastupa svake tvrtke. Naime, ako tvrtka ne kreira i na društvenim mrežama ne dijeli sadržaj koji je važan samim korisnicima – nema razloga da oni bilo posjećuju njezinu web stranicu ili s njom prijateljuju na društvenim mrežama. Promidžbeno-prodajne poruke pritom NISU sadržaj nego reklame, a tvrtke koje tretiraju društvene mreže kao kanal za besplatnu promidžbu od toga neće profitirati. Niti jedan korisnik društvenih mreža ne želi da ga se tijekom cijeloga dana bombardira reklamnim porukama i pozivima na kupnju.
Ono što korisnici žele je da ih tvrtke koje prate educiraju, zabave, zainteresiraju za neku temu ili informiraju, a kada se komunikacija svede na bombardiranje akcijama/ponudama/sniženjima, oni se jednostavno okrenu konkurentskim kompanijama koje ne zloupotrebljavaju svoje društveno-mrežne profile. Seth Godin, jedan od vodećih online stručnjaka, lijepo je to objasnio: „Korisnici danas imaju sve veću mogućnost izbora i sve manje vremena da donesu pravu odluku. Stoga tvrtke, ako žele vjernoga i lojalnog korisnika koji će ih pratiti i s njima komunicirati putem društvenih mreža, trebaju osigurati sve informacije koje su mu potrebne da donese pravu odluku.“
Kao voditeljica Community manager Akademije, koja će 12. svibnja upisati 8. generaciju polaznika, što mislite koja su ključna pitanja na koja bi svi koji su aktivni na društvenim mrežama trebali dati odgovore?
Koliko vaših postojećih fanova vidi vaše objave, kakva je interakcija korisnika na objave (koliko korisnika dijeli i komentira objave) i, na kraju, koliko su posjeta web stranici generirali postovi na društvenim mrežama.
Kome je Akademija namijenjena te zašto bi potencijalni polaznici trebali donijeti odluku da se upišu na taj program Mirakul Edukacijskoga centra?
Prvo dio Akademije namijenjen je početnicima u svijetu društvenih mreža jer ih tijekom ta dva dana upoznajemo s digitalnim prostorom u cjelini, mjestom koje u digitalnoj prisutnosti zauzimaju društvene mreže, međusobnoj povezanosti digitalnih kanala te ključnim društvenim mrežama. Preostala dva dijela podjednako su namijenjena početnicima i naprednim korisnicima jer ih tada poučavamo vještinama koje nadilaze posao community menadžera, poput pisanja zaokružene Strategije digitalne prisutnosti, kreiranja i distribucije sadržaja, upravljanja oglasnim kampanjama i tako redom.
Osim za one koji se žele baviti community menadžmentom, Akademija se pokazala iznimno korisnom i za djelatnike u marketinškim odjelima tvrtki koje žele migrirati na digitalne platforme. Oni nakon ove edukacije točno znaju što i kako napraviti te što od digitalnih aktivnosti mogu očekivati – bilo da to rade sami ili u tu svrhu angažiraju vanjsku tvrtku.
Community manager Akademija počinje 12. svibnja, a više o programu doznajte na http://bit.ly/21wtZ0T.